דברים שיש לקחת בחשבון לפני התקנת חלון גג סקיילייט

דברים שיש לקחת בחשבון לפני התקנת חלון גג סקיילייט

רוצה להגדיל משמעותית את כמות האור הטבעי בבית שלך ?  שקול להתקין סקיילייט מעל לחדר פנימי שאין בו אור טבעי. חלונות הגג הללו מאפשרים כניסה של פי כמה אור טבעי לעומת חלון רגיל המותקן בקיר החדר וגם מאפשרים כניסת חום. עם זאת, העלות והמורכבות של התקנת חלון סקיילייט מחייבים אותך לחשוב על התנאים שאתה צריך לעמוד בהם ואת ההחלטות העיצוביות שעליך לקבל כדי להתקין סקיילייט שמתאים לך. חשוב היטב על מסכת השיקולים לפני שתרכוש ותתקין חלון כזה.
 

סקיילייט אינו מתאים לכל סוגי הגגות.

מכיוון שחלונות סקיילייט מותקנים בקו הגג שמתחת לרעפי הגג, הרי שבניית הגג חייבת להיות מסוגלת לתמוך בסקיילייט. מסגרת הגג היא בדרך כלל אחת משני סוגים:
גגות ממוסגרים בקורות המרוחקים עד ארבעה מטרים זה מזה, נוטים להתאים טוב יותר לחלונות סקיילייט מכיוון שהם משאירים מספיק מקום לחתוך ולהתאים סקיילייט בין הקורות.
גגות עשויים מסגרות משולשות פחות אידיאליים משום שלא ניתן לחתוך אותם לצורך ההתקנה; פעולה זו יכולה לסכן את שלמותו המבנית של הגג.
גם אם המתקין שלך מוכן להוסיף סקיילייט לגג עם מסגרות משולשות, אתה עלול להידרש לבחור סקיילייט קטן יותר שלא יהיה יותר משני מטרים כדי להתאים לשטח המצומצם הקיים בין הקורות המרכיבות כל משולש. יתכן וזה לא מספיק רחב לצרכיך.
שיפוע הגג עדיין יכול להוות אתגר. גגות משופעים הם אידיאליים מכיוון שהשיפוע מסיט מי גשמים ופסולת כלפי מטה. אחרת, מי גשם שנאספו ויעמדו זמן מה עלולים להכתים את השמשה. זה מעורר בעיה בגגות שטוחים.
 

מיקום התקנת הסקיילייט חשוב מאד.

כשאתה רוצה להתקין חלון גג סקיילייט, התמקם בחדר הספציפי שאתה רוצה להאיר. באופן אידיאלי, זה אמור להיות חדר מתחת לגג – למשל, עליית גג חשוכה או חדר שינה לאורחים.
כיוון האור הוא לא פחות חשוב. סקיילייט הפונה לצפון הוא אידיאלי, מכיוון שהוא מספק תאורה רציפה לאורך כל השנה. הימנע מהתקנתו של סקיילייט במקום בו הנוף ייחסם על ידי קירות הבניין הסמוך או חסימות אחרות. עצים גדולים בקרבת סקיילייט עשויים להיות נחוצים אם מדובר באקלים חם ואנו זקוקים ליותר צל.

 

זכוכית אינה האפשרות היחידה בחלון סקיילייט.

סקיילייט מורכב ממסגרת עץ, ויניל או מתכת וזיגוג. ניתן לבחור בזיגוג פלסטי או בזיגוג זכוכית.
זיגוג הזכוכית – כבד ויקר משמעותית מפלסטיק, הוא הפתרון הטוב ביותר. זכוכית עמידה בפני שריטות, חוסמת יותר קרני UV ומגיעה בגדלים וצורות בהתאמה אישית. שלא כמו פלסטיק, זיגוג הזכוכית מעניק גם שתי אפשרויות בידוד:
ציפוי low-E, שהוא שכבה בלתי נראית של תחמוצת מתכת על הזכוכית הפנימית.
גז ארגון בין שתי החלונות המסייע בבידוד וחוסם כמעט את כל קרני ה- UV.
אם תבחר זיגוג זכוכית, הקפד לבחור בזכוכית מחוסמת או למינציה. החלונות העמידים ביותר הם בעלי חלון כפול – המורכב משתי חלונות זכוכית מחוסמת או למינציה או חלונית חיצונית מזכוכית מחוסמת מעל חלונית פנימית מזכוכית למינציה.
זיגוג מפלסטיק, חזק יותר, זול יותר, ופחות שביר מזכוכית. אך הוא גם חוסם מעט אור ללא UV ולרוב נמכר בגדלים וצורות סטנדרטיות.

 

השאר את התקנת הסקיילייט למקצוענים.

חובבי נגרות וגגות רעפים עשויים לחשוב שיוכלו להתמודד עם התקנת סקיילייט כדי לחסוך כסף לעומת התקנה מקצועית. אבל עבור החובב הממוצע, המורכבות של ההתקנה והסיכונים של נפילה או גרימת דליפה בגג הופכים את ההתקנה המקצועית – לחובה. התקנת סקיילייט כוללת הסרת חלקים בגג, חיתוך חור עבור החלון, שינויים במסגור הגג, התקנת הסקיילייט, ותיקון חלקים מהגג והתקרה מעל ומתחת לסקיילייט. עבודה למקצוענים בלבד.
בנוסף, המתינו ליום שמשי ובהיר כדי להתחיל בפרויקט זה – אינכם רוצים שגשם יגרום להחלקה או יחלחל דרך הפתח בגג לביתכם.
 

שמור את הסקיילייט שלך נקי עם תחזוקה שוטפת.

להלן מספר עצות כדי לשמור על חלון הגג סקיילייט שלך נקי בכל עונות השנה:
בדוק תקרות ורצפות בחדרים עם סקיילייט לדליפות. כתמים רטובים בתקרה או בשטיח – במיוחד לאחר גשם – יכולים להצביע על נזילה בחלון הגג שעלולה לגרום לעובש אם לא תטופל.
אחת לחודש: נקה אבק מהסקיילייט באמצעות סמרטוט אבק טלסקופי.
אחת לשנה: השתמש במגב ספוג רווי במי סבון בכדי לקרצף בעדינות את הסקיילייט משני צידיו. באותה הזדמנות מומלץ לבדוק את החלון על ידי גורם מקצועי לסדקים וליקויים אחרים שיכולים להוביל לנזק מבני נרחב יותר. ניתן גם לבקש מגורם מקצועי לבצע גם את עבודת הניקוי אחת לשנה.

 

אודות חברת "עליית גג"

עליית גג – מאז 1963, דור שלישי של מקצוענות. יבואנית רשמית של חלונות גג VELUX דנמרק.
ייבוא ישיר, אספקה והתקנה של החברות המובילות בעולם לחלונות גג, כיפות תאורה, סקיילייט וסולמות מתקפלים לעליית גג. צוות מקצועי ומלאי גדול המאפשר להתאים את הפתרון הנכון והמקצועי ביותר עבור לקוחותינו באופן מיידי. התקנות בכל רחבי הארץ.
בואו לבקר אותנו ולהתייעץ באחד מאולמות התצוגה. יש לתאם פגישה מראש.
ראו רשימת ממליצים (אדריכלים, קבלנים ולקוחות) באתר עליית גג.

 

הוסף תגובה