אימון אישי רוחני – שנת תשע"ב

אני תמיד אוהבת את הזמן שלפני ראש השנה. זה בדיוק הזמן לעשות ניקיון, להוציא מהבית ומהתודעה את מה שמיותר ולפנות מקום לדברים חדשים, שאנחנו רוצים לזמן לחיינו. בתקופה הזאת, לא משנה כמה לוחות חזון מכסים את הקיר בביתי, תמיד יש מקום ללוח חזון נוסף, שמבטא את מה שאני רוצה עכשיו, בטווח הקרוב, את האנרגיה אותה אני רוצה לזמן, את התחושות אותן אני רוצה לחוות השנה ואת הרגשת ההתחדשות וההזדמנות בלהתחיל מחדש. האמונה, התשוקה והציפייה שדברים נהדרים הולכים לקרות, הן הדלק שמניע את תהליכי ההתגשמות של מה שאנחנו רוצים לחוות, להיות, להשיג ולהרגיש. האתגר, הוא לא להפריע לתהליכים להתממש על ידי שיפוט, שליטה, ספק ופחד. מכיוון שכל הקיים ביקום, הוא אנרגיה, חשוב מאד להתאים את רטט האנרגיה של מה שאנחנו רוצים, לרטט האנרגיה שלנו. תחושה טובה, ציפייה למשהו, מחשבות חיוביות, אמונה, עשייה, התמסרות וכד'…

כל אלה מעלים את הרטט שלנו ומזמנים עוד מאלה. לעומת זאת, אכזבה, כעס, ספק, פחד, שליטה – "אמונה" שהדברים צריכים לקרות בדרך מסוימת ובזמן מסוים, שיפוט, מחשבות שליליות, תלונות וכד', מורידים את הרטט שלנו ומזמנים לחיינו עוד מאלה.

 אנחנו לא יכולים לחשוב שלילי, לצאת מנקודת הנחה של פחד, של אנחנו לא מספיק, לא ראויים או לא יכולים ולצפות להשיג משהו ברטט גבוה מזה. אגב, גם התבססות על ניסיון לא מוצלח מהעבר, הוא רטט נמוך שבעצם "אומר", שהתוצאה כבר ידועה מראש. השבוע נפגשתי עם מישהו שכל "הנוף הפנימי" שלו "הזדעזע" בעקבות הפגישה. זה בחור, עם הרבה קבלות על דברים שעשה בחייו, הן בקריירה כעצמאי והן בבחירות אחרות שעשה ובהישגים שהגיע אליהם בתחומים אחרים. הבחור, שבהחלט יש לו ריזומה מרשים, מחפש עבודה שלא מתאימה לכישורים שלו, לידע שלו, לניסיון שלו ולרמת ההשתכרות לה הוא רגיל.

כאשר אנחנו פועלים בצורה כזו, אנחנו נמצאים בחוסר התאמה. חוסר התאמה זה בא לידי ביטוי בפער בין מה שאנחנו יודעים, מה הניסיון שלנו ומה הדברים שאנחנו מוכנים להתפשר עליהם, במקרה הזה, כדי להשיג עבודה. כאשר אנחנו פועלים ממקום זה, אנחנו יוצרים כישלון, כיוון שהרטט שלנו לא עובד בהרמוניה עם הרטט של מה שאנחנו רוצים. דוגמא: אם יש לי ניסיון וידע בניהול ואני מוכנה להתפשר על משרה שלא מתאימה לי, הן מבחינת שעות, הן מבחינת שכר, מרחק, או תחום מקצועי, אך אני לוקחת אותה, כי אני פועלת ממקום של פחד, התוצאה תהיה או שלא אתקבל לעבודה, או שאתייאש מהר ואפרוש, או שיפטרו אותי. זה לא אומר שלא צריך להתפשר לפעמים, אך זה אומר, שלא עושים את זה על דברים עקרוניים, שמהווים את הערכים שלנו. כאשר הבחור הבין פתאום את דרך הפעולה שלו ואיך הוא מכשיל את עצמו שוב ושוב, הוא למד, כמה פשוט להשיג את מה שהוא רוצה, על ידי פעילות בדרך אחרת.  

לקראת השנה החדשה, רציתי להדגיש את נושא החשיבות של לזמן לחיים שלנו דברים שבאים בהתאמה עם מי שאנחנו, עם מה שאנחנו רוצים ומה שאנחנו מאמינים שראויים לו ואז, לשחרר לרוח לעשות את שלה. איך ומתי הדברים יקרו, זה כבר לא בידנו… אך כאשר נהיה מספיק דבקים במטרה ומאמינים, הדברים יקרו בדרך הקצרה והמהירה ביותר. שתהיה לכולנו שנה של שגשוג, פריחה, בריאות, הצלחה, שפע ואהבה ולא לשכוח להתמקד בתודעת שפע, עוצמה ובריאות…

הוסף תגובה