פנסיון כלבים גם בימים של קורונה

פנסיון כלבים גם בימים של קורונה

אל תתנו לכלב שלכם לסבול מבידוד ביתי מתמשך

לא רק בימים של בהלת קורונה – ראוי שהכלב האהוב שלכם יזכה לבלות בסביבה חברתית כלבית אוהבת

פנסיון כלבים הוא הפתרון לכלבכם לא רק בעת טיולים לחו"ל, חופשה בארץ או בזמני בהלת הקורונה. עכשיו כאשר כל כך הרבה אזרחים שרויים (לצערנו) בבידוד ביתי. הם חווים חלק ממה שחווה כל כלב בית במשך כל ימי השנה. שהייה אין סופית בבית במרחבים אשר מותאמים לצרכינו שלנו ( בני האדם) ולא של הולכי על ארבע. ללא יכולת ליהנות משהייה במרחבים פתוחים. ליהנות ממרחב תנועה ופעולה שאינם תחומים בארבע קירות.

בידוד ביתי, גם של מספר בני משפחה בו זמנית וגם כאשר הבית הוא רחב ידיים, מספק לאלו השוהים בו אין סוף רגעים מתסכלים המכונים בפינו "טיפוס על הקירות". לעיתים אפילו סופ"ש גשום יכול לגרור טיפוסי קירות דומים.

האם חיי כלב נועדו לחויות בידוד ביתי אינסופי?

כל מי אשר בוחר לגדל בביתו כלב מכיר את התופעה של כלב אשר מטפס על הקירות, בעיקר כאשר הכלב צעיר. הביטויים ההתנהגותיים של הכלב מגוונים ולעתים מקבילים לאלו של בני המשפחה אשר נאלצים לשהות בבידוד ביתי. גם כאשר הכלב "הורגל, אולף" לשהות ברוגע ולהמתין בנימוס וסבלנות עד שיהיה מי שיוציא אותו קשור (בהתאם לחוק) לסיבוב היומי. סיבוב שלאחריו יחזור לרבוץ בהתאם להוראות…
כאשר הכלב שרוי ב"בידוד ביתי" יומיומי הפגיעה בכלב היא כפולה. חלק מהכלבים מפתחים תסמיני דיכאון (דומה לבני האדם), מצד שני לחלק מהכלבים נגרם גם נזק פיזי מחוסר פעילות (כמובן כמו בני האדם).

האם לאחר התנסותם של כה רבים בבידוד ביתי תתעורר החשיבה לגבי הצורך של כלבם האהוב בשהייה במרחבים מותאמים לכלבים. כאלה המצויים בפנסיון כלבים למשל.

האם בילוי יומי או שהייה ארוכת טווח בפנסיון כלבים הוא צורך אמת.

כפי שתיארנו הסביבה הביתית נועדה לשרת את בני האדם. גם בבתים "ליברליים ביחס לכלבים", בהם הכלב זוכה לרבוץ בחברת בני הבית על הכורסאות ואפילו לישון בחברתם במיטה אחת. הרי שבמרבית המקרים כאשר מתעוררים בבוקר (או בצהריים), בני הבית מתפנים לענייני היומיום והכלב המשפחתי (גם אם זכה לסיבוב בוקר ראוי) נשאר שרוי בבידוד ביתי שאליו הורגל. ראוי לציין כי גם בבתים בהם אחד מבני הבית נשאר בבית למשל אם המשפחה או האב הם עוסקים במטלות היומיום שלהם והכלב מוזמן אחר כבוד להתכנס בפינתו.

כן אלו חיי כלב – בידוד ביתי אין סופי.

האם ניתן לאפשר לכלבכם האהוב לצאת מהבידוד הביתי היומיומי שלו? האם בילוי במרחב ייעודי לכלבים בחברת כלבים אחרים משמעותי? התשובות ברורות מאליהן.
גם אם אתם לא נוסעים לחופש או יוצאים לחו"ל בילוי יומי, ועל אחת כמה וכמה אפילו של מספר ימים, בפנסיון כלבים אשר מוקדש כולו ליצירת תנאי סביבה, מזמינים ומאפשרים, לכל אורח הולך על ארבע. למצוא את מקומו. להרגיש רצוי ואהוב כמעט… כמו בבית…. אך יחד עם זאת ליהנות ממרחב תנועה אדיר ממדים והחשוב מכל לפגוש בני משחק אשר מתאימים לאופיו. הוא התשובה.

אם הצלחנו לפתח אצלכם רגשות אשמה כל שהם, לגבי הבידוד הביתי של כלבכם הם יעברו ברגע שתגיעו לפנסיון כלבים מתאים. תיווכחו שעל אף אהבתו הגדולה של כלבכם אליכם. לעתים הוא יבחר להמשיך ולשחק במרחבי הפנסיון במקום לרוץ אל האוטו כמו תמיד…

הוסף תגובה