גרילים – למניעת כולסטרול

גריל נשמע תמיד כמו משהו שמתאים לאירוע ומעלה אסוציאציה של חגיגה ובחגיגה הרי מרפים מהכללים  הקבועים והנוקשים של  החיים השוטפים ולא עושים חשבון של קלוריות ובריאות יתר על המידה כי זאת בעצם המטרה שלנו ביציאות להשתחרר ,להרגע  ופשוט להנות. מה שלא בהכרח נכון כי בגרילים , ברבקיו , ועל האש מכל סוג שהוא יש מס' יתרונות משמעותיים להנות מאוכל ברמה ,מופחת קלוריות  ,ועתיר בחלבונים  ומופחת כולסטרול בצורה משמעותית מבישולים ביתיים אחרים.

היתרונות של הגריל 

1.בשימוש בגרילרים בכל סוג שהוא ישנה מניעת של כולסטרול באופן משמעותי ביותר . בעוד שברוב סוגי המאכלים – הבישול הביתי שלהם על כיריים צורך שמן וכמה שיותר מוסיף ומשבח את הטעם (במיוחד בעדות מסוימות) בגריל ובמנגל אפשר לוותר על הכמות הנכבדת של השמן שהוא הכרחי בשאר הבישולים ,כי הרי הבשר נצלה  ישירות על האש וצריך רק קצת שמן כדאי לשמן את הרשת למניעת הדבקות.וגם את השמן הזה אפשר בהחלט להמיר בשמן זית מה שרק מוסיף ערך בריאותי לאוכל.

2.כאשר צולים בשר על האש בחום גבוה הנובע  מהאש הטבעית הוא העיקר שנותן את הטעם  המיוחד והחזק שבשלו אוהבים לשעות את העל האש למרות כל המאמץ של הטרחה וההשקעה שהעניין דורש. עקב כך מומלץ להוריד שימוש  מיותר בתבלינים ומלח שמזיקים לגוף מאוד והטעם לא ינזק כלל.ואת השמן שמשתמשים בו בתיבול הבשרים מומלץ להחליף בשמן זית  שהוא טעים הרבה יותר ורק יוסיף לחגיגת הבריאות. כך שאפשר לקבל את כל ויטמינים  והחלבונים המעשירים שקיימים בבשרים ובעופות נטו ללא תוספים מיותרים  שמורידים את רמת הערך הבריאותי.

כיום  התחום של מנגל התקדם מאוד בעיקר בתחום המנגל הביתי ואפשר להשתמש בגריל גז ומנגל גז שהם בעצם גרילים שעובדים על גז מה שמאפשר ליהנות מהטעם המיוחד של העל האש ללא יציאה מהבית וכל העניין של לקיחת כל הציוד דרוש לעל האש.

היתרונות בגריל גז 

1.בשימוש במנגל או גריל גז יש שיתרון גדול של מניעת העשן שפוגע באיכות הסביבה ,וכן הוא חוסך את הימצאות כל החומרים הכימיים  הרעילים הכל כך לא סימפתיים בבשרים שמגיעים כתוצאה מהשימוש בפחמים ובחומרי בעירה שונים המשמשים להבערה של האש שהם חובת המציאות  בכל מנגל רגיל שעובד על פחמים.

2.בגריל גז יש את  האפשרות לשלוט על טמפרטורת החום המדויקת הרצויה לצליית הבשרים במטרה שיצאו     מוכנים בדיוק. מה שאין במנגל הרגיל שהאש הטבעית לפעמים חזקה מדי וגורמת לבשרים להתייבשות במקרה  הטוב לשרפתם במקרה הרע.

הוסף תגובה