האם באת חשוב לעשות ביטוח אופניים חשמליים? נכון לעכשיו החוק לא מחייב את הרוכבים לעשות ביטוח אבל מספר הנפגעים כתוצאה מרכיבה או מפגיעה של אופניים רק הולך ומטפס.

"ביטוח בשביל השקט הנפשי"

אף אחד מאיתנו לא באמת רוצה להוסיף להוצאות החודשיות שלו עוד ביטוח. בנוסף לתשלום לקופת החולים, ביטוח רכב (למי שעדיין מחזיק אחד בבית) וביטוחים נוספים כגון ביטוח בריאות, חיים או תאונות אישיות – כל הוצאה עשויה להראות כהוצאה מיותרת.

אבל יש סיבה שלשמה אנחנו עושים ביטוח. המילה ביטוח היא מאותו שורש של המילה ביטחון, וכשאנחנו משלמים לחברת הביטוח, אנחנו בעצם קונים את הביטחון שלנו.

אם אתם בעלים של רכב או שלפני שרכשתם אופניים חשמליים היה לכם אחד, אתם בטוח יודעים כל מי שמחזיק ומשתמש באחד מחויב לעשות "ביטוח חובה" המגן מפני נזקי גוף שעלולים להתרחש כתוצאה מתאונה. בנוסף לביטוח חובה, יש גם ביטוח צד ג' אשר מכסה נזקים לרכוש של צד שלישי וביטוח מקיף שמכסה מקרים של גניבה. האם אי פעם הסתפקתם רק בביטוח חובה? 98% שלא. קניתם בטחון, וזה בדיוק מה שחברות ביטוח שונות מאפשרות היום עם פוליסות ביטוח אופניים שונות ומגוונות.

כשמספר הרוכבים והנפגעים כתוצאה מפגיעה של אופניים הולך ועולה (ראו כתבה של גלובס שמסקרת את כמות הנפגעים המגיעים לבית החולים איכילוב בכל יום) ביטוח לאופניים חשמליים נעשה חשוב לא פחות מכל ביטוח אחר. ולמרות שהוא עדיין לא מוגדר כחובה בחוק, הייתי מציע לכל אחד ואחת שמתנייד ממקום למקום בעזרתן, לחשוב על לרכוש אחד.
 

סיכונים רבים כמו ברכבים על אופנוע

ועדיין, לא מעט רוכבים עושים את הדרך שלהם לעבודה או לכל מקום אחר ללא קסדה ובמהירות שלא מביישת טוסטוס משנות האלפיים. האם אי פעם עלה בדעתכם מה יכול לקרות לכם כתוצאה מנפילה או מה יכול לקרות לאדם אחר כתוצאה מפגיעה במהירות הזו?

שברים מורכבים, פגיעות ראש, אשפוז של שבועות ואפילו חודשים עשויים להיות "נחלתם" של כל רוכב אופניים או עובר אורח שבטעות נתקל לדרכו של רוכב שלשנייה אחת הוסחה דעתו.

מדובר על הוצאות כספיות שעשויות להסתכם בעשרות אם לא מאות אלפי שקלים. כל מה שצריך שרגע אחד תהיו לא מרוכזים ובגללו תצטרכו להוציא את פנקס הצ'קים ולהתחיל לרשום סכומים לאורך כל ימי חייכם. הישמרו, ורכשו ביטוח – או שאל תעלו על אופניים חשמליים כלל.

כמה עשרות שקלים בחודש ויש לכם ביטוח אופניים חשמליים

ישנם לא מעט חברות ביטוח אשר מציעות מגוון רחב של פוליסת שעלותן הכוללת לא גבוהה מכמה עשרות שקלים בחודש.

ביטוח טוב כולל פיצוי כספי עבורכם במקרה של פציעה, ככה שאם תצטרכו לשבת לתקופה מסוימת בבית ולא תוכלו לעבוד יהיה לכם ממון שתוכלו להשתמש בו. בנוסף ביטוח טוב צריך לכלול כיסוי במקרה של גניבה ומטרייה כספית אשר תגן על הכיס שלכם במקרה וחלילה היה מעורב בתאונה צד שלישי והוא נזקק לשלם כספים רבים עבור טיפול רפואי.

הוסף תגובה