אימון אישי – פסגות ועמקים

אימון אישי – עניין של תזמון

Coaching בגישה שונה 
דורית קיי MA פיתוח אישי,יעוץ ארגוני 

אימון אישי וקשיים מקיימים קשר של סיבה ותוצאה. כך, לא פעם, ולגמרי לא במקרה, מאמן אישי פוגש את המתאמן דווקא במהלך (או מעט לאחר) תקופה קשה בחייו. חשיבה זו ממשיכה גם לתוך הספרה הארגונית ומעט הם הארגונים שישכרו את שירותיו של יועץ ארגוני או מאמן אישי דווקא כאשר הארגון והעובדים בו נמצאים בשלבי הצלחה . 
ד"ר ספנסר ג'ונסון בספרו החדש 'פסגות ועמקים' (הוצאת מטר 2009) מציין שלטעויות שאנו עושים במהלך חיינו חשיבות רבה. תהליך של אימון אישי שיש בו יסודות של התבוננות פנימה וחקירה עצמית מביא לתובנה ,שחלק לא מבוטל מהטעויות שאנשים מבצעים, קורים דווקא בתקופות טובות של החיים ולאו דווקא בנקודות השפל של חיינו. ד"ר ג'ונסון טוען שהמישגים שאנו עושים בתקופות הטובות של חיינו הם יוצרים את התקופות הקשות, וכמובן ההיפך – דברים שהוא מכנה "חכמים" שאנו עושים בתקופות הקשות יוצרים את התקופות הטובות שלנו. 

אימון אישי – איתור פסגות ברגעי השיא

בתהליך אימון אישי, כאשר לקוח פונה לפגישת יעוץ, מטרתו היא להגדיר לעצמו מה תהיה התקופה הטובה עבורו ,וכיצד ממקום שהוא נמצא במציאות כרגע הוא יכול להגיע לעתיד של מימוש עצמי. בכל פגישת אימון אישי מאמן אישי ינהיג את המתאמן להגדיר מה תהיה הפסגה שלו. ספנסר ג'ונסון מגדיר את הפסגות כרגעים בהם אנו מעריכים את מה שיש לנו, והעמקים אם רגעים בהם אנו מרגישים שיש בהם חסר. בתהליך של Coaching, מאמן אישי יסייע למתאמן לגלות את דפוסי המחשבה הבולמים ולהגדיר את האמונות שיקדמו להצלחה. אחד הגילויים האישים של מתאמנים בתוך תהליך האימון הוא שהפסגה בתהליך היא לא רק תוצאה , אלא גם התחושה והאמונה העצמית של המתאמן לגבי המעשה. 

אימון אישי בפסגה – דברים שרואים משם…

תוצאה משמעותית נוספת בתהליך של תהליך אימון אישי, היא יכולת השליטה של המתאמן על תגובותיו. תהליך של אימון אישי מבהיר שאין למתאמן שליטה על אירועים חיצונים שקורים בחיים,אך יש אחריות של 100% לתגובות הרגשיות של המתאמן לאירועים החיצוניים. 
תהליך של אימון אישי מגביר את האחריות האישית של המתאמן לנעשה בחייו. הדרך שבה אנו נתנהל בנקודות השפל בחיים , תקבע את הדרך להגעה לפסגה הבאה. יש יתרון רב בתהליך Coaching שמתרחש בתקופת 'רגיעה' , כיוון שזו תקופה שבה ניתן לחדש כוחות ולהתפנות ולהרהר לעומק בחיים במקום לעסוק בבעיה התורנית של על הפרק. כאשר אנו מאפשרים לעצמנו להתבונן פנימה ובאמת להתמקד, אחת התוצאות היא שחרור מפחדים והתמקדות במעשים אותם יש לנקוט כדי ליצור עתיד מיטבי . 

דרכים שיסייעו לנו להישאר בפסגה: 

שאילת שאלות: 
שאילת שאלות עצמית כגון: מהן העובדות בקשר למצב שבו אני מצוי כרגע? 

התמקדות החיובי: 
כשאנו מצויים בתקופות קשות, רצוי לחפש נקודות אור, ולחשוב כיצד נוכל לנצלן טוב יותר. 

הוקרה: 
כשאנו מצויים בפסגה עלינו להוקיר את עצמנו על הדרך שאנו עושים ועל התוצאה. אימון אישי מדריך אותנו כיצד להפוך את ההוקרות לדרך חיים. 

חזון אישי: 
תהליך של Coaching מתמקד בהגדרת חזון אישי, ובבחינת הרגשות שיש למתאמן ביחס אליו. הנאה היא זו שתאשפר לעשות את הדרך ביתר קלות. 

נתינה: 
בכל נתינה יש גם קבלה. תהליך Coaching מדגיש את הנתינה לא רק לאחר ,אלא גם לעצמנו. ועל כן האחריות האישית של הפרט היא לבנות את החיים מנקודת מוצא של הגשמת היעוד העצמי.

הוסף תגובה