בר קפה והמהפך הקולינרי

המהפך הקולינרי ששטף את ישראל בעשור האחרון לא פסח על עולם הקפה. היום בר קפה הינו מונח שגור כל כך בפיהם של מאות אלפי ישראלים שמבקשים להתענג על אספרסו משובח ואיננם מעוניינים להתפשר על טיבו ואיכותי של הקפה המושלם שלנם. בר קפה הינו בר עגלות קפה המסוגל להעניק את הארומה הנפלאה של המשקה האהוב ומספק כאמור תשובה מוחצת לאירועים באשר הם.

אז איך בדיוק המהפך הקולינרי שייך ל-עגלות קפה ומדוע אנו רואים יותר ויותר ישראלים שמעדיפים לשכור עגלות קפה לאירוע כזה או אחר? השאלה המעניינת הזו מקבלת תשובה כאשר משוחחים עם אושיה מוכרת מתחום הקפה בישראל. לטענתו של אמיר בר קפה כיום הוא אחד המוצרים המבוקשים ביותר בארץ במיוחד כאשר מדובר באירועים סגורים.

 

 בר קפה בא לידי שימוש הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי. הרעיון הוא להביא כמה עגלות קפה עם קפה משובח תוצרת חוץ שלא נופל משתיית ספל אספרסו בבתי הקפה האיכותיים בארץ. הישראלי הממוצע עבר מהפך קפה, אומר אמיר ומצביע על שורש המהפך אי שם בראש שנות ה-2000. לטענתו הכל התחיל מהלחם, שהגיע לישראלי הממוצע בצורה אחרת ובמחיר יקר ועדיין, התופעה שטפה את כולם והלחמים האיכותיים יותר קיבלו מעמד של ממש. מיד אחריו נכנס הקפה, או בר קפה אם תרצו עם שימוש ב-עגלות קפה.

עגלות קפה ו-בר קפה בכלל באים היום וממלאים כל אירוע. הישראלי שרואה היום בפריים טיים טלוויזיוני שפים שונים מרחבי העולם, הוא רואה מאסטר שף והרשמה היסטרית אליו אינו רוצה עוד קפה דלוח, הוא יודע להעריך את טיבו ואיכותו של הקפה, הוא מבקש להתענג עליו ודורש מהבריסטה עצמו טמפרטורה מדויקת לחלוטין תוך שימוש במינוחים מקצועיים.

 הקפה בעצם מסמל את לה ליבו של המהפך הקולינרי, אומר אמיר, עגלות קפה כיום מוצעות בכל פינה, בכל אירוע ובכל קרנבל רחוב כזה או אחר. השימוש של בחרות עסקיות כמו גם מזמיני אירועים פרטיים ב-עגלות קפה וב-בר קפה נפוץ ביותר, הישראלי עבר מהפך שלם המבוסס על שתיית קפה נכונה, כזו שמשאירה בפה את אותו תענוג שהתחיל כאמור עם היין והלחם לפני עשור או יותר.

הוסף תגובה