פוליסות חיסכון – משווים וחוסכים בראש שקט

פוליסות חיסכון – משווים וחוסכים בראש שקט

לציבור הרחב יש לא מעט התלבטויות בנוגע לאפיק ההשקעה האידאלי. המגוון הוא עצום, ולאלו שאינם מבינים גדולים בכלכלה ושוק ההון, האפשרויות הרבות רק גורמות לבלבול נוסף וכתוצאה מכך ולצערנו – עדיין רוב אזרחי ישראל משאירים את הכסף שלהם בבנק.

פוליסת חיסכון היא אפשרות השקעה מעניינת

אם נמאס לכם כבר מהריבית האפסית שהבנק נותן לכם עבור הפיקדונות או הכס ששוכב בעובר ושב, השוואת פוליסות חיסכון יכולה להיות פתרון אידאלי עבורכם.

פוליסת חיסכון היא אפיק השעה מבית חברות הביטוח הגדולות, המאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו להשקיע את כספו במקצועיות על ידי אנשי מקצוע מיומנים, אפשרות שהייתה שמורה בעבר רק לבעלי חשבונות מאוד שמנים בבנקים.

כשמשקיעים בפוליסות חיסכון, הכסף מנוהל במגוון מסלולי השקעה ברמות סיכון שונות (לבחירתך החוסך) ומושקע בניירות ערך ומכשירים פיננסיים אחרים בהתאם להחלטות הצוות המקצועי של חברות הביטוח. חשבו על קרן הפנסיה שלכם, קופת הגמל או קרן ההשתלמות – כולם מנוהלות על ידי חברת ביטוח כזו או אחרת. עכשיו, יש אפשרות להשקיע גם כסף פנוי דרך חברת ביטוח ולא רק כספים שמיועדים לגיל פרישה.

כסף נזיל, דמי ניהול נמוכים

פוליסת חיסכון מאפשרת לחסוך כסף בצורה האופטימלית וגם להשאיר אותו נזיל (זמין למשיכה בכל עת). פתרון ההשקעה הזה למי שמתכנן השקעה עתידית אחרת (רכישת דירה למשל), קניית רכב או אפילו לשפץ את הבית – להבדיל מהפיקדונות בבנקים, שמוגבלים בדרך כלל למינימום זמן וקנסות מוטלים על מי שמבקש "לשבור" את אותם פיקדונות.

יחסית לערך שמקבלים מפוליסות חיסכון, דמי הניהול שמשלמים עבור ניהול ההשקעה יחסית נמוכים ומשתנים בין חברת ביטוח אחת לאחרת. דמי ניהול נעים סביב 2% לשנה, כך שאם ביקשתם להשקיע 1000 ש"ח – תשלמו בערך 20 ש"ח לשנה. חשוב לדעת כי התשואה שפוליסת החיסכון מייצרת עבורכם בהכרח צריכה להיות גבוהה יותר מדמי הניהול כדי שתרוויחו משהו באמת, ולכן חשוב לעשות השוואת פוליסות חיסכון כמו שצריך לפני שמחליטים איזו פוליסה כדאי לכם להשקיע.

השוואת פוליסות חיסכון

פוליסות חיסכון צריך להשוות לפי שני פרמטרים; הראשון, דמי ניהול והשני הוא יציבות. דמי הניהול צריכים להיות נמוכים ככל האפשר ובנוגע ליציבות – אין גורם או גוף פיננסי אחד שמסוגל להבטיח תשואה כזו או אחרת כשמדובר בהשקעות בשוק ההון. אך ככל שההיסטוריה מעידה שמסלול ההשקעה הספציפי בפוליסה מייצר תשואות גבוהות ועל דרך קבע, כך ניתן להעריך כי גם בעתיד עשויות להיות תוצאות טובות.
חשוב לומר שוב – גם אם פוליסת חיסכון מסוימת הצליחה לייצר 20% תשואה בכל שנה בחמש שנים האחרונות, זה לא אומר שהיא תעשה זאת גם בשנה הקרובה וקיימת אפשרות גם להספד כספי.

הוסף תגובה