איך קובעים איזה קפה הוא איכותי וטעים?

רוצים קפה איכותי? קפה טוב? קפה טעים? מה הבעיה. בסוף הכתבה תגלו שהדרך לשם היא די פשוטה.

ההתלבטות בין 'נס' לקפה שחור הופכת לפחות ופחות רלוונטית בעולם שמציע שפע תערובות וסוגי קפה. הנה כמה עצות להתמצאות במרחב ובמבחר.

והזוכה הוא…

פעם הביקוש הרב ביותר בבתי הקפה היה לנס על חלב, אך לא עוד. קפה הפוך הוא כיום הקפה המבוקש ביותר בקרב ציבור שותי הקפה בישראל.

בשונה מאלו שאוהבים קפה הפוך, יש לא מעט אנשים שמעדיפים את הקפה שלהם ללא חלב בכלל, כמו למשל חובבי האספרסו או האמריקנו. זה האחרון מתאים גם לאלו שאוהבים שאת הקפה שלהם עם נגיעה קלה של חלב, כמו גם קפה מקיאטו שאהוב גם הוא על ציבור זה.

בית קפה בבית

הדרך הפשוטה ביותר לקבל קפה איכותי וטעים המוכן במקצועיות היא כנראה לרכוש אותו בבית קפה אשר לוקח את עצמו ברצינות. עם זאת, עם קצת השקעה תוכלו להפוך להרגיש בבית קפה בבית שלכם.

הדרך הקלה לעשות זאת היא רכישה של מכונת קפה ביתית, אותה תוכלו לרכוש במגוון חנויות, בכלל זה כמובן גם חנות קפה. שם גם תוכלו למצוא מגוון עשיר של תערובות לקפה במבחר טעמים. איך בוחרים? טועמים וטועמים, עד שמגיעים לטעם אותו אתם אוהבים. גם קפסולות קפה, המתאימות לחלק מן המכונות, מגיעות כיום במגוון רחב של טעמים.

 

במידה ואתם אינכם רואים צורך במכונת קפה בשל שימוש נמוך בה, אתם יכולים לבחור באופציה הפשוטה יותר, מקינטה. המקינטה היא מכשיר קטן המשמש להכנת קפה באמצעות מקור חום. היא קלה לתפעול, וזולה לרכישה. כך שכל מי שעדיין רוצה לשתות קפה איכותי בבית, אך לא מעוניין במכונה, עדיין יכול להשיג זאת הודות למקינטה.

בסוף התהליך הקצר, תעניק לכם המקינטה קפה בעל קרמה עדינה למדי, עדינה מזו של קפה אספרסו. הטעם מזכיר במעט את טעמו החזק והעשיר של הקפה השחור. עם זאת, הוא גם משתלב באופן מוצלח גם עם תוספת של חלב לקפה. 

קפאין- קפה אאוט

החומר הפעיל בקפה הוא הקפאין, שקשר את הקפה בקשר ישיר לתחושת ערנות. בעוד זה נכון שהקפאין הוא זה שמעורר את מערכת העצבים, הקפה הוא לא המקור היחידי לצריכתו. תוכלו למצוא קפאין בשלל מזונות ומשקאות, כמו תה, שוקו, שוקולד ועוד.

בעוד חלק מן האנשים זקוקים לקפאין או לפחות חיים איתו בשלום, ישנם כאלה שעבורם הקפאין מוביל לתופעות חמורות יותר מלילות לבנים. עבור חלק מהאנשים גורם הקפאין לכאבי ראש, בעיות בעיכול הסדיר, תחושות חרדה ועוד. אך אין בכך כדי לומר שהם צריכים לוותר על הקפה, אלא פשוט לעבור לשתיית קפה נטול קפאין.

בנוסף לכך, קפה נטול קפאין הוא פתרון גם עבור ציבור שלם שסובל ממחלות לב שונות ומחלות נוספות כמו לחץ דם גבוה, אשר צריכת קפאין אינה מטיבה עימם.

עניין של טעם

בין אם הקפה מכיל קפאין או בלי, בין אם הכנתם אותו במכונת קפה או במקינטה, אין זה משנה. קפה טוב הוא קפה הקולע לטעמכם. הדרך לשם אולי כרוכה בניסיונות וטעייה, אך בסוף תגיעו אל הנחלה.

הוסף תגובה