אימון אישי – פיתוח מנהיגות

תקופה הנוכחית הרצופה שינויים כלכלים,ומדיניים נדמה כי על מנת לצלוח אותה בהצלחה כל אחד צריך להפגין מנהיגות , והיום מנהיגות אינה נחלתם של מדינאים בלבד ."חכמת המנהיגות" הוא ספר שנכתב כבר בשנת 2002 הוצאת כתר ע"י רובין שארמה, ומציג 8 עקרונות למנהיגות עם חזון .יכולות מנהיגות הינן הכרח להצלחה בקריירה ובחיים. הדרך ליצירת פריצות דרך משמעותיות בעסק ובחיים האישים תלויה בהפגנה של יכולת המנהיגות העצמית. בתהליכי אימון עסקי, פיתוח מנהלים, יעוץ ארגוני ותהליכי Coaching אחרים בארגונים אני נתקלת לא אחת במנהלים שיודעים כבר שהגופים בראשם הם עומדים צריכים לעבור שינוי תרבותי עמוק, עובדי הארגון בכירים וזוטרים כאחד צריכים ללמד לחשוב מהר יותר, לעבוד בצורה נבונה יותר , לחלום פרוע יותר ולהתייחס לפיתוח ארגוני בצורה שונה מהעבר.

מנהיגות – אימון אישי ותהליכי פיתוח מנהלים

חוקרי ניהול כתבו רבות על ההבדלים בין המנהל לבין מנהיג, ונדמה כי קיימת הסכמה בין החוקרים שכיום נדרשת מיומנויות של מנהיגות למנהל בארגון. תהליכי אימון עסקי Business Coaching  במסגרת פיתוח מנהלים יתמקדו בסיוע בפיתוח החזון עסקי, הגדרת הערכים בארגון ויצירת קשרים בין העובדים שיעוררו אותם לפעולה. 
הדעה הרווחת היום בקרב מומחים בנושאי מנהיגות היא שמנהיגות אינה תכונה מולדת בלבד ,אלא ניתנת ללמידה ולפיתוח עצמי. כך שאם אתה בעל חברה קטנה , מנהל או שכיר תוכל לשפר יכולות ניהול מעשיות שתבואנה לידי ביטוי בחיים האישים והמק צועים של מנהל והאנשים סביבו. אחת מהנחת היסוד של תהליכי אימון אישי היא שבכל אחד תמונה יכולת מנהיגות עצמית, ורק אנשים שמפתחים יכולות אלו יהפכו למנהיגים יעילים ומצליחים שמשיגים תוצאות רצויות עבורם ועבור סביבתם הקרובה.

עקרונות מנהיגות בתהליכי אימון אישי/פיתוח מנהלים

פיתוח אחריות אישית 
בתהליכי פיתוח מנהלים אימון אישי שם דגש על פיתוח של יכולת הנעה של האדם את עצמו ואת סביבתו באמצעות נטילת מטלות אישיות שמאמן אישי מוביל את המתאמן לקחת על עצמו. 

תקשורת בינאישית 
בתהליכי אימון אישי ובתהליך של אימון עסקי אנו שמים דגש לא רק על מה לעשות –כלומר אלו פעולות לעשות, אלא כיצד לתקשר אותם לסביבה. באמצעות מודעות לבחירת המילים. לדוגמא שימוש בשאלה למה אתה זקוק כדי…. מקדמת פי כמה ממילת השאלה למה , שנושאת בקרבה אולי אצבע מאשימה לעתים. 

הצבת מטרות 
בתהליכי אימון אישי ואימון עסקי למנהלים אנו שמים דגש שבחירת המילים והמסרים שהמנהל מעביר יתייחס למטרה שברצונו להשיג, ולא תענה רק על הצורך של להיות צודק. כל פעולה שאנו עושים צריכה לנבוע מתוצאה שברצוננו להשיג, ועל כן הצבת מטרות לאורך כל היום בחיינו היא נחוצה לצורך התקדמות אישית ועסקית. 
הקשבה 
מחקרים רבים מראים שמרבית אימון אישי ותהליכי אימון עסקי מתמקד מאמן אישי בפיתוח מיומנות הקשבה. מנהיגות עצמית באה לידי ביטוי ביכולת ההקשבה לצרכים האישים של המנהיג ושל סביבתו. 

מיקוד
כמנהיגים של עצמנו ושל אחרים אנו מוצפים במשימות רבות ולעתים דחופות שמגיעות אלינו. יכולת המיקוד של המנהיג והתמקדות בעיקר מבלי לסטות לדברים הדחופים והחשובים פחות, אלא ההתמקדות בחשוב ובמתוכנן מראש הוא זה שיסייע לאדם לנוע קדימה. באמצעות תהליך של אימון אישיהמתאמן לומד להיפרד מדפוס של ריצוי הסביבה , לומר יותר לא מאשר להשיב בחיוב באופן אוטומטי. 

לסיכום, ניתן לראות שכישורי מנהיגות אינם רק מתת אל-כריזמה שנולדים עמה אלא יכולת שהיא בחלקה או אולי ברובה יכולת נרכשת ואפשר לשפרה באמצעות תהליכי אימון אישי, אימון עסקי ותהליכי Coaching אחרים. מנהיגות מורכבת ממארג של מספר תכונות ופעולות שיחד מסייעות בידנו לפעול בצורה אפקטיבית להשיג את תוצאות רצויות עבורנו ועבור הארגונים שבהם אנו עובדים. לארגון, תהליכי פיתוח מנהלים, יכולים לסייע לשפר יכולות של עובדים. 

הוסף תגובה