ברייקדאנס תל אביב -ברייקדאנס ישראל

ברייקדאנס (Breakdance) הידוע גם כברייקניג וביבוינג הוא סוג של ריקוד אקרובאטי המהווה את אחד מיסודות תרבות ההיפ הופ. הריקוד מאופיין בתנועות קטועות וחדות משולבות בתנועות גליות זורמות וכמו כן אקרובטיקת רצפה. הסגנון הושפע מהקפוארה ותנועות ברייקדאנס רבות לקוחות מתרגילי האקרובאטיקה של הקפוארה. אלמנט מוכר של הברייקדאנס הוא ה-Moonwalking (הליכת ירח) שאומץ על ידי מייקל ג'קסון והפך לאחד מסמליו. מוזיקת הברייקדאנס היא מוזיקה אלקטרונית או היפ הופ בשילוב סקראצ'ינג (Scratching).

 

 

פגשתי את רוס אליהו רקדן ברייקדאנס בכיר וכוריאוגרף מלהקת הברייקרהוליקס

רוס, יליד 1978 מדטרויט ארה"ב. רקדן וכוריאוגרף ותיק שהפך לחלק בלתי נפרד מתדמית הברייקדאנס וההיפ-הופ בישראל. את דרכו המקצועית כרקדן מצא רוס בשכונות דטרויט שם הוא נחשף לראשונה לתרבות הברייקדאנס. בגיל 12 עלה לארץ ובבגרותו המשיך לרקוד ולפתח את סגנונו האישי כרקדן ברייקדאנס. רוס מופיע במסגרות שונות ברחבי הארץ ובעולם: שלוש פעמים  ייצוג ישראל ב- Battle of The Year בגרמניה. כישוריו כפרפורמר הגיעו לעולם התיאטרון והטלוויזיה כאשר השתתף בעשרת הפקות: רק בישראל, נערת השנה, בטלנובלה "האלופה 2", בובות,עד קצות האצבעות, מחוזות זמר בינם מרי לו בתפקיד הרקדן האוטומטי,מחזמר עם סופי צדקה, פסטיגל 2005 ועוד. גם את גבולות עולם האופנה הוא פרץ כשהוא השתתף בהפקות אופנה סלקום, ורס'צה ישראל, קוקה קולה, נקה שבע  , Topshopמחסני חשמל, ועוד.

 רוס מה גרם לקמבק ולפריחה הגדולה של הברייקדאנס בשנים האחרונות ?

פעם רקדו ברייקדאנס ברחובות ניו יורק,ורק מי שחי בניו יורק,או שיצא לו להיות שם ידע מה זה.ואיך לעשות את זה. כיום אנחנו חיים בעידן אחר, שההתפתחות והצמיחה של הטכנולוגיה מאפשר לרקדנים בכל העולם להתחרות ולחלוק דעות ורעיונות.אומנות הברייקדאנס הוא משהו ששיך לעבר ובזכות התקשורת ומדיות חדשות,כל שנה אנו זוכים לראות רקדנים חדשים עם תרגילים יותר קשים,יצירתיים,ומתקדמים.

איך נוצרה קבוצת ברייקר-הוליקס על שלל מפעולותיה ?

כדי להצטיין באומנות זו נדרשת לא רק מחשבה, קורדינציה, כוח גמישות, כושר גופני  נדרש גם איזשהו רמה של מחויבות והקרבה עצמית שגדולה מאהבה. מנקודת זאת נולדה הרוח של הברייקרהוליקס ואותם עקרונות וערכים נדרשים מכל מי שמצטרף לקבוצה. כך שהקבוצה מתנהלת כמשפחה על ידי קשר הדוק  המושתת על כבוד ואמון.הכל התחיל בשנת 2004 אחרי תחרות בינלאומית Boty  בגרמניה בה ייצגה קבוצתLAU  את ישראל.  חברו יחדיו מספר אמני ברייקדאנס שנפרדו מקבוצה אחרת, עקב חילוקי דעות, וביחד עם הרקדן וכוריאוגרף רוס אליהו הקימו את הגרעין שממנו צמחה קבוצת ברייקרהוליקס.כיום קבוצת הברייקרהוליקס מונה כ- 15 רקדנים ורקדניות.

מי האנשים שמגיעים ללמוד ברייקדאנס, מאיזו גילאים ושכבות אוכלוסייה הם באים ?

כל הגיליים , צעירים,ילדים,נוער,ואפילו מבוגרים,האופי של הברייקדאנס הוא  מהרחוב, אבל גם מהמעמד העליון נמשכים לזה.וכולם מגיעים מאזורים שונים,בת ים,ראשל"צ,רמת גן,ירושלים,ת"א,חדרה,מעלה אדומים,ואפילו דתיים מבני ברק, וערבי ישראל מיפו ,מגיעים אלנו ללמוד ברייקדאנס

מה צריך כדי להיות רקדן ברייקדאנס טוב ?

אהבה לריקוד!. לא משנה כמה שעות תצטרך להתאמן ביום , עם עבודה נכונה תגיע ליעד

כמה זמן מושקע באימונים ?

אימון חייב להיות כל יום.9 שעות ביום אם אתה ממש רוצה להשקיע.

באילו אירועים אתם מופיעים ?

אירועים עסקיים, אירועי ברת מצווה ,אירועי חברה,ימי הולדת,ביה"ס,אירועי קד"מ ועוד הרבה…

מה האירוע הכי גדול בו הופעתם ?

אליפות העולם בברייקדאנס שהתקיימה בגרמניה.ואירוע הגדול של עולם הריקודים בארץ. שנקרא :dance city  שהתקיימה בגני יהושע ת"א. שם השקנו את הבושם החדש מבית puma flowing  על במת ההיפ הופ במשך 3 ימים. רקדנו כל שעה עגולה את ריקוד  הפומה, ריקוד שיצרנו במיוחד לאירוע, ולאחר מכן המשכנו בסדנא של שעה וחצי בלימוד ריקוד הפומה.והפעלות וסדנא, ונתנו הופעה גדולה על הבמה המרכזית  – מטורף אבל חוויה גדולה

מה אתה עונה למי שטוענים כי זהו חיקוי של תרבות אמריקאית קלוקלת שלא מתאים לישראל ?

הברייקדאנס צמח בשכונות עוני בארה"ב.אבל יש שכונות עוני בכל העולם . וגם בישראל  מרגישים הזדהות עם התרבות.לדוגמא: כדורגל  לא המציאו בישראל אבל בני הנוער משחקים ואפילו ונהנים ממנו.ואף אחד לא מדבר על חיקוי ותרבות שלא מתאים.

איזה סרט משלל סרטי הברייקדאנס  היפהופ של השנים האחרונות הוא האהוב עלייך ?

יש כמה, אהבתי לראות את you gut served    הכוריאוגרפיות בסרט טובות, השיתוף פעולה והחיבור יחד זה מה שעושה את הריקוד חזק יותר.step up 2 ,stomp the yard לא רע בכלל.

ומה אתה חושב על סרטי הברייקדאנס של שנות השמונים ?

הסרטים של שנות ה 80 היו שטחים , מסחריים, התקדמו בטרנד ולא באומנות.לא ירדו לעומק הבנה של אומנות הברייקדאנס ותוצאה מזה הברייקדאנס נעלם

לקישור לאתר ברייקרהוליקס (ביה"ס ללימוד ברייקדאנס והיפ הופ,רקדנים ורקדניות,מדריכים וכוריאוגרפים,סדנאות וימי כיף) www.breakerholics.com

הוסף תגובה