איך משפרים בטחון עצמי ?

אם אתם רוצים להיות בעלי בטחון עצמי גבוה או לפתח את הביטחון שקיים בכם – הגעתם למקום הנכון.

כל אחד תופס את עצמו בצורה מסוימת , חכם , יפה ,מוצלח, נאה וכו' .

לכל אחד מאתנו יש "אני אידיאלי" – אוסף תכונות המייצג את מי שהיה רוצה להיות. כל אחד מאתנו משווה את הדימוי העצמי שלו לאני האידיאלי שלו. 
אצל אדם בעל דימוי עצמי גבוה, הדימוי העצמי קרוב מאוד לאידיאל הפנימי
אצל אדם בעל דימוי עצמי נמוך, קיים פער משמעותי בין השניים.

ההגדרה המילונית לערך ביטחון עצמי: "האמונה של אדם ביכולתו להצליח במעשיו או בצדקת דרכו או בנכונות החלטותיו".

ז"א , ביטחון עצמי הוא האמונה של אדם ביכולת שלו . בעיניי , ביטחון עצמי הינו נכונות של אדם להכיר ביכולות שלו, כמו גם בחולשות שלו, ולהשלים איתן. 
זהו אדם שמקבל את עצמו  ועסוק בעשייה מקדמת עבורו ,ופחות מתמקד ומרצה את הסביבה.

אז ראשית והכי מתבקש : האמינו בעצמכם. שינוי מחשבתי חיוני לשינוי התנהגותי ויוליד שיפור בביטחון עצמי. היו אופטימיים , חשבו על היכולות והכוחות שלכם בנוסף לתכונות החיוביות .

באמצעות NLP ודמיון מודרך ניתן לעשות תהליכים לחיזוק הביטחון העצמי ביעילות ובזמן קצר, לזהות את העוצמות והיכולות העומדות לרשותנו, לרכוש כלים שיאפשרו לנו להשתמש ביכולות אלו במצבים ובתחומים שונים בחיים.

צעדים לחיזוק הביטחון העצמי בשיטת NLP:

1. תזכרו בחוויה בה הרגשתם בטוחים, ותוסיפו לזיכרון הזה רגשות ומחשבות, קולות  (איך הרגשתם אז? איזה מחשבות היו לכם בחוויה הזו ? איך התנהגתם ? ותיקחו נשימה עמוקה כדי ליהנות מהתחושה, זה יצור לכם חוויה פנימית של בטחון.

2. אתרו תחום בחיים שיש לכם בטחון בעשייה שלכם ותיהנו מהתחושה הזו.

3. תזכירו לעצמכם יכולת שקיימת בכם ושאתם מעריכים ותחשבו על התחום שאתם רוצים לחזק בעצמכם. בעזרת הדמיון תביאו את היכולת לתחום שאתם רוצים לחזק ותדמיינו איך אתם פועלים בתחום הזה כשיש לכם את היכולת הזו.

 

כעת הבחינו מה קורה כאשר אתם משתמשים ביכולת זו , משאב זה ? 
איזה אפשרויות נוספות נפתחות בפניכם? 
מה שונה עכשיו ?

  • התמקדו בהישגים שלכם – השוואות לאחרים מובילים לתחושה של נחיתות ופוגעות בביטחון העצמי,  תתמקדו במה שהשגתם זה הישג שלכם וזה המון.

  • אין כישלון אלא משוב לצמיחה –   אחת מהנחות היסוד של עולם ה  NLP טוענת שרצוי להפסיק להתייחס לאי-ההצלחות שלנו ככישלון ולהתייחס אליהן כאל הזדמנויות לבחון את עצמנו, לרכוש כלים נוספים ולהתפתח. תאמינו ביכולות שלכם אל תחששו לנסות .

  • הצלחות ודברים חיוביים – הכן רשימה של הצלחות והישגים שצברת, של תכונות חיוביות בעצמך ושל מחמאות שקיבלת מאחרים. עדכן את הרשימה כל הזמן, באופן יומיומי.

אנשים עם ביטחון עצמי משיגים מטרות רבות, וזה גורם להם לתחושה של סיפוק רב, תחושה של אושר והגשמה. כל זה מחזק להם עוד את האמונה בעצמם וביכולותיהם. 
תהליך האימון האישי הוא תהליך מרתק ומעניין. המתאמן חווה התפתחות אישית והרחבת התודעה. הוא לומד להכיר יכולות שהיו טמונות בו בפנים, אך לא היו נגישות לו. 
האימון האישי מתבצע בשיטת NLP, שהיא שיטה ידידותית למתאמן ומחברת אותו למשאבים פנימיים החבויים בתוכו ומחזקת את אמונתו ביכולותיו. 
עפ"י שיטת NLP, אם אדם אחד יכול לעשות משהו, אז… כל אחד יכול.

שלכם , 
ויק חרש

http://www.vick.co.il/

הוסף תגובה