אימון אישי בדרך להצלחה

לרובנו יש חלומות שונים במגוון תחומים. חלקנו יודעים מהם בדיוק החלומות שלנו אך לא יודעים כיצד להגשימם. אחרים,  בגלל דפוסים המקובעים בהם, חוסר ביטחון ועכבות שונות אפילו איבדו בדרך את ההעזה לחלום. אימון אישי יכול לסייע הן להגשים חלום שנמצא בראשנו או ליבנו רק איננו יודעים כיצד לקרבו אלינו והן לגלות בתוכנו מהם בכלל החלומות שלנו ולהתוות את דרך הפעולה.

אימון אינו תרופת פלא

ממש כפי שספורטאים זקוקים לאימונים יומיומיים ומפרכים בדרך לשיפור הישגיהם ואינם נשענים, או לפחות לא אמורים להשען על תרופות פלא, כך גם אימון אישי אינו תרופת פלא אישית הנרקחת עבור כל אחד ומקפיצה אותו מיידית אל המטרה. האימון מטרתו לפרק חסמים ועכבות המונעים מאיתנו להגיע אל היעד. הוא מושתת על שיפור מיומנויות בתקשורת הבין אישית. המתאמן לומד כיצד להסביר את מחשבותיו, פחדיו, ותחושותיו באופן שיהיה ניתן להבנה על ידי המאמן וחשוב מכך- על המתאמן עצמו. כך לאט לאט מתפזר הערפל, המתאמן נהיה ממוקד יותר וגם מקבל כלים מעשיים בהם יוכל להשתמש בדרך להגשמת המטרה.

אימון אישי מוביל אל הדרך הנכונה

האימון או הקואוצ'ינג בלעז בא מן המילה coach שפירושה כרכרה. זוהי בדיוק התחושה שחש המתאמן במהלך אימון אישי אפקטיבי. הוא חש שמובילים אותו במעלה השביל אל הדרך שלו בחיים. בניגוד למלך או נסיך היושבים בכרכרה, המתאמן יצטרך לעבוד קשה מאוד ולשתף פעולה עם המאמן על מנת להשיג מטרות. המתאמן חייב להיות אמיתי וכן ולקבל את עצמו על חוזקותיו וחולשותיו. ככל שהקשר בין המתאמן למאמן יהיה פתוח ואמיתי יותר כך התוצאות יהיו משמעותיות יותר.

איך לבחור מאמן?

אמנם קורס מאמנים אישיים אינו מספיק על מנת להיות מאמן טוב אך הוא מהווה נקודת התחלה כלשהי, כך שמומלץ לבחור מאמן אשר עבר קורס באחד מבתי הספר לאימון. בנוסף, כדאי מאוד שתהיה כימיה בין המתאמן למאמן, כימיה שתסייע ליצור מערכת יחסים פתוחה ומועילה. ניסיון חיים של המאמן וחוויות שעבר בעצמו הם פרמטרים חשובים שהופכים אדם לקשוב, מבין ומכוון בתנועות עדינות אל עבר המטרה

הוסף תגובה