בניית אתר בחינם: מה עדיף – ג'ומלה, וורדפרס או דרופל?

וורדפרס

יתרונות

שימוש: נחשבת למערכת הקלה ביותר לשימוש מבין השלוש וזוכה לפופולריות גוברת והולכת לאחרונה כך שאנשים רבים כבר יודעים איך להשתמש בה. המערכת יכולה להוות פתרון טוב למשל לאתרים המעוניינים להציג תכנים באופן כרונולוגי (התוכן בוורדפרס מסודר באופן אוטומטי על פי תאריך הכתיבה שלו, כאשר התוכן החדש יותר יוצג בראש העמוד). יתרון בולט נוסף הוא קלות לימוד השימוש במערכת, בהשוואה לשתי המערכות האחרות.

התקנה: וורדפרס נחשבת למערכת קלה להתקנה. היא מעולה לאנשים שפחות בקיאים באינטרנט אך מעוניינים באתר. במקור תוכננה וורדפרס כמערכת ליצירת בלוגים כך שיש לה מערכת תגובות מובנית, RSS ועוד. לא צריך לבצע שום פעולה נוספת למערכת וורדפרס על מנת להשתמש בה, ברמת הבסיס היא בנויה לשימוש מיידי.

חסרונות

על מנת לבנות אתר שאינו בלוג באמצעות וורדפרס (בבלוג התכנים מוצגים בצורה כרונולוגית בניגוד לתכנים באתר תדמית המוצגים בצורה נושאית תחת קטגוריות) יש להרכיב עליו תוספים ו-PLUGINS שייאפשרו לו לעבוד כאתר כזה. התאמות אלה דורשות ידע מסויים בבניית אתרים ובתכנות, ובעת ביצוען, ההתאמות אלה יכולות לפגוע באתר מכיוון שלעיתים אינן תואמות לגרסאות החדשות. כך לדוגמא ניתן אמנם להקים חנות וירטואלית באמצעות וורדפרס, אבל כחנות מוגבלת המיועדת לסוג מסוים של שימושים.

 

ליחצו כאן כדי לבנות אתר בחינם באמצעות וורדפרס.

דרופל

יתרונות

תשתית – מבין שלושת המערכות, דרופל מציגה את התשתית הבשלה ביותר. היא מאפשרת גמישות רבה ויכולות רחבות יותר מהשתיים האחרות. ניתן למשל לנהל מספר אתרים דרך מערכת ניהול אחת.

התאמה – מאפשרת לבצע כל מיני שינויים על מנת להתאים באופן מדויק את האתר לדרישותיכם ורצונכם. מנגד, שינויים אלה דורשים התעסקות בקוד כך שזה מתאים מאוד למפתחים הנהנים מגמישות המערכת.

שימוש – נחשבת למתאימה מאוד להקמת וניהול אתרי קהילה וכאלו המשלבים תוכן גולשים (generated content (User.

חסרונות

ממשק משתמש מסובך. כמו שאמרנו – המערכת ידידותית מאד למפתחים אבל הרבה פחות ידידותית למשתמשים הסופיים, כך שאנשים שאינם מבינים בפיתוח יכולים בקלות ללכת לאיבוד.

עיצוב

הביקורת הגדולה ביותר על אתרי דרופל היא שהם לא נראים כל כך טוב מבחינה ויזואלית משום שערכות העיצוב מעט מוגבלות.

ג'ומלה

יתרונות

ג'ומלה במידה רבה משלבת את היתרונות של וורדפרס ודרופל ביחד – מצד אחד מאוד גמישה ומאפשר הוספת אלפי סוגים של תוספות, מצד שני מאוד נוחה וקלה להבנה גם למשתמש המתחיל (אמנם עדיין יש שיאמרו שוורדפרס קצת יותר קל להבין בשלב הראשוני). כמו כן לג'ומלה, כמו לוורדפרס, יש תבניות בעלות מראה מצוין, בניגוד לדרופל.

כמות התוספות והיישומים שמציעה קהילת ג'ומלה גדולה יותר ממה שמציעות שתי המערכות האחרות. רובן פשוטות להתקנה, אינטואיטיביות לשימוש, וידידותיות למשתמש.

חסרונות

ג'ומלה אינה גמישה ביכולות שלה כמו דרופל. לא ניתן למשל לנהל מספר אתרים דרך מערכת ניהול אחת.

אמנם ג'ומלה היא קצת פחות ידידותית למשתמש מאשר וורדפרס אבל בשני המקרים ניהול האתר הוא פשוט ונח יחסית וניתן להכשיר אנשים באופן די מהיר לנהל את האתרים.

לסיכום

כאשר באים לבחור מערכת ניהול תוכן לאתר הדבר הכי חשוב הוא לאפיין את הצרכים שלכם על פי אופי האתר העתיד לקום ויכולותיכם הטכניות כמנהליו ולא עפ"י נסיון של אדם זה או אחר. ניתן לומר די בודאות שלרוב הקרואים של מאמר זה, אתר ג'ומלה יתאים (אלא אם כן מדובר באתר שהוא רק תדמיתי, שאז אתר וורדפרס גם תהיה בחירה מצוינת).

הוסף תגובה