אימון אישי ועסקי

אימון אישי ועסקי  – ה'מה' ו'הלמה'

אימון אישי ועסקי זהו פתרון נפלא במיוחד בימים אלו, בהם אלפי פסיכולוגים ברחבי העולם פונים להכשרת מאמנים ומדווחים שיותר ויותר מטופלים פונים אליהם על מנת לעצב את עתידם תחת האפשרות לנבור בעברם. אנשים אשר רוצים להשיג סיפוק ושלמות רבה יותר עם חייהם האישיים וכן המקצועיים – פונים אם כן, לתהליך של אימון אישי ועסקי. זו הסיבה שבעטייה ארגונים, תאגידים גדולים, בעלי מקצוע ואף עסקים קטנים המבקשים להגיע לכדי איזון ואשר חפצים שעבודתם תשקף את הערכים האישים שלהם פונים אל אימון אישי ועסקי.

אימון אישי ועסקי – מיפוי אתגרים

בעת אימון אישי ועסקי לעסקים ובעלי מקצוע עולה כמעט תמיד הצורך לשפר ולקדם מערכות יחסים, את מערכות היחסים עם העובדים או עם הלקוחות. נראה כי קיימת עלייה במודעות לכך שמערכת היחסים טובה בתוך מקום העבודה היא הכרחית להצלחתו של העסק כולו. תובנה זו גם עולה בקנה עם מסקנות התיאוריה של דניאל גולדמן הגורס כי סביבת עבודה אופטימאלית הופכת את העובדים למאושרים יותר, ובמקום עבודה שבו בעיות נפתרות בקלות – עבודת הצוות אפקטיבית יותר.

חלק גדול מן העבודה עם אנשים דורשת עבודה עם רפרטואר רחב של אישיויות וסגנונות. סגנונות הטרוגניים אלו מובילים, מטבע הדברים, לקונפליקטים ומחלוקות ולא מביאים להערכת הייחודיות והשונות של כל אחד.

לכל מאמן אישי ועסקי יש את הטכניקות האינדיווידואליות שלו לסייע ללקוחותיו בתהליך המשמעותי הזה של אימון אישי ועסקי. אולם אחד הכלים שעומדים לרשות מאמנים רבים היא "מפת אנשים". זהו כלי רב עוצמה בתהליך של אימון אישי ועסקי, במהלכו מתבקשים המתאמנים לזהות מבין רשימה של מאפיינים את מאפייני האישיות הכלליים שלהם וכיצד מאפיינים אלו באים לידי ביטוי בעבודה, במשפחה ובסביבה חברתית.

היתרונות של "מפת אנשים" לתהליך של אימון אישי ועסקי טמונים בכמה מישורים. המישור הראשון מתייחס למתאמן: המתאמן למד על עצמו, על המאפיינים הייחודיים לאישיותו כפי שהם באים לידי ביטוי בכמה תחומים חשובים בחייו. המישור השני נעוץ במתאמן עצמו אף הוא, והוא החשיפה של המתאמן למספר רב של דפוסי אישיות, כאשר בתהליך זה נחשף המתאמן למאפייני אישיות השונים משלו וכך מפתח סובלנות כלפי השונה ממנו כפי שהוא באה לידי ביטוי בחבריו לעבודה במשפחתו וכו'. המישור השלישי הוא החברים לעבודה שעוברים את אותו תהליך בדיוק. גם הם הופכים להיות מודעים יותר לעצמם, לאישיותם וכן למאפיינים האישיותיים של חבריהם לעבודה.

יש בנמצא כלים נוספים רבים העומדים לרשות מאמנים ומתאמנים המסייעים בתהליך אימון אישי ועסקי, מלבד "מפת אנשים" – לכל מאמן הכלים שלו ועליו להתאים אותם למתאמנים, לאופיים ולמטרותיהם.

הוסף תגובה