איך מתבצע תכנון חדר מכונות לבריכה?

איך מתבצע תכנון חדר מכונות לבריכה?

חדר המכונות לבריכת שחייה פרטית מתוכנן לפי הגודל שלה, סוג המשאבות לפעולות הסינון והחיטוי וגם סוג האדמה והמאפיינים המיוחדים של הקרקע. בנוסף, חשוב להתייעץ עם קבלן בריכות לגבי מיקום נגיש שיאפשר במידת הצורך לתקן תקלות נפוצות בחדרי המכונות

חדר מכונות הוא חלק בלתי נפרד מהתשתית המאפשרת להקים בריכה פרטית. בשביל ליהנות ממים נקיים ובלי חיידקים, יש צורך בהקמת חדר מכונות שיאפשר את הפעלת המשבות. למעט מקרים של בריכה עילית, כל יתר הבריכות זקוקות לחדר מכונות נגיש שאליו גם אפשר להגיע בשביל לתקן את התקלות הנפוצות. בנוסף, התכנון של חדרי המכונות מתבצע בשלבים מוקדמים יחסית של תכנון הבריכה עצמה.

החשיבות של תכנון חדר מכונות לבריכה

יש כמה שלבים שצריך להקפיד עליהם בשביל לתכנן חדר מכונות לבריכה. קודם כל, צריך להשוות בין סוגים שונים של חדרי מכונות לבריכה על פי הגודל שלהם. הגודל של חדר המכונות חייב להיות בהתאם לגודל של הבריכה, על מנת שיהיה בו מספיק מקום לשלב מכונות שיפעילו את המשאבות. שנית, כדאי להתייעץ עם קבלן לגבי גודל חדר מכונות לבריכה פרטית ביחס לגודל של החצר. כאן המטרה היא ליהנות מהניסיון של קבלן בריכות, על מנת שהנגישות לחדר המכונות תהיה מלאה וכדי לא לגזול יותר מדי מקום מהחצר או הגינה.

חדר מכונות לפי התקן

גודל משאבות הסינון והחיטוי הוא הפקטור העיקרי שמשפיע על הגודל ועל המיקום של חדר מכונות לבריכה. חוץ מזה, כל חדר מכונות חייב להיות מתוכנן לפי התקן הישראלי. הוא צריך להיות בצד העמוק של הבריכה וצמוד אליו, עם רצפת בטון בעלת שיפוע וחיבור לבריכת ביוב או משאבה טבולה למקרה של הצפה ובגובה של 1.8 מטר לפחות לצורך הליכה זקופה. 

המפרט והאבזור של חדר מכונות

רוב העבודה על תכנון חדר מכונות לבריכה מתבצעת בשלבים מוקדמים. הסיבה לכך היא שצריך להבטיח שיהיה את כל המפרט, האבזור והכלים המתאימים לצורך הקמת החדר והתפעול שלו. כך למשל חובה להתקין בחדר מכונות של הבריכה תאורה בעוצמת הארה של מינימום 500 לוקס. בנוסף, על חדר המכונות להיות מאוורר ברציפות, בין אם באופן טבעי או עם פתרונות אוורור מלאכותיים. לאחר מכן, יש לוודא שמאבזרים את חדר המכונות עם דלתות שמסוגלות להיפתח כלפי חוץ. 

מה עושים עם ציוד חשמל וציוד בקרה?

התקן בישראל קובע שעבור מתקני חימום המים או ציוד החשמל וציוד הבקרה צריך להקצות חללים נפרדים. הקצאת החללים הנפרדים חשובה, כי היא מאפשרת לשמור על בטיחות גם אם אין אנשים בחדר המכונות של הבריכה. אם מקצים חללים נפרדים למתקני חימום, ציוד חשמלי וציוד בקרה, יהיה ניתן גם להבטיח גישה לכל המשאבות ואפשרות טיפול לרבות כניסה והוצאה שלהן במידת הצורך. 

החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע

קבלן בריכות מיומן יכול וצריך לקחת על עצמו את כל הנושא של תכנון חדר הבריכות. עליו לחשוב למשל איפה למקם משאבות סחרור, פילטר חול או מכשירי כלורינציה והיכן למקם לוח חשמל תקני. כמו כן, התייעצות איתו היא חלק בלתי נפרד מקביעת התקציב. אם לא מתכננים נכון את חדר הבריכות, עלולים לגלות מאוחר מדי שיש הוצאות שלא חשבנו עליהן. 

פרישה טכנית של חדר בריכות

המפרט הטכני המלא המתואר בתכניות הבריכה עוזר לתכנן אותה בצורה מקיפה ומקצועית. בשביל להשלים את התהליך, מערבים יועץ בריכות שחייה עם מתכנן חשמל ומביאים בחשבון את מאפייני הקרקע או האדמה.

הוסף תגובה