איך להצליח בחיים גם ללא תואר?

לפני מספר חודשים הגעתי לאיזשהו  פרופסור בתחום מסוים , החלטתי ללכת על הטוב ביותר, ביררתי הרבה, חקרתי ובדקתי עד שהגעתי אליו…………

היחס והמקצועיות שקיבלתי היו נוראיים…………….יצאתי משם בהחלטה שהתואר לא יעוור עוד את עיני ונזכרתי בכל אותם אנשים "פשוטים" בחיים שלי שעזרו לי ותרמו כ"כ הרבה והם כמה מפתיע ללא תואר………….

חשבתם פעם כמה פוליטיקה ושרלטנות, תיאוריות ומריחת זמן יש סביב התואר? כדאי לכם לבדוק את זה………..

בטח אתם אומרים" 'זותי'  אין לה תואר ולכן היא מלכלכת ככה………….אין לי תואר אבל יש לי חברים רבים עם תארים שאני מאוד מעריכה ומעריצה אבל אני לא חושבת שבגלל התואר הם מוצלחים יותר, אם לא תהיה לי ברירה ואצטרך פעם ללמוד משהו והלימוד הזה יחייב לימודי תואר, בוודאי שאעשה זאת אך כדאי לקחת את זה בעירבון מוגבל ולא בגישה של "רק אם יש תואר יש מקצוע טוב וכדומה.

אני לרגע לא מזלזלת לא במכללות  ולא באנשים בעלי שום תואר שהוא, להיפך אני בעד לכבד כל אדם באשר הוא ואם אדם מסוים בחר ללמוד או לעשות משהו אני סומכת עליו שהוא עשה את ההחלטה הנכונה בעניין

מה שאני רוצה כן לומר זה שישנם סיבות רבות בגינן אנשים לא ילמדו את הלימודים הנ"ל, אם זה מבחינה כספית, מבחינת כישורי למידה ועוד ועוד

ולמרות זאת אין שום סיבה שהם יצליחו בחיים פחות מאותם האחרים והסטיגמה הסובבת שרק לאחר מספר שנים וחומר לימודי רב יש אפשרות טובה של תעסוקה היא בסך הכל סטיגמה.

חשבו על 10 אנשים בחייכם שקידמו אתכם ועזרו לכם באמת כשהייתם צריכים? האם כולם בעלי תואר? ואם כן האם ללא התואר לא היו יכולים להגיע לתוצאות הללו? אם אדם מסוים מצליח רק בגלל תואר לדעתי האישיות שלו כ"כ רדודה שהוא זקוק לתיאוריות והשערות וחומר לימודי ובלעדי זה אין לו לאן לשאוף, כמה חבל…………..

ואם תגידו הכול טוב ויפה אבל בשטח מחפשים את האותיות המעידות על ההשכלה,אשאל אתכם :.האם באמת כל האנשים האקדמיים נפגעו פחות מהמיתון? מוצאים מהר יותר עבודה? בוודאי שלא מה שאומר שהכול סטיגמתי כי ברגע שמנהל עבודה מוצא את האדם המתאים ומרגיש באוויר את הכימיה הזו הוא פחות ופחות מייחס חשיבות לתואר, גם אנשים שמלומדים ברמות גבוהות נזרקו אין ספור מראיונות עבודה ולעיתים גאוותם הלימודית עמדה להם לרועץ

אז אם החלטתם ללמוד לתואר, תבורכו , זה בוודאי תמיד מוסיף ואם מכל סיבה שהיא החלטתם שלא , אל תרגישו לא טוב עם עצמכם כי זה אינו המפתח להצלחה.

אז מה כן המפתח? יש כמה דברים:

1.תפילה, רק בורא עולם מחליט מי יעבוד וכמה ירוויח ואיפה , בורא עולם- ב.ע. ולא B.A

2.סבלנות היא מילת המפתח, אם אתה רוצה לעבוד במשהו ולא הולך לך הדבר הכי קל זה לרדת מהמוטיבציה, לשמוע לכל האנשים ה"חכמים" שאומרים " זה לא בשבילך וחבל לך על הזמן" וכל מיני זריות מלח למיניהם.  ובכלל אם החלטת משהו בחיים ובדקת אותו היטב סע הלאה עם ההחלטה שלך, כמובן שלא מזיק לשבת עם איש מקצוע לקבל כיוון והדרכה אבל לך עם ההחלטה שלך עד הסוף , די נדיר לשמוע מישהו שכל החיים הייתה לו שאיפה מסוימת והוא עשה הכול בשבילה והתחרט אחר כך על המאמץ כי "יגעת ומצאת תאמין"

ולסיום:

איך מתמודדים עם סביבה שלא תומכת ולא מפרגנת ויודעים לומר " מה זה יועיל לך הקורס הקצר הזה" או" אנשים עם תואר שני לא הולך להם ולך ילך"   ?

אני מציעה לכם בכל לשון של הצעה לשמור ככל שניתן על מרחק מאנשים אלה ואם אין אפשרות לשמור מרחק פשוט להשתדל שנושא זה לא יעלה על הפרק במחיצת אנשים "טובים" אלה.

דבר נוסף- חזקו את ביטחונכם העצמי- רשמו כל יום על דף 10 מעלות שלכם, הוכיחו לעצמכם מדוע אתם טובים בתחום, קראו חומר, היחשפו לנושאים שקשורים בתחום וכן  צאו לכושר, בקשו מהשם שיעזור לכם לממש את עצמכם כדי להשלים את ייעודכם

וזכרו שכל רגע של צער הוא כפרת עוונות וכל עוד אתם ויקירכם בריאים ושלימים תודו להשם הטוב רגע רגע.

הוסף תגובה