אנשים רגשיים / בחנו את עצמכם – האם אתם אנשים רגשיים ומה ההבדל ביניכם לבין אנשים שכליים?

אנשים שכליים

 

אצל אנשים שכליים – השכל הוא המרכיב המרכזי באישיות. פירושו של דבר הוא שהם מסוגלים לפעול ולתפקד גם ללא רגשות, ללא אמונה, ללא שכנוע פנימי עמוק.

 

עבור אנשים שכליים, הכל מתחיל ונגמר בטכניקה ובקשרים. זוגיות היא מבחינתם דבר מחושב שמוביל לתוצאות ברורות וידועות מראש. אם הם עושים משהו – זה לא בגלל ערכים או אידיאלים אלא רק בגלל שהם חושבים שהם יכולים להרוויח מכך. הם לא יחשבו על אחרים אלא קודם כל על האינטרסים של עצמם. הם יעשו דברים בצורה שתעורר רושם אבל לאו דווקא שיש בה תוכן או ערך של ממש.   

 

 

 

אנשים רגשיים

 

אצל אנשים רגשיים הרגש הוא המרכיב המרכזי באישיות. פירושו של דבר הוא שהם מסוגלים לפעול ולתפקד רק אם הם מאמינים, מרגישים ושלמים בכל ליבם במה שהם עושים.

  

עבור אנשים רגשיים, הכל מתחיל ונגמר ברגשות. אם הם מתאהבים – אז בעוצמה רגשית גדולה מאוד. אם הם עושים משהו – זה רק בגלל שהם מאמינים בו בכל ליבם. הם לא יפעלו אם הדבר מנוגד לצו מצפונם. הם אינם מסוגלים לפגוע באנשים אחרים ויעשו הכל כדי להימנע מכך. הם אינם מעוניינים להגיע למאבקים חזיתיים עם אנשים ולכן יתחמקו מכל עימות גם אם יהיה עליהם לשלם על כך מחיר יקר ועל חשבונם. הם יגלו רגישות מאוד גבוהה לסבל. הם ישתדלו לעשות דברים בצורה מושלמת ואלגנטית.   

 

 

 

 

כשהרגש מעורער או חלש – גם השכל לא מתפקד

 

עבור אנשים רגשיים, אם הרגש נפגע – גם השכל לא יתפקד. אנשים רגשיים הם אנשים שסופגים עמוק ולוקחים קשה טראומות, כישלונות, נטישות או בגידות.

 

קשיים רגשיים סוגרים אותם כמעט לחלוטין ואינם מאפשרים להם להמשיך ולתפקד. הם אינם מסוגלים לפעול ללא "הכוח המניע" שלהם והוא הרגש. בעוד שאדם שכלי ימשיך לסחוב ולתפקד גם ללא רגשות – אצל האדם הרגשי זה או רגש או כלום. לכן, אדם רגשי שעבר טראומה או קושי גדול לא יוכל להתאושש אם הוא לא יחזק תחילה את המערכת הרגשית שלו ויזין אותה בצורה נכונה.

   

 

 

חיזוק המערכת הרגשית

 

כדי לחזק מערכת רגשית פגועה יש לפרוש לפרק זמן מסויים למרחב שקט ונטול הפרעות חיצוניות או דרישות מעיקות. יש לעורר מחדש את "המנוע הרגשי" על ידי אימוץ של אמונה חדשה, אמת עמוקה או דרך חיים רוחנית. יש לבוא במגע רק עם דמויות חיוביות ואנשים אכפתיים. יש להרגיע את המתח ואת הבלבול הפנימי דווקא על ידי נטישת העולם המעשי והארצי והתבוננות מעמיקה על הצרכים הרגשיים האמיתיים ועל הדימיון.    

 

חיזוק המערכת הרגשית מוביל לתוצאות חיוביות. הוא מעורר את המנוע הפנימי של האנשים הרגשיים ומפיח חיים מחודשים במתכונת החיים שלהם. הוא נוסך בהם ביטחון, בהירות ונחישות. הוא מניח להם לראות את החיים בצורה חדה. הוא פותח להם את הדרך לעשות סדר רגשי חדש בתוך עצמם, לדעת מה הם רוצים מעצמם ובמה הם מאמינים.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים רגשיים מייחסים מקום מרכזי ביותר לאהבה, אמונה ושכנוע פנימי עמוק. אנשים שכליים חיים את החיים מבלי להתעמק בנושאים הללו יותר מדי. אנשים רגשיים חיים דרך הרגש שלהם, דרך האידיאלים, השלמות, הרגישות והאכפתיות. אנשים שכליים חיים לפי מה שצריך ומקובל, מה שכדאי ומה שכולם עושים – הם אינם טרודים במחשבות עמוקות ובתהיות מורכבות אלא בצרכים יומיומיים ופשוטים.

הוסף תגובה