איך לשמור על בריאות הכלב?

איך לשמור על בריאות הכלב?

הדרך הכי טובה לשמור על בריאות הכלב היא לדאוג לתזונה נכונה, להקפיד על ביקורים אצל הווטרינר וכמובן לבצע בדיקות וחיסונים. בנוסף, אפשר להשתמש בצורה מושכלת במזון וחטיפים כדי לאלף את הכלב ועל מנת להציב לו גבולות ברורים שמשפרים אצלו את תחושת הביטחון והרווחה
הכלב הוא החבר הכי טוב שלנו ובן משפחה לכל דבר ועניין. בנוסף, האחריות על רווחת הכלב היא רק שלנו. אנחנו בין היתר קובעים מתי לקחת אותו לטיפול רפואי, מה הוא יאכל ואיך או מתי הוא יפרוק אנרגיה. בגלל החשיבות של גידול כלבים בצורה נכונה, עלינו להכיר את הדרכים לשמור על הבריאות שלהם ובמידת הצורך לפנות לעזרה וסיוע.
החדשות הטובות הן שכיום ניתן לרכז את כל השלבים השונים של גידול כלבים וחיות מחמד מול אותו מרכז וטרינרי. כמו כן, אפשר לחסוך בהוצאות על ידי רכישת חבילת טיפולים שכוללת בתוכה חיסונים ותרופות.

מה קורה אם לא מקפידים?

הכלב תלוי בנו על מנת לשמור על בריאותו. אם אנחנו לא מקפידים לתת לכלב מזון איכותי שמכיל בתוכו את כל המרכיבים החיוניים לפי סוג הגזע והגיל, התוצאות עלולות להיות נזקים בריאותיים בלתי הפיכים: החל מהתפתחות של אלרגיות, הקאות ושלשולים ועד פגיעה במערכת החיסון.
מעבר לכך, אם לא מקפידים על בריאות הכלב – משלמים על זה ביוקר אצל הווטרינר. כמובן שיש עוד המון סיבות טובות לשמור על הבריאות של החבר על ארבע גם בלי קשר להיבט הכלכלי, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם ממנו. במקום זה, עלינו להביא בחשבון את הקשר בין כל פעולה שאנו מבצעים לבין בריאות הכלב עכשיו ובעתיד.

כיצד נדאג לבריאות כלבנו?

הדרך לדאוג לבריאות הכלב עוברת בכמה היבטים מאוד משמעותיים שמשפיעים גם עליו וגם עלינו, עכשיו ובטווח הארוך:

  • אוכל איכותי – הכי נוח וזמין לדאוג לבריאות הכלב שלנו באמצעות בחירת אוכל איכותי. אוכל כזה עולה מעט יותר, אבל הוא משתלם כאשר המערכת החיסונית של הכלב חזקה ולא צריך לדאוג לבריאות שלו. באמצעות אוכל איכותי שמבוסס על חומרי גלם עם ערך קולינרי ניתן גם לדאוג לפרווה מבריקה ולשפר את היגיינת החניכיים והשן של הכלב.
  • ביקור תקופתי אצל הווטרינר – מרכז רפואי לחיות מחמד מאפשר לנו לתאם ביקורים תקופתיים כדי לוודא שהכלב בריא. חוץ מזה, אנחנו צריכים להגיע אל אותו מרכז רפואי בשביל לבצע חיסונים לפי מה שמחייב החוק ובהמלצת הרופא המטפל.
  • תנאי מחיה נוחים – התנאים שיש לכלב בבית בזמן שאנחנו לא נמצאים משפיעים על הבריאות שלו לא פחות מדברים אחרים. בשביל לשמור על בריאות הכלב, אנחנו צריכים למשל לדאוג שתהיה לו פינת רביצה, שיהיה לו איפה לישון ושכל הזמן תהיה לו שתייה נגישה.

בדיקות וחיסונים

הנושא של בדיקות וחיסונים לחיות מחמד חשוב כי הוא לא מובן מאליו. רבים חושבים למשל שהם יכולים להסתפק בחיסון כלבת שנתי כפי שדורש החוק, אבל בפועל יש עוד המון בדיקות שעוזרות לזהות מוקדם אלרגיה או רגישות. כמו כן, קיימים חיסונים מונעים שאותם כדאי לבצע על מנת למנוע מהכלב לסבול מווירוסים או להמשיך להפיץ אותם.

מזון וחטיפים

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול מבחינת האופן שבו אנחנו שומרים על בריאות הכלב. בהקשר הזה, אחד הדגשים הוא להשתמש במזון וחטיפים בצורה מושכלת. אם בוחרים מזון איכותי וחטיפים מתאימים, ניתן להשתמש בפרקטיקה של תמריץ חיובי כדי לאלף את הכלב ולהציב לו גבולות ברורים.

הוסף תגובה