ביטוח חיים – על הביטוח ועל החיים

ביטוח חיים – על הביטוח ועל החיים

ביטוח חיים הוא המצאה שיווקית לדבר שאמור להקרא ביטוח מוות אך אם הנכם מעוניינים לבטח את עצמכם לימי פנסיה או לדאוג למשפחתכם במקרה מוות חלילה זה הצעד החכם

ביטוח חיים הוא המצאה שיווקית לדבר שאמור להקרא ביטוח מוות אך אם הנכם מעוניינים לבטח את עצמכם לימי פנסיה או לדאוג למשפחתכם במקרה מוות חלילה זה הצעד החכם

האם ידעתם כי ביטוח חיים תקף לא רק כאשר הנכם חלילה מסיימים את חייכם בעולם זה אלא יכולים גם להיות אפיק חסכון אלטרנטיבי לטווח ארוך? הוא גם נועד להעניק כיסוי ביטוחי לצרכים מיוחדים כמו הלוואה או חוב משכנתא וזה שם את את עניין ביטוח החיים באור אחר עתה ויותר נחוץ. לרובינו יש פוליסות שונות כגון ביטוח שיניים ולחלקינו יש גם פוליסות כמו ביטוח תאונות אישיות, אבל הגיע הזמן לחשוב ברצינות גם על ביטוח חיים.

אלו סוגי ביטוח חיים קיימים?

בתוכניות לביטוח חיים קיימים 2 סוגים של כיסוי ביטוחי כאשר הן כיסוי מפני מוות הידוע גם כביטוח מפני ריסק וכיסוי מפני אובדן כושר עבודה. בוא נכיר אותן קצת יותר:

  • ביטוח למקרה מוות בלבד (ריסק)– זהו כיסוי ביטוחי למקרה מוות בלבד בו המוטבים שקבעתם יקבלו סכום ביטוח חד-פעמי או קצבה חודשית. חשוב לזכור כי ריסק מפני מוות מוקדם חדל להתקיים לאחר גיל הפרישה וכי חברת הביטוח תשלם תגמולים במות המבוטח במהלך תקופת הביטוח בלבד.
  • ביטוח אובדן כושר עבודה– נועד למקרים בהם המבוטח נפגע במחלה קשה או תאונה וכתוצאה מכך אינו יכול להמשיך ולעסוק במקצוע הקבוע שלו. ככל שהגדרות העיסוק של המבוטח יהיו מדוייקות וספציפיות יותר בפוליסה, כך יהיה מוגן יותר ויקבל פיצוי מהיר ביותר חלילה וייפגע. ביטוח זה נועד עבור מי שמתפרנס מעבודתו ולא מקבל הכנסות חודשיות ממקורות אחרים כמו שכר דירה או קצבאות למיניהן.

כיצד לבחור ביטוח חיים?

בבחירת פוליסת ביטוח חיים אשר בואו נודה הינה החלטה קצת יותר קשה מבחירת ביטוח בריאות לדוגמא, יש להגדיר לעצמכם צרכים ראשוניים חשובים כמו האם אתם ומשפחתכם עובדים בעבודה מסודרת, מה גובה ההכנסות שלכם, מה מקור ההכנסות שלכם בגיל מאוחר (קופות גמל, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וכו') וכן מה הסכומים שאמורים לעמוד לרשותכם ביום שתדרשו בהם.

פרמטרים נוספים שיש לבדוק הם את עצמכם ואורח חייכם, באיזו עבודה אתם עובדים (בעלת סיכון או לא), האם אתם בעלי תחביבים מסוכנים, האם קיימת היסטוריה של מחלות גנטיות במשפחה שלכם והאם אתם מתגוררים באירועים מסוכנים (זיהום אוויר גבוה לדוגמא). ברגע שתדעו לענות על פרמטרים אלו תדעו בדיוק איזה כיסוי ביטוחי תצטרכו בדיוק ואיזה סכום לדרוש.

חשוב גם לבחור סוכן ביטוח מקצועי ואמין שיטפל בביטוח חיים.

כיצד נקבע מחיר ביטוח חיים?

המחיר בעצם נקבע מ-2 גורמים עיקריים והם: גובה הפיצוי הנדרש בעת הצורך ומצבו הבריאותי של המבוטח. יחד עם זאת, גם גילו של המבוטח משפיע על מחיר הביטוח ולכן רצוי לרכוש ביטוח חיים בגיל מוקדם ככל האפשר.

יתרונות ביטוח חיים

1. הפוליסה לא ניתנת לביטול באופן חד-צדדי ע"י חברת הביטוח למעט מקרה בו המבוטח לא שילם את הפרמיה שלו וחברת הביטוח הודיעה לו על כך.

2. פוליסה לביטוח חיים שיש בה גם מרכיב חיסכון מספקת למבוטח גם כספים בתוך תקופת הביטוח, ואם חלילה נפטר זכאי המוטב לקבלת הכספים.

3. חברת הביטוח תהיה פטורה מתשלום סכום הביטוח רק במקרה של התאבדות המבוטח תוך 12 חודשים ממועד תחילת הביטוח.

4. קרן פנסיה שלא כמו ביטוח חיים רשאית לשנות את מקדמי הקצבה בהתאם למידת ההצלחה של ניהול הכספים.

בביטוח חיים אין גבול לסכום הפיצויים אותו ניתן לקבוע והדבר תלוי בנכונות שלכם לשלם את עלות הביטוח והסכמת החברה לשלם לכם סכום זה

המאמר נכתב על ידי פורטל הסוכן – פורטל סוכני ביטוח ותיק ומוביל