ביטוח תאונות אישיות הוא ללא ספק אחד הביטוחים שהכי קשה להחליט אם כדאי לרכוש או לא. מצד אחד, חיינו טוב מאוד בלעדיו עד שנציג ממולח של חברת הביטוח התקשר להציע לנו "שקט נפשי בשקל ליום", ומצד שני, הכיסויים שהוא מציע יכולים להיות כל כך אטרקטיביים, שקשה מאוד לסרב לתענוג ותחושת הביטחון שהוא גורם.
אז מה הופך את הביטוח תאונות אישיות לכזה "מסתורי"? האם הוא בלוף או שבאמת חלק מהאנשים ממש חייבים לרכוש אותו? כל התשובות במאמר שלפניכם.

מה זה בעצם ביטוח תאונות אישיות?

כאיש המכירות של חברת הביטוח מציע לכם "שקט נפשי" הוא באמת מתכוון לזה. ביטוח תאונות אישיות מעניק לפיצוי למי שרוכש אותו לאחר שהוא עובר תאונה ונגרמו לו אחד מן הדברים הבאים; שבר, כוויה חמורה, נכות, הגעה למצב סיעודי ועוד מקרים רפואיים לא נעימים אחרים.
למה הפיצוי הזה כ"כ חיוני? כי ברגע שחלילה נזקקתם לטיפול רפואי בעקבות אחד מהמקרים הנ"ל, סביר להניח שאתם גם לא תוכלו ללכת לעבודה ולהרוויח כסף למשך תקופה מסוימת. ולצערי הרב, סביר להניח שרובכם לא יכולים להרשות לעצמם לשבת כמה חודשים בבית מבלי להכניס משכורת קבועה, ובטח שלא לשלם על טיפולים רפואיים יקרים במקביל.

אפילו נפילה ממדרגות יכולה לגרום לכך שלא תעבדו למשך כמה חודשים

כמה עולה ביטוח תאונות אישיות?

מחיר של ביטוח תאונות אישיות אישיות משתנה ונע בין כמה עשרות שקלים בודדים לבין כמה מאות שקלים. תלוי בגיל שלכם, מצב רפואי וגובה הכיסוי שתרצו לרכוש.
בסופו של דבר, מחיר הביטוח נקבע לפי הסיכון שחברת הביטוח לוקחת על עצמה שהיא מחליטה לבטח מישהו; ככל שהמצב הרפואי של מבקש הביטוח קשה יותר (למשל אדם שקשה לו ללכת) והגיל שלו מבוגר יותר כך יהיה גם מחיר הביטוח. ככל שמבקש הביטוח הוא צעיר ובריא יותר, מחיר הביטוח יהיה נמוך יותר.
בנוסף, גם גובה הכיסוי משפיע על המחיר. לקוח שמבקש לבטח את עצמו ב 100,000 שקל במידה וקרה לו משהו לעומת לקוח שמבקש לבטח את עצמו ב500,000 שקל יזכו לתמחר שונה בביטוח (כמובן שזה שמבקש כיסוי גבוה יותר ישלם יותר).

האם כדאי לעשות ביטוח כזה?

על השאלה האם כדאי לעשות ביטוח תאונות אישיות יש לענות לפי שני פרמטרים מצטברים;
השאלה הראשונה – האם יש לי כסף פנוי להשקיע בביטוח?
אדם שיש לו הכנסה נמוכה וכל כולה מוקדשת למחיה, סביר להניח שלא כדאי שירכוש ביטוח תאונות אישיות. במידה וההכנסה מאפשרת לכם לכלול הוצאה נוספות מבלי לפגוע באיכות החיים שלכם, התקדמו ושאלו את עצמכם את השאלה הבאה.
השאלה השנייה – כמה אורח החיים שלי מסוכן?
אם אתם כל היום יושבים בבית ולא זזים הרבה ממקום למקום, סביר להניח שלא תצטרכו לממש לעולם את הביטוח תאונות אישיות שלכם ואז תזרקו כסף לפח סתם. במידה ויש לכם אורח חיים פעיל או שהעבודה שלכם כרוכה במאמץ פיזי או שימוש בכלים כבדים (נגרות למשל), ביטוח כזה יכול ממש להציל אתכם.
אני למשל רכשתי ביטוח תאונות רק כי אני רוכב על אופניים וקורקינט חשמלי לעבודה. הכלים האלה יכולים להיות כ"כ מהירים שנפילה אחת מהם יכולה לגרום לנזק רציני.

הוסף תגובה