ביטוח סיעודי – השוואת מחירים

 

ביטוח סיעודי הינו ביטוח המבטיח כי בעת זקנה נוכל לקבל סיוע מחברת הביטוח בטיפול או באשפוז בבית חולים סיעודי. מצב סיעודי המוגדר על פי החוק הוא מצב בו אדם אינו יכול לבצע חלק מפעולות היום – יומית בכוחות עצמו וזקוק לסיוע כגון להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, לקום ולשכב, ללכת, לשלוט על הסוגריים ולהתרחץ. אדם התשוש נפש אף הוא נחשב חולה סיעודי.

חולה סיעודי מקבל מטעם משרד הרווחה ומטעם המוסד לביטוח לאומי סיוע חלקי, לרוב מודבר ב – 10 עד 15 שעות שבועיות. הנטל של הטיפול בבן המשפחה נופל על המשפחה. ביטוח סיעודי למעשה משלם סכום חודשי למבוטח ומשתתפת במימון אשפוז סיעודי או בטיפול סיעודי בבית.

בעת עריכת פוליסת ביטוח סיעודי חשוב לבדוק מה הפוליסה מכסה ומה לא, כמה כסף ישולם למבוטח במקרה שהמבוטח הופך חולה סיעודי. לרוב חברות הביטוח אינן נותנות שירות טיפולי אלא סכום כסף חודשי לתקופת זמן שנקבעת מראש. ישנן ביטוחי סיעוד המעניקים תגמול לכל החיים וישנן לזמן מוקצב. כמו כן בדקו מהן ההגדרות של חולה סיעודי המופיעים בפוליסה, לרוב חברות הביטוח מגדירות חולה סיעודי כאדם שאינו מסוגל לעשות שלוש פעולות יום- יומיות בכוחות עצמו וזקוק לעזקה או אם אדם מוגדר על ידי רופא כתשוש נפש והינו זקוק להשגחה.

השוואת ביטוח סעודי בין חברות הביטוח השונות יבטיחו כי תקבלו את המחיר הטוב ביותר. חשוב לבקש הצעת מחיר לביטוח סיעודי הכולל את כל הפרטים של הביטוח. ביטוח סיעודי מבטיח כי תקבלו סיוע בעת שתהפכו לחולים סיעודיים, עם זאת חשוב לוודא מספר פרמטרים על מנת להבטיח כי תוכלו לקבל את התמורה. בדקו מהי הפרמיה על פי הגיל המשתנה, בדקו מה יקרה במידה ולא תוכלו לשלם את הפרמיה בעתיד, האם ניתן להקטינה או האם התשלומים ששילמתם יעמדו לזכותכם כגון ערך מסולק, המאפשר לקבל קצבה חלקית מהביטוח ביחס לשנים ששילמתם. מהם החריגים בביטוח לאור מצב הבריאות שלכם בעת עריכת הפרמיה מהי משך תקופת האכשרה בין תחילת התשלום לזמן שהפך לחולה סיעודי ומהי תקופת ההמתנה מהרגע שהפך לחולה סיעודי ועד למועד קבלת הסכום החודשי.

הוסף תגובה