אילוף כלבים – טיפים

כמו שכל אדם צריך חינוך, כך כל כלב צריך חינוך – אילוף כדי שידע להתנהג בבית כמו שהייתם רוצים. אילוף כלבים הוא הליך קל ונוח.

מעצם טיבעו, הכלב שלך רוצה לרצות אותך, שתהיה מאושר ממנו ותיתן לו חיזוקים חיוביים בדמות ממתק או ליטוף. אבל הכלב לא ידע מה אתה רוצה, אם לא תגיד לו מפורשות. אתה יכול לאלף את כלבך לבצע כל מיני טריקים וזה בסדר, שני הצדדים נהנים , אבל בכתבה הזאת נתמקד בטיפים לאילוף בסיסי של הכלב.

עשיית צרכים:

אילוף כלבים הבסיסי והמתסכל ביותר של גור כלבים הוא ללמד אותו לעשות צרכים באיזור קבוע או להתאפק עד שיוצאים לטיול. זה גם השלב שמשפחות שאימצו גור כלבים חדש נוטות לחשוב ולהתחרט על הבחירה שעשו. אבל אם תגלו סבלנות והתמדה , אין שום סיבה בעולם שהחינוך לא יצליח. אילוף גורים צריך להתחיל כשהגור קטן, בסביבות שלושה או ארבעה חודשים. בגיל צעיר יותר אין טעם לאלף את הכלב לצרכים, אין לו שליטה גופנית. כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם, אל תאכילו את הכלב בין הארוחות במיוחד לא בחטיפים. יש שעה קבועה לכל דבר והכלב צריך להתרגל: מתי הוא יכול לאכול ומתי הוא מוצא לטיול והתפרקות.

תן לגור שלך מספיק הזדמנויות להשתולל במהלך היום – קח אותו החוצה, דבר ראשון בבוקר ואז מדי שעה בערך. קח את הגור לטיול באותו מקום בכל פעם. הכלב יזהה את הריח והאיזור ויקשר אותו עם עשיית צרכים.

מתן חיזוקים חיוביים עדיף על מתן עונשים. זה יהפוך את תהליך האילוף למהנה יותר עבור הכלב ועבורך ויחזק ביניכם את הקשר. לכן כשהכלב עושה את הצרכים שלו  צ'פרו אותו בליטוף או בחטיף קטנטן.

ציות בסיסי:

גור צריך ללמוד ציות בסיסי כדי שישתלב בבית וגם בחברה. כלב לא צייתן יכול לגרום לסבל כאשר הוא יתנגד לחזור הביתה או ינסה לאכול את הנעלים החדשות.

זרוק – מלמדת את הכלב לזרוק מה שיש לו בפה. יכולה להציל אותו מגורם זר שיתקע בגרון או בקיבה.

שב – הפקודה הראשונה ללימוד. מבהירה לכלב שהוא צריך להפסיק את מה שהוא עושה ולשבת.

בוא – פקודה חשובה שאומרת לכלב שלך לבוא אלייך מיד.

כמו בדוגמת עשיית הצרכים, גם בציות הבסיסי חשוב לאלף את הכלב באמצעות חיזוקים חיוביים.

הוסף תגובה