איך למצוא חן בעיני עצמך ואחרים

עקרון הנורה והעדשה

כשמדובר בהגברת חן האישי, חשוב קודם כל לדעת איך כל הסיפור הזה של חן בכלל עובד:

(החומר הבא כלול בפרק הראשון של "מפתחות החן" אותו מקבלים כל רוכשי קמע החן של רבי נחמן.  ראוי לשים אליו לב לפני שנכנסים עמוק עבודה על החן האישי.)

ישנם שני סוגי חן. 

הראשון הוא חן טבעי, פנימי, הנובע מעצם אישיות האדם. חן זה יכול להיות חן מולד או נקנה.  החן השני הוא חן חיצוני שנובע ממאפיינים חיצוניים כגון יופי, פרסום ועושר.

כל חן, טבעי או חיצוני, "מוקרן" על הסביבה דרך (ועל ידי) הילה בלתי נראית הנקראת "הארה" או "אורה". 

להארה זו יש שני מאפיינים: ניקיון ההילה, והעוצמה בה היא מקרינה וממקדת את החן.

החן הוא ה"אור" וההילה משמשת מעין עדשה שממקדת את אור החן ומקרינה אותו על סביבתך (זה דרך אגב עובד גם על חיות!).

זוהי הסיבה שניקיון ההילה כל כך קריטי. 

הילה נקיה מאפשרת לחן "לזרום" ביעילות.  יותר מכך, הארה נקייה מעבירה את כל הדקויות המעודנות של החן הפרטי שלך. מאידך, הילה "עכורה" (לפעמים אפילו אטומה!) מעכבת את זרימת החן, מעקמת אותה או בולמת אותה לחלוטין.

לניקיון ההארה יש גם השפעה עזה על יופי החן. 

חן העובר דרך הארה נקייה דומה לציור של רב-אמן היוצר תחושה של עושר ומסתורין.  כמו יין מעולה, חן המוקרן על ידי הילה נקייה מגלה איכויות נסתרות ועשירות ומעורר סקרנות רבה.  הוא משדר לסובבים אותך על קיומם של רבדים רבים של חן עמוק וגורם להם להשתוקק להתקרב אליך ולהכיר אותך לעומק. 

 

אולם החשובה מכל היא העובדה שהארה נקייה היא גם הגורמת לך למצוא חן בעיני עצמך!  זוהי אולי הנקודה החשובה מכל.  זה פשוט קריטי עבורך למצוא חן בעיני עצמך בד בבד עם הגברת חינך בעיני הזולת.  כמה שאני יותר מוצא חן העיני הזולת מאשר בעיני עצמי כך גוברת תחושת חוסר הסיפוק.  תחושה פנימית ש"משהו לא בסדר".  זוהי הסיבה שמפורסמים כה רבים חשים אומללות כה עזה – ההבדל התהומי בין החן שהם מוצאים בעיני אחרים לבין החן שיש להם אישית בעיני עצמם.

לעוצמת ההארה יש מקדם-ההגברה, כמו "מספר" במשקפיים. השפעת מקדם-ההגברה דומה לזו של הגברת או החלשת עוצמת הקול בנגן מדיה שלך. עוצמת ההארה אחראית לחוזק המשיכה שאנשים חשים כלפיך.

ישנם דברים – עליהם נדבר בהמשך – הגורמים לחן שלך להיחלש ולאבד את השפעתו. 

כאשר העוצמה חזקה מאד – בפרט כאשר החן איננו פנימי אלא נובע מגורם חיצוני כמו פרסום או עושר וכדומה — המשיכה יכולה להגיע לממדים אובססיביים ולשיגעון ממש!

חן נקי ללא הגברה (שלא לדבר על מוקטן!) יהיה יפה, עמוק אך חלש ולא יקרין למרחוק. 

לעומת זו, חן חזק אך "מלוכלך" ימשוך אליך אנשים ביעילות רבה – אולם המשיכה תהיה שטחית. אנשים ימשכו אליך כדי לספק את עצמם בלבד. הם ישתמשו בך כ"אובייקט".  עיקר עניינם לא יהיה בך אלא בעצמם. כתוצאה מכך אפשר להרגיש "מסמר הערב", אולם אחרי שכולם הולכים הביתה מרגישים תחושה קשה של ריקנות וחוסר ערך.

הערה חשובה: תחושת הערך העצמי שלך כיום איננה עובדה גמורה!. יתכן מאד שנראה לך כאילו אין בך שום עומק או חן מיוחד כלל וכלל, — אין דבר פחות נכון מזה!. אין שום יחס כלל בין התמונה שאת או אתה רואה את עצמך למה שאת או אתה באמת!. 

ניקיון ההילה יעזור לך לגלות את החן הפנימי שלך. תרגול הכתוב בספר שבידך ינקה את ההילה שלך וימלא אותך אור.  כל שנדרש ממך היא עקביות ודביקות במטרה. שתי דקות ביום יספיקו, אבל בכל יום. עצה טובה היא לקרוא את הספר שוב ושוב למשך מספר דקות כל יום עם ארוחת הבוקר, או כל זמן אחר בו יש לך זמן לעצמך.

עניין זה נידון בהרחבה בספר "מפתחות החן".

מובן מאליו, איפה, כי אנו שואפים להגיע לשיווי משקל בין כל תכונות החן. 

האידיאל, הוא חן פנימי טבעי וקדוש, כזה המוענק לך על ידי קמע החן שלך, כשהוא מועבר על ידי הילה נקייה ככל האפשר ובעוצמה מאוזנת טבעית.

נדון יותר בטכניקות, הדרכים ועצות המשפיעים על שני תכונות ההילה בעת ובעונה אחת.

לפרטים נוספים  http://www.goodlifeproject.co.il

הוסף תגובה