אימון וטיפול בתנועה: הביודנסה – מחול החיים

כל אחד יכול לחוות טיפול בתנועה באמצעות הביודנסה. התרגום של המילה הוא אמנם "מחול החיים", אך אין צורך לדעת לרקוד. כל אדם נע לפי קצב המוזיקה, בתנועה ספונטנית, לומד להכיר את עצמו ולקבל את עצמו ואת הסביבה באהבה. טיפול בתנועה על ידי הביודנסה מתמקד גם על הפרט בתוך הסביבה שלו, באמצעות ריקוד קבוצתי, מגע וליטוף.

טיפול בתנועה – מקור הביודנסה

שיטת הביודנסה פותחה בצ'ילה, על ידי רולנדו טורו ארנדה, בעל השכלה של פסיכולוג ואנטרופולוג. ארנדה משמש ככל הנראה נשיא המכון הביו-מרכזי הבינלאומי, שם מוכשרים מדריכים לשיטת הביודנסה. מצ'ילה הגיע טיפול בתנועה על ידי הביודנסה לכל העולם, וכיום קיימות מכללות להכשרת מדריכי ביודנסה במדינות רבות.

גם בישראל טיפול בתנועה על ידי הביודנסה נמצא יעיל וחוויתי, ויותר ויותר נשים, גברים וילדים בוחרים לטפל בעצמם בדרך הצלילים והתנועה, החופש והשלווה, שמעניקה הביודנסה.

מכללת ביודנסה בישראל מכשירה מדריכים ומטפלים באמצעות שיטת הביודנסה. לימודי הביודנסה אורכים כשלוש שנים, במהלכן נלמדים תחומים רבים הקשורים, בין היתר, לאישיות ונפשו של האדם, כמו מיניות, יכולת הבעה, אהבת החיים, היבטים פסיכולוגיים הקשורים בביודנסה ועוד. קיימים ברחבי הארץ עוד מספר בתי ספר  פרטיים, אשר מכשירים מנחים לסדנאות הביודנסה.

טיפול בתנועה – מטרתה של הביודנסה

ראשית, טיפול בתנועה על ידי הביודנסה הוא חוויה משחררת בפני עצמה. ההתחברות למוזיקה ולעצמנו, ההפוגה מהשגרה, תורמים בראש ובראשונה לרוגע שלנו. על ידי טיפול בתנועה בקבוצה, אנו לומדים להתבטא ביתר חופשיות, ללא מבוכה, ללא בושה, ולהתחבר אל הזולת ממקום של אהבה עצמית. טיפול בתנועה על ידי הביודנסה מחזיר לנו את הזהות שאבדה לנו, את המוטיבציה להניע תהליכים ולהגשים מטרות, ופשוט לאהוב את חיינו. אנשים שחוו טיפול בתנועה על ידי הביודנסה, יודעים לספר כי דרך הריקוד הגיעו לנקודות מאוד רחוקות בעברם, והתחברו אל עצמם ואל סביבתם דרך תהליכים עוצמתיים שעברו בעזרת הריקוד.

טיפול בתנועה – הביודנסה וילדים

טיפול בתנועה בילדים באמצעות הביודנסה, נמצא יעיל מאוד להתפתחותו הרגשית והגופנית של הילד. הביודנסה תורמת לשיפור ביטחונו העצמי של הילד, היכולת שלו לתקשר עם הסביבה, תורמת ליצירתיות שלו וכמובן שיש לה גם השפעות מוטוריות מבורכות. דרך הביודנסה הילד לומד להביע את עצמו, לתרום לגיבוש הקבוצה, לאהוב את עצמו, לצחוק, להירגע ולצמוח. טיפול בתנועה באמצעות ביודנסה יכול להיות משותף להורים וילדים, ותורם מאוד לקשר בין ההורה והילד.

הוסף תגובה