אימון אישי במבט על

אימון אישי – מבט על

בשנים האחרונות נשאלת השאלה מדוע תהליך אימון אישי הפך להיות פופולארי כל כך בקרב ציבור כה רחב? ובכן, לכל אחד מאיתנו יש חלומות, מטרות ושאיפות. הדרך להגיע אל כל אלו יכולה להיות מסובכת וקשה ועל כן רבים מתייאשים בדרך או מתפשרים על האמצע. אבל לצד כל אלו ישנם רבים שאינם מוכנים לוותר, שרואים בכל יום את חלומם לנגד עיניהם ומוכנים לעשות כל מה שנדרש על מנת להגשים אותו. עבור אנשים אלו, שיודעים מה המטרה אבל לא יודעים איך להגיע אליה, Coaching הוא פיתרון מצוין. 
אימון אישי לוקח את האדם על כל חלומותיו, מטרותיו ושאיפותיו והופך אותו ממובל למוביל. הכלל הבסיסי של אימון אישי כלפי האדם הוא: במקום שנסיבות החיים ישלטו בך, שלוט אתה בהן. רק כך תוכל להגיע למקומות אליהם אתה שואף. 

למה אימון אישי ?

אדם המחליט לעבור תהליך אימון אישי יכול לעשות זאת בשל מספר סיבות המקבלות מענה במהלך האימון. ישנם כאלו המבקשים להגשים חלום שמעט מרתיע אותם, כאלו הרוצים להיפטר מהרגלים המעכבים אותם בדרך להגשמת יעדיהם, כאלו המחפשים איזון בין זמן בעבודה לזמן עם המשפחה, כאלו אשר יודעים כי גלום בהם פוטנציאל גדול שלא בא לכדי מימוש, כאלו שרוצים להיות בני זוג טובים יותר, מנהלים טובים יותר, מנהיגים טובים יותר. 
השורה התחתונה בתורת אימון אישי היא פשוטה: כל אחד מאיתנו יכול להגשים כל מטרה שהוא מציב לעצמו. בתהליך האימון מתמודד המאומן עם כל החסמים שמפריעים לו להגיע אל היעד שהציב לעצמו, מתעמת איתם ומסיר אותם. במקביל הוא מעצים את יתרונותיו וממנף אותם לטובת ההצלחה. 

אימון אישי – מאמן מול מאומן

תפקיד המאמן בתהליך אימון אישי הוא להציב מראה מול המאומן ולהציף אל פני השטח את כל החולשות, החסמים וההרגלים שמתסכלים אותו, מונעים ממנו להתקדם וגוררים אי הצלחה בתחום המקצועי או האישי. כדי להניע תהליך עמוק של Coaching על מאמן אישי להשרות על המאומן הרגשה של ביטחון ואמון טוטאלי. עליו להיות רגיש לצרכיו, לכוון אותו למקומות הנכונים, לדעת ללחוץ כשצריך ולדעת מתי להרפות.אימון אישי זהו תהליך לא פשוט המשלב בתוכו אלמנטים פסיכולוגיים, אנתרופולוגיים וסוציולוגיים וכדי שהוא אכן יהיה פרודוקטיבי על המאמן להיות מנוסה ומקצועי. 

אימון אישי – למצות את הפוטנציאל

תהליך אימון אישי מתאים לכל אחד. מרבית חיינו עוברים עלינו בשגרה יום יומית שגורמת לנו לפתח התנהגות אוטומטית שפעמים רבות יוצאת משליטה ללא ידיעתנו. אנו מפתחים הרגלים ותגובות בהתאם למציאות, ולא תמיד בהתאם לצרכים שלנו וכך אנו יכולים להישאב לתוך מסגרת מאוד מצומצמת ממנה נתקשה לצאת. בלי לצאת מהמסגרת הזאת נתקשה להגשים את המטרות והשאיפות שלנו, וזה בדיוק מה שעושה עבורנו תהליך של אימון אישי – הוא מזעזע את עולמינו, מעמיד אותנו מול האוטומטיזציה שבחיינו, גורם לנו להתעמת איתה, להוביל את המציאות כפי שאנו חושבים, לצאת מהמסגרת ובסופו של דבר גם להגיע אל היעד בו נגשים את מלוא הפוטנציאל שלנו. 

הוסף תגובה