איך נרגעים? / 6 המלצות פשוטות ומעשיות להשגת רוגע ושלווה אמיתיים בחייכם

(1) להחליט לא להיות עבד ללחץ – ולהתחייב לכך

 

הבעיה הבסיסית של אנשים לחוצים היא שהם מושקעים בלחץ, בחרדות, בפחדים ובחששות. את עיקר זמנם הם משקיעים בלפחוד, וכך הם הופכים עבדים לפחד וללחץ.

 

הדרך הטובה ביותר להירגע היא להגיע להכרה ולהחלטה בשלה שלא להיות עבד ללחץ. כל עוד איננו מחליטים להתחייב לרוגע – לעולם לא נהיה רגועים. אבל אם בכל פעם שאנו נלחצים ניזכר במחוייבות שלקחנו על עצמנו להיות רגועים ומתונים – נתחיל לעשות את השינוי עמוק מבפנים ולהיות אנשים רגועים בפועל, יותר ויותר.

(2) לדמיין תמיד תסריט חיובי ולא שלילי

 

אנשים לחוצים הם אנשים שתמיד בטוחים שמשהו רע יקרה או צפוי לקרות בעוד כמה שניות. הם תמיד מאמינים באפשרות הגרועה יותר, הפסימית יותר, השלילית יותר. במקום להיות חיוביים יותר ולבחור בתסריט החיובי – הם נותנים כוח לתסריטים שליליים, קשים וטראגיים, וזה בדיוק מה שמתגשם בסופו של דבר בחייהם.

 

להיות רגוע פירושו להיות חיובי, לבחור בחיובי ולדון מצבים ואנשים לכף זכות. עדיף לדמיין תמיד איך הדברים תמיד מסתדרים בחיוביות ובהצלחה מאשר לדמיין שזה לא יקרה, שזה לא יילך, שכולם בעצם נגדי ושתמיד דופקים אותי. עשו לעצמכם הרגל קבוע: במצב של קושי, עצבים, חרדה או מתח – דמיינו לעצמכם את התסריט החיובי ביותר ותנו לו כוח. עצם ההדמייה כבר תרגיע אתכם ותעניק לכם כוח וביטחון פנימי.

(3) להגמיש את עצמנו לשינויים

 

אנשים עצבניים ומתוחים הם אנשים שרוצים שהכל יילך בתלם שלהם – ואם זה לא קורה הם מייד מגיבים בפראות ובכעס. הבעיה שלהם היא שהם נוקשים מדי – במקום להיות גמישים ולזרום עם השינויים שקורים להם בחיים.

 

 

הדרך הטובה ביותר לא להילחץ ולהירגע היא לא להגיב בנוקשות, אלא תמיד לחפש את הריכוך, העידון, הרכות ודרך האמצע. אם נקבל את העובדה הפשוטה שלא כל מה שאנו רוצים יכול לקרות במציאות, ושעלינו תמיד להיות פתוחים לכך שהמציאות תהיה שונה ומפתיעה – אנו נלמד להגיב בגמישות וברכות למצבים מפתיעים ובלתי צפויים, וניקח את החיים הרבה יותר בקלילות וברוגע. במקום להילחם עם החיים נסו לשתף עימם פעולה, למען השלווה והשקט שלכם.

(4) לא להעמיס על עצמנו משימות גדולות מדי

 

לחץ ועומס נובעים לא פחות ולא יותר מעומס ומלחץ. במילים אחרות, מי שמעמיס על עצמו 100 משימות ביום – גם אם הוא האדם הרגוע ביותר בעולם, הוא לא יעמוד בכך לאורך זמן.

 

הדרך להירגע היא להוריד עומסים ולנסות ולמצוא את הנקודה הנכונה והמדוייקת שבה אנו ממצים את היכולות שלנו מבלי להעמיס ולהלחיץ את עצמנו יותר מדי. אם נדע לדחות למחר דברים שהיום לא נוכל להספיק – נרגע. אבל אם תמיד נעמיס על עצמנו להספיק את הכל – היום, עכשיו ומיד, לעולם לא נירגע.

(5) להבין שכל שינוי שקורה לנו הוא לטובה

 

לפעמים דברים לא "מסתדרים" בדיוק כמו שאנו רוצים, אבל זה רק לכאורה כך, כי קשה לנו לקבל את העובדה שהחיים מנווטים אותנו לפתרונות טובים הרבה יותר מהפתרונות שאנו חושבים עליהם ומנסים להגיע אליהם.

 

כל דבר שלא מוצא חן בעינינו ושנתפס בעינינו במבט שטחי כ"טעות", "כישלון" או "בעיה" – יכול להתברר דווקא כפיתרון מצויין, אם רק נהיה מוכנים להביט עליו ככזה. במקום להתנגד לכל שינוי שקורה לנו או לשפוט את השינוי כדבר "שלילי", עלינו לנסות ולהבין את מהות השינויים שקורים לנו בחיים ואת הקשר שלהם לטובה הגבוהה שלנו. כך נלמד את עצמנו לאט לאט להעריך את מה שקורה לנו בחיים במקום להילחם בחיים, כי ברוב המקרים כל שינוי שקורה בחיים שלנו הוא באמת לטובה.

(6) לחנך את עצמנו להגיב במתינות

 

תגובות פראיות, קיצוניות, אלימות וברוטאליות רק מגבירות את הלחצים הפנימיים שלנו – לא להפך. לכן, מי שרגיל לפרוק לחצים ומתחים בדרך של טירוף, ויכוח, שבירת צלחות או שבירת כלים – רק מגביר את הלחצים הפנימיים בתוכו. הוא אינו לומד לפרק אותם ולהמיר אותם לאנרגיה חיובית אלא כל מה שהוא לומד לעשות היא רק להעצים אותם ולהקיא אותם על סביבתו ללא שליטה ובקרה עצמית.

 

אם אנו רוצים להיות רגועים יותר בחיים – עלינו ללמד את עצמנו תמיד להגיב במתינות, בשקט, במחשבה, באורח רוח. עלינו לקחת את הזמן ולא להגיב לפי מה שבא לנו – אלא להגיב בזמן, במקום ובדרך הנכונה. עלינו ללמוד לא להיכנס למסעות הזויים של טירוף, בכי, אימפולסיביות, היסטריה, רחמים עצמיים, דרמות וסרטים אלא לחפש תמיד את הדרך השפויה, הטובה, היסודית, הרגועה והמעשית. 

וטיפ לסיום: לחץ, חרדה או מתח אינם אופי אלא בסך הכל הרגל שלילי. אל תהיו העבדים של ההרגלים שלכם – פשוט שנו אותם וחייכם יקבלו איכות עמוקה של רוגע ושלווה.

הוסף תגובה