אילו מקומות עבודה מעסיקים מהנדס אזרחי?

אילו מקומות עבודה מעסיקים מהנדס אזרחי?

מהנדס אזרחי יכול לעבוד בתחום הבניין והתשתיות ולהציע את השירותים שלו לגופים ציבוריים, פרטיים או באופן עצמאי. כמו כן, מהנדס מן הסוג הזה מעורב לעיתים קרובות בבניית תכניות מוניציפאליות והוא יכול כמובן גם למקד את הקריירה באקדמיה ומחקר

מהנדס אזרחי עוסק בתכנון, תכן וביצוע של מבנים שונים לצרכים מגוונים. עיקר העבודה של מהנדס אזרחי היא במתן מענה לצרכי התעשייה הקלה או הכבדה, אך הוא מעורב גם בסקטור הציבורי – גם ברמה הארצית וגם ברמה המוניציפאליות. כמו כן, הביקוש לשירותיו של המהנדס עולה בקנה אחד עם הצרכים של מעסיקים שונים בתחום הבניין והתשתיות.

הנה למשל כמה מקומות עבודה אופייניים שמעסיקים מהנדס אזרחי וזקוקים לשירותים שאותם הוא מציע בתום תקופת ההסמכה וההכשרה:

  • קבלנים ויזמים – מהנדס אזרחי יכול לבחור האם להתמחות בהנדסת מבנים, הנדסה גיאוטכנית, הנדסת תחבורה או ניהול הבנייה. כאשר קבלנים או יזמים זקוקים לאיש מקצוע שילווה אותם בתחומים כגון כלכלה, בנייה ותכנון לוחות זמנים לפרויקט, הם צריכים מהנדס אזרחי שיהיה מעורב בתכנון וארגון אתרי הבנייה או בתיאומים בין מערכות שונות: החל ממים וחשמל ועד מיזוג אוויר ושפכים.
  • גופים ציבוריים – מהנדס אזרחי שבוחר להתמחות בהנדסת תחבורה, הנדסת משאבי מים וסביבה או הנדסת מיפוי וגיאו אינפורמציה יכול להיות מועסק על ידי גופים ציבוריים. חלק מהגופים פועלים בתור מוסד ללא כוונת רווח, בעוד אחרים מסובסדים מתקציב המדינה. בכל מקרה, הביקוש הגבוה לשירות של מהנדס אזרחי נובע מהאופן שבו הידע שלו משפיע על המרחב ועל הסביבה של כל אחד ואחת מאיתנו.
  • גופים חקלאיים – גם גופים חקלאיים, קיבוצים ומושבים מעסיקים מהנדס אזרחי. ספציפית, מדובר בדרך כלל על מהנדס שמתמחה בנושאי מים וקרקע בחקלאות ובסביבה פתוחה. כמו כן, הוא יכול להיות מעורב בתהליך קבלת ההחלטות לגבי מערכות מכניות ומכונות שדה או טיפול בתוצרת.

איזה שירות יכול להציע מהנדס אזרחי באופן עצמאי או באקדמיה?

מלבד האמור לעיל, מהנדס אזרחי יכול להרחיב את סל ההתמחות והשירותים שלו. אפשרות אחת למשל היא לבחור במסלול אקדמי שבו מהנדס אזרחי מסיים את ההכשרה המקצועית הבסיסית אך ממשיך להכשרה נוספת. היתרון במסלול הזה הוא השתלבות באקדמיה בתור מרצה, כמו גם פוטנציאל להעשרת סל הכלים והשירותים הניתנים על ידי המהנדס גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

עוד מסלול רלוונטי יכול להיות פתיחת עסק עצמאי. כאשר מהנדס אזרחי מציע את השירות שלו באופן פרטי ועצמאי, הוא למעשה מתנהל ישירות מול הגורמים הרלוונטיים – בין אם אלו קבלנים שנמצאים בשטח או נציגי עירייה שמפעילים מכרזים. בכל מקרה, אין עוררין לגבי הביקוש לשירות של איש מקצוע כמו מהנדס אזרחי ולחשיבות של העבודה שלו עבור המבנים המשפיעים על הציבור והפרט.

הוסף תגובה