בפנים או בחוץ / האם אתם אנשים של בפנים או אנשים של בחוץ?

מבחן עצמי מהיר

 

1) האם הבית שלכם הוא מרכז עולמכם? כן/לא

 

2) האם אתם סובלים מרעשים? כן/לא

 

3) האם אתם מתקשים להחזיק מעמד במסיבות רועשות ובאירועים גדולים? כן/לא

 

4) האם אתם אנשים עדינים ורומנטיקנים? כן/לא

 

5) האם אתם מעדיפים להתבודד? כן/לא

 

6) האם קשה לכם להיות בחברת המון אנשים? כן/לא

 

7) האם קשה לכם ליזום בעצמכם קשרים רומנטיים ולחזר במרץ ובעקביות אחרי בני זוג פוטנציאליים? כן/לא

 

8) האם יש בכם צד נשי מפותח מאוד? כן/לא

 

 

אם עניתם על מרבית השאלות בחיוב – סימן שאתם אנשים של בפנים. אם עניתם על מרבית השאלות בשלילה – סימן שאתם אנשים של בחוץ. אם התוצאות שלכם הם מאוזנות – סימן שאתם אנשים משלבים שממזגים בין הבפנים והבחוץ בצורה אופטימלית.

 

 

 

אנשים של בפנים – אינטימיות וריחוק

 

אנשים של בפנים הם אנשים רגישים יחסית לכלל האוכלוסיה. הם אינם מחפשים קירבה אלא אינטימיות, שהיא הדרגה העמוקה והטוטאלית ביותר של יחסים. פעמים רבות הם אינם מסוגלים להימצא בקרבת אנשים דווקא בגלל רמת הרגישות הגבוה שלהם. כתוצאה מכך, הם מתרחקים מאנשים ונמנעים מחברת אנשים (במקרים רבים הם נתפסים כסנובים), למרות שלמרבה האירוניה דווקא להם יש את הצורך הגדול ביותר ביחסים עם אנשים.

 

אנשים של בפנים חיים את החיים מתוך בועה מוגנת שמגוננת על הרגישות הגדולה שלהם כמו "חליפת חלל" מבודדת רעשים. כאשר הם נמצאים בסביבה מוגנת וברורה, כמו למשל בבית שלהם, הם משוחררים ופעלתניים, כי יש להם שליטה על הבית והבית מותאם במיוחד לצרכים שלהם ולרגישויות שלהם. לעומת זאת, כשהם נמצאים בסביבה לא מוכרת שאינה מתאימה לרגישות שלהם או כשהם נמצאים בסביבה שמאיימת עליהם – הם נעשים משותקים, לחוצים או עצבניים מאוד. במצבים כאלה, הם משתדלים להיסגר, להימנע מתקשורת או פשוט להתרחק מהמקום לסביבה מוגנת ומתאימה יותר.    

 

 

 

 

אנשים של בחוץ – עצמאות ומגע

 

לעומת זאת, אנשים של בחוץ הם אנשים שאין להם רגישויות מיוחדות. לכן, קל להם להיות בחוץ, בסביבה של אנשים, באווירה רועשת או במעברים חדים ושינויים תכופים, כי סף הרגישות שלהם אינו גבוה במיוחד ולכן וכל ההפרעות והסחות הדעת אינן מפריעות להם או נוגעות בהם בצורה מזיקה כי הם אינם רגישים מספיק כדי לקלוט אותם ולהיפגע מהם.

 

אנשים של בחוץ הם אנשים עצמאיים המסוגלים לנהל מגע עם אנשים רבים בו-זמנית, אין להם מגבלות חברתיות או תפקודיות מיוחדות והם חופשיים לנוע בעולם ללא כל קושי. הם יודעים להסתדר ואין להם דרישות מיוחדות או רגישיות דקות ועדינות. הם סתגלנים מאוד ואין להם צורך לסגור את עצמם בבועה מגוננת, להימנע מציבור, להתרחק מרעשים או לעקוף לחצים ומבחנים. 

   

 

 

אייל גולן ושלמה ארצי

 

לשם הדוגמה, אייל גולן ושלמה ארצי הם שני הזמרים הישראלים המצליחים ביותר בכל הזמנים. יחד עם זאת, הם שונים מאוד אחד מהשני והם מייצגים שני קטבים הפוכים לגמרי.

 

אייל גולן הוא גבר עדין, ביישן, מופנם, מרוחק, מוגן, בעל איכויות גבוהות ונדירות. שלמה ארצי הוא הצבר הישראלי האולטימטיבי. הוא גברי, פתוח, פשוט, נוגע, בעל איכויות שירה ממוצעות אבל עם יכולת הגשה ישראלית אוטנטית מאוד. ההבדל בין השניים הוא שגולן הוא טיפוס של בפנים ואילו ארצי הוא טיפוס של בחוץ. גולן הוא רומנטיקן נצחי ואילו ארצי הוא זמר מגוון ועממי. לאייל גולן יש איכויות נשיות בולטות ואילו ארצי מקרין גבריות שלמה. איילן גולן הוא מעוצב ומרוחק. שלמה ארצי הוא פשוט ונוגע.

 

 

 

אנשים של בפנים – להביא את הבחוץ פנימה

 

אנשים של בפנים הם אנשים רגישים שמרבית חייהם עסוקים בהתגוננות מפני הבחוץ. הדרך שלהם לשרוד ולשגשג אינה להטיל את עצמם בכוח אל הסביבה העוינת שבחוץ אלא במקום זאת ללמוד כיצד להביא את הבחוץ – פנימה.

 

למשל, למשוך אליהם בני זוג במקום לנסות ו"לחזר" אחריהם בכוחות עצמם. לעבוד בסביבה מוגנת ולא בסביבה מסוכנת ורבת מאבקים אבל לבלוט ולהצטיין כך שתמיד ירצו בהם. לעטוף את עצמם בדמויות מוחצנות שיקלו עליהם את ההתמודדות עם העולם החיצוני במקום להתמודד לבד עם כל המעמסה הזאת. לעסוק בתחומים פנימיים (אומנות, פסיכולוגיה, יצירה, ניתוח, תכנון, חשיבה, פילוסופיה, רוחניות, אסטטיקה, עיצוב, כתיבה וכיו"ב) ולהניח לאנשים של בחוץ להתעמק בתחומים חיצוניים (פוליטיקה, עריכת דין, עסקים, מנהיגות, צבא, מסחר וכיו"ב).

 

 

 

אנשים של בחוץ – להביא את הבפנים החוצה

 

אנשים של בחוץ הם אנשים שהחוץ אינו מאיים עליהם או מפחיד אותם אלא הוא חלק מסביבתם הטבעית. לעיתים, קל להם להיות בחוץ הרבה יותר מאשר להיות בפנים, בסביבה סגורה ומוגנת, משום שסביבה כזאת נתפסת בעיניהם ככלא סגור ומחניק והם אינם זקוקים ל"חליפת הגנה" כמו אנשים של בפנים.

 

אנשים של בחוץ יכולים להצליח ולשגשג אם יוסיפו ליכולות המוחצנות שלהם איכויות פנימיות מקוריות וייחודיות. למשל, להיעזר באנשים של בפנים כדי להגיע לרמת מקצוענות גבוהה יותר, להיוועץ באנשים של בפנים כדי לשפר את רמת היצירתיות והתחכום שלהם או לחזר אחרי אנשים של בפנים כדי שיאזנו את המוחצנות שלהם ויעדנו אותה.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים של בפנים אינם יכולים להפוך לאנשים של בחוץ, אבל הם יכולים ללמוד כיצד להביא את הבחוץ פנימה לתוך חייהם.

הוסף תגובה