ילדים זה תמיד… שמחה?

הידעתן?

נעשה מחקר שבדק מהם סדרי העדיפויות של אימהות. נמצא ש"להיות עם הילדים" מופיע מקום אחד לפני האחרון. הרבה אחרי בילוי עם חברים,לאכול,לראות טלוויזיה ולדבר בטלפון. נתון די מפתיע שהופיע במחקר שהוזכר בתוכנית הטלוויזיה של מיקי רוזנטל וד"ר יום ארבל- איך להיות מאושר בשישה שיעורים?.

אין ספק שיש נשים שבשבילן ילדים זה רק אושר והנאה תמידית אך ישנן נשים רבות שאינן מרגישות כך ואצלן בולט יותר הקושי,אובדן הזמן והזהות והן מרגישות אכולות אשמה על כך ואף אינן מרגישות בנוח לומר זאת בקול רם.

כשהייתי בהיריון לא הפסקתי לשמוע מסביבי משפטים כמו: "עכשיו קשה לך? חכי.. חכי… החיים שלך עומדים להשתנות, תנצלי את הזמן ותישני הרבה כי זהו, מעכשיו את יכולה לשכוח מלישון". שכבר נולד בני כולן אמרו לי: "יואו איך אני מתגעגעת לגיל הזה שהם פשוט קטנים,שקטים וחמודים ורק רוצים לאכול".  ועל כך שהוא אינו ישן אמרו לי :"עכשיו את מקטרת? תכף שיניים… הוא ילמד לזחול, כל היום רק תרדפי אחריו… זו רק ההתחלה!".  אין ספק שהמשפטים הללו עד כמה שהם נשמעים מדכאים,נכונים ואמיתיים ולהיות אמא זה אושר שממש לא בא בקלות… מדובר בעבודה לא פשוטה שלא תמיד זוכה למידת ההבנה והערכה הנכונה.

נשים רבות מוצאות עצמן לא פעם מתמרנות בין הילדים,עבודה,זוגיות ומתקשות למצוא זמן לעצמן. תהליך השינוי שעוברות נשים לאחר לידה כרוך לעיתים גם בשינוי קריירה. ישנן נשים שמוצאות עצמן לא מסופקות מקצב וסוג העבודה שנדרש מהן ומתאימות את חייהן למצב החדש. אך יש גם כאלה שדווקא מחליטות לפנות לדרך חדשה,לתחום אחר וממציאות את עצמן מחדש מתוך רצון להגשים את עצמן.

אימהות רבות מרגישות מבולבלות וחסרות אנרגיה לעבודה,לזוגיות ולעצמן. הן שחוקות ומתקשות לשלב את הרצונות שלהן בין כל המטלות במקביל לבין המציאות החדשה. לא תמיד מדובר בשינוי גדול כמו קריירה, לפעמים מדובר על למצוא את הזמן להסתפר,להתאפר, לקבוע תור לקוסמטיקאית,רופא שיניים,או אי שביעות רצות מהזוגיות,רצון לרדת במשקל וכד'. לעיתים,הפתרון הוא לעבוד חצי משרה,לעבור לתפקיד אחר,לבקש להוריד בכמות השעות,להיעזר בבעל ובמשפ' ובכך להפחית את רמת הציפיות והלחץ אך לא לכולנו זה אפשרי ולא לכולנו יש את האומץ והיכולת לעשות זאת ואנו מוצאות עצמנו במסע מעייף נגד הגוף והזמן.

מחקרים ומאמרים מראים שבגילאי 30-45 נשים עסוקות בסביבה ופחות בעצמן. הן מתרוצצות בין הבית לעבודה,חשות תמיד קצרות בזמן, מנסות ללא הפסק לארגן לעצמן פתרונות, בניסיון מתיש לספק את הדרישות של כולם- הילדים,הבעל ההורים ,המעביד ולשלב בין שני עולמות- בין האפשרות להגשמה עצמית באמצעות עבודה לבין חיי משפחה.

לחלקנו זו נראית משימה בלתי אפשרית ולא ברור מאיפה מתחילים (למי יש זמן לחשוב בכלל…?) אז מה עושים?מחליטים שזה הזמן לעצור,לא עוד לשרוד מיום ליום ולתת לחיים שלך לנהל אותך. להפסיק לנסות להשיג את מה שהסביבה לימדה אותנו ש"צריך" ומצפה מאיתנו לעשות. זה הזמן שיהיה כולו שלך.

עני לעצמך על השאלות הבאות:

למה את זקוקה בשביל להרגיש טוב עם החיים שלך?

מה צריך לקרות בכדי שתשיגי את זה?

למה זה חשוב לך?

מה עוצר אותך מלהגשים את החלומות שלך?

האם לפעמים את אומרת לעצמך ש-" כרגע זה לא הזמן הנכון", "כבר מאוחר מדי", "את לא מספיק טובה","לא תצליחי"?

ממה את חוששת? מכישלון, אכזבה?

לאחר שענית על השאלות תבחרי לעצמך נושא אחד שחשוב לך.

רשמי פעולה אחת שאת יכולה לקדם בנושא הזה כבר השבוע ואל תתיאשי, זמן תמיד יהיה קשה למצוא ואומץ לשנות… זה כבר תלוי בכמה את רוצה את הדבר הזה ועד כמה הוא חשוב לך.

אם את מרגישה מבולבלת או שזה בלתי אפשרי עבורך ושאת זקוקה לכלים לעשות זאת,אימון אישי הוא כלי שיכול לעזור לך.

אימון הוא תהליך של התבוננות תוך יצירת בהירות ומיקוד.כל זאת, על מנת להגדיר מטרות ולהביא להתקדמות והגשמת יעדים בכל תחומי החיים מקטנים ועד גדולים. מעבר לכך שהוא מקנה לך את הזמן רק לעצמך, וייתן לך את המרחב שהוא רק שלך. בעזרת האימון תקבלי כלים להכיר ביכולות החבויות בך,תמצאי את האומץ לשנות ואת הכח לפעול ולהגשים את עצמך כן,גם… כאמא מבלי לוותר על הדברים החשובים לך בחיים. תלמדי כיצד ניתן לאזן את מעגל חייך ולתת סדרי עדיפות למה שחשוב לך ופשוט להיות ולהרגיש מי שאת. תזכרי ,להיות אמא זה לא אומר ש"את הקודמת" פשוט נעלמת… ניתן ואפשרי לשלב,זה תלוי רק בך.

לסיום,תזכורת קטנה להיום: האם סדר העדיפויות שלי מאורגן? האם אני יותר מדי עסוקה בדאגות קטנות,עד כדי כך שאין לי זמן עבור הדברים החשובים לי באמת? היום אקדיש זמן למה שבאמת יעשה לי טוב….

 

מיטל משה

מאמנת להצלחה אישית

meitalmosh@gmail.com

הוסף תגובה