איך מתמודדים עם נזילה מהשכן?

איך מתמודדים עם נזילה מהשכן?

נזילה פוגעת באיכות החיים של כל דיירי המבנה. אם למשל מדובר על דירות בבניין מגורים משותף, נזילת מים עלולה לחלחל דרך הקירות או התקרה ולהגיע לחדרי שינה, אמבטיה ומטבח של קומות תחתונות. בנוסף, הנזילה עצמה לעיתים גוררת הוצאות מים מיותרות מכל הדיירים – למרות שהיא באחריות שכן אחד בלבד. עם זאת, יש גם פתרונות למצבים כאלה וכדאי להכיר אותם.

השלב הראשון – איתור הנזילה

בשלב הראשון צריך לבדוק מה המקור של הנזילה. הטעות הנפוצה היא לבדוק רק את הסימפטומים שמופיעים על פני השטח כמו למשל סימני הרטיבות והעובש, אך בפועל צריך להתחקות אחורה עד לנקודת המקור. איתור נזילה מתבצע כאשר מגלים את נקודת המקור, אפשר גם לדעת מי אמור לקחת אחריות על הנזילה ולשלם על התיקון שלה.

דרכי טיפול עבור איתור נזילה

בדיקה של מקור הנזילה היא משימה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב. בכל הנוגע לסוגים שונים של איתור נזילה, יש כמה אמצעים שבהם משתמשים:

א. מצלמה טרמית – היתרון של איתור נזילה במצלמה טרמית הוא שבאמצעותה ניתן לחשוף את מקור הנזילה בלי לשבור קירות, להרים מרצפות ולגרום הרס. המצלמה הטרמית מסוגלת לחשוף גם נזילות גדולות וגם נזילות קטנות והיא מתאימה מאוד לבנייני מגורים רבי קומות.

ב. רובוט זעיר – במקרים של היעדר נגישות אל מקור הנזילה או אל הצנרת, מומלץ לשקול הפעלת רובוט זעיר. איתור נזילה באמצעות רובוט יעלה קצת יותר כסף, אבל הוא יהיה שווה את המאמץ כאשר מקבלים ממנו תוצאות.

ג. סיב אופטי – יש גם אפשרות להעביר נתונים דרך הצנרת באמצעות סיב אופטי. השימוש בסיב אופטי מתאים לצינורות ישנים וחדשים והוא עולה בקנה אחד עם האינטרסים של ועדי בתים שרוצים למנוע סכסוכים בין הדיירים.

עלות הטיפול בנזילה

הדרך לבצע איתור נזילה ולהתמודד איתה היא לגייס אנשי מקצוע שיפתרו את הבעיה מהשורש. מטבע הדברים, שירות כזה עולה כסף ודורש הוצאה כספית מסוימת. עלות הטפול בנזילה נקבעת לפי המרחק בין מקור הנזילה לבין הדירה, אך ניתן לחסוך בהוצאות על ידי השוואת מחירים בין אנשי מקצוע וקבלת המלצות.

הוסף תגובה