איך נבחר את המיקום האידאלי לעמדת טעינה חשמלית בבתים פרטיים?

איך נבחר את המיקום האידאלי לעמדת טעינה חשמלית בבתים פרטיים?

עמדות טעינה ביתיות לרכבים חשמליים מספקים נוחות רבה לבעליהם של הרכבים הללו. בעוד שמכוניות חשמליות נעשות פופולריות יותר ויותר, הצרכנים שלהם זקוקים לדרך פשוטה ונוחה לבצע טעינות בכל עת. בזכות תחנות ביתיות ניתן לבצע הטענה במהלך הלילה ולקום לבוקר חדש כאשר הסוללה מלאה ומוכנה לפעולה. במאמר זה נבחן כיצד תוכלו לבחור את המיקום האידיאלי לעמדת טעינה חשמלית בבתים פרטיים. 

מיקום החנייה שלכם

אין ספק כי הקריטריון הראשון שיש לתת עליו את הדעת הוא המקום שבו אתם נוהגים להחנות את הרכב. במרבית הבתים הפרטיים כיום ישנה גם חנייה ביתית. זהו ללא ספק המקום הנוח ביותר להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי שכן בו תהיה גישה נוחה למערכת החשמל של הבית ולא יצטרכו להיעשות התאמות רבות בשגרה שלכם. הצבה של העמדה קרוב ככל הניתן לאזור החנייה הביתי, יאפשר לכם לחסוך באורך הכבל הנדרש וליהנות מתהליך הטענה קליל ונוח. 

גישה לתשתית החשמלית של הבית

כפי ששמה של עמדת הטעינה החשמלית מעיד, היא זקוקה לזרם של חשמל כדי לפעול בצורה תקינה. את התחנה מחברים לארון החשמל הביתי, כדי לספק חיבור לתשתית החשמל. תחנות אלה זקוקות לאספקת חשמל רציפה ויציבה, לכן חשוב שמיקום העמדה יאפשר גישה נוחה לתשתית הנדרשת. במקרים מסוימים ייתכן כי יידרש שדרוג או התאמה של התשתית הביתית כדי לאפשר תמיכה מספקת בעמדה. כאשר אתם בוחרים בחברת התקנת עמדות מיומנת ומקצועית, תוכלו לקבל הכוונה אודות ההתאמות הנדרשות, כדי שתוכלו ליהנות מהטענה ללא הפרעות מיותרות. 

הגנה מפני מזג האוויר

כדי להבטיח את העמידות ואת הבטיחות של העמדה חשוב מאוד למקם אותה באזור שבו היא תהיה מוגנת מפני תנאי מזג האוויר השונים. חשוב בראש ובראשונה לוודא שאתם בוחרים בתחנה עמידה בתנאי גשם, כמו גם בתנאי אבק. לצד זאת חשוב גם שמיקום העמדה יהיה מוגן ככל הניתן. לכן, ייתכן כי אם החנייה בבית הפרטי שלכם אינה מקורה, אולי יהיה צורך בביצוע של התאמות כדי להבטיח הגנה מלאה. 

שימו דגש על בטיחות

ההתקנה של העמדה הביתית חייבת להיעשות בצורה בטוחה ומקצועית. זו הסיבה שרק אנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים יכולים לבצע את ההתקנה ובשום אופן אין לעשות זאת לבד. נושא הבטיחות חייב להיות במעלה ראשונה גם כאשר אתם בוחרים את מיקום העמדה. חשוב מאוד להתקין את העמדה כך שהכבל המתחבר לרכב לא יגרום חלילה למעידות של העוברים ושבים. כמו כן, יש לוודא הרחקה של העמדה מאזורים שבהם עשויים להיות חומרים דליקים, כדי למנוע תאונות. חשוב גם לוודא כי העמדה אינה מותקנת לצד גוף חימום מכל סוג שהוא, אשר עשוי לגרום לנזק וסכנה גם כן. 

אורך הכבל

ברוב המקרים תהיה באפשרותכם לבחור את אורך הכבל בהתאם למיקום שבו תרצו להציב את התחנה. יחד עם זאת בהחלט חשוב לשקול את מיקום ההתקנה בהתאם לאורך הכבל האפשרי בו תוכלו לבחור. החיבור של הכבל לרכב חייב להיעשות בצורה נוחה וללא הפרעות, כדי לשמור גם על בטיחות מלאה בכל עת. 

אפשרויות הרחבה

גם אם בעת זו יש ברשותכם רק רכב חשמלי אחד, ייתכן כי בהמשך אחד מבני הבית יבחר לרכוש רכב מסוג זה גם כן. במצב זה תזדקקו לעמדה נוספת או שמא לכבל נוסף המחובר לאותה העמדה הקיימת. לכן, אם ישנה אפשרות שכזו, בהחלט מומלץ לחשוב קדימה ולבחור את מיקום העמדה מתוך השיקול של טעינת מספר רכבים במקביל.

הוסף תגובה