שיטות ואמצעים להרחקה וסילוק יונים

שיטות ואמצעים להרחקה וסילוק יונים

יונים יכולות להיות נחמדות לצפייה, למשל בכיכר סאן מרקו בוונציה, אך הלשלשת שלהן עלולה לגרום נזקים למבנים ולהפיץ מחלות לבני אדם ובעלי חיים אחרים. ניתן למנוע זאת בשיטות שיפורטו להלן. אחת השיטות שנקטה עיריית ונציה היא לשלוח פקחים שיזהירו ויקנסו תיירים המאכילים את היונים בכיכר. מה יכול לעשות אדם מן הישוב שיונים נוחתות על גג ביתו או במרפסת שלו ?
 

הפוך את המרחב לפחות נוח ונגיש עבור היונה

השתמש בדוקרנים המיועדים להרחקת יונים ובעלי כנף אחרים. אתה יכול להציב אותם כמעט בכל נקודה שעוף אולי ירצה לנחות עליה, כמו גג הבית. קנו דוקרנים מנירוסטה ב "עופי יונה". לדוקרנים כאלה אורך חיים גדול.
חלופה זולה יותר, אך בעלת אורך חיים מוגבל, היא להשתמש בסלילי צעצוע צבעוניים שניתן להשיג בחנויות הסטוקים ובחנויות צעצועים. פרשו את הסליל לאורך המעקה של מרפסת, ובמקומות דומים שהיונים נוהגות לנחות עליהן. היונים שונאות את זה מכיוון שזה גורם למשטח להיות לא נוח להן לנחיתה והתמקמות.
התקן חוט רטט או סליל קפיצי באזורי נחיתות יונים פופולריים. קשרו את החוט או הסליל מקצה לקצה של האזור. הניחו אותו מספר סנטימטרים מעל נקודת הנחיתה. הדבר יגרום ליונה תחושת אי נוחות וימנע נחיתתה במקום.
ניתן גם להתקין חיפוי משופע עשוי מתכת, דיקט או PVC המהווה משטח שעופות אינם יכולים להתמקם עליו. רצוי שיוצב בזווית של 40 עד 60 מעלות. הניחו אותו על מרזבים, מדפים, אדני חלונות ואזורים שטוחים אחרים שבהם יונים נוחתות.
 

בטל מקורות מזון של היונה

הימנע מהאכלת יונים. לעולם אל תאכיל יונים ואל תרשה זאת לאחרים (ונציה כבר אמרנו ?). ליונים זיכרונות מצוינים כשמדובר במקורות מזון. הם יחזרו כל העת למקומות שבהם יש מזון.
בטל ככל האפשר את כל מקורות המזון האחרים. מקורות מזון ליונים יכולים לכלול זרעי דשא, פירות יער, עצי זית, ומזון לכלבים או חתולים שנשאר בחוץ. ביטול הגישה למקור המזון או בקרה עליו יפחיתו משמעותית את כמות היונים.
 

סגור כניסות אפשריות של היונה

אטום את עליית הגג שלך וכל מיני פתחים בגג או ברעפים. אטום את המקומות בהם עופות מקננים בעזרת משטח קשיח או רשת יונים מפלסטיק. סגור את החלל שמעל הקורות שבהם יונים עומדות ומקננות בעזרת רשת ציפורים מקצועית.
רצוי גם למנוע גישה לעליית הגג על ידי גיזום ענפי עצים הגדלים קרוב לגג שלך.
הצב רשתות תחת מקומות בהם היונים מקננות למשל מסתורי כביסה. רשת מהווה צורת חסימה פופולרית מכיוון שניתן להשתמש בה בכל מקום והיא נעימה לעין. מכסים כל משטח בו יונים עלולות לעמוד או להטיל את ביציהן, כגון תחת יחידות מיזוג אוויר. זה ימנע מהן כניסה למקום באופן מוחלט.
 

אודות חברת "עופי יונה"

"עופי יונה" היא חברה בעלת ניסיון של עשרות שנים בהרחקת יונים, ציפורים, עורבים ושאר בעלי כנף, מהבית ומהעסק. התקשר להזמין מתקין מקצועי מאזור מגוריך, בכל רחבי הארץ. מכירת מגוון מוצרים להרחקת יונים להתקנה בשיטת "עשה זאת בעצמך": דוקרנים, דחלילים, רשתות מקצועיות, חוטי רטט, קפיצים מקפיצים ועוד. משלוח עד הבית. ייעוץ חינם.
באתר "עופי יונה" תמצאו מידע נרחב ורב ערך בתחום.
 

הוסף תגובה