האוכל האסיאתי בתרבות הישראלית

המאכלים האסיאתיים נכנסו אל המטבח הישראלי והביאו עימם המון חדשנות, יצירתיות, שונות ותרבות אכילה שונה. המטבח האסיאתי הביא עימו מאכלים תאילנדיים וסיני, אחריהם הגיעו המאכלים היפניים והאינדונזיים ואליהם הצטרפו המאכלים הקוריאניים, ואיטנמיים ועוד. לרוב אין אנו מבדילים בין המטבחים השונים אלא יודעים שהם שייכים למטבח האסיאתי ולא מעבר לכך.

המתכונים האסיאתיים חורטים על דיגלם את סמל הבריאות וזאת משום שלרוב הם לא כוללים שימוש בחומרים משמרים, בשרים, מוצרי חלב וביצים. לרוב המאכלים האסיאתיים מורכבים מירקות, סויה, פירות ים ודגים. שיטת ההכנה של המאכלים גם כן נחשבת לבריאותית השומרת על הערכים התזונתיים של רוב סוגי המזון, שיטת האידוי וההקפצה.

אוכל אסיאתי במשלוחים

עם כניסתם של המאכלים האסיאתיים נכנסה תרבות שלמה, שהביאה עימה מסעדות אסיאתיות, אוכל משלוחים אסיאתיים ועוד. כיום ניתן לראות שכל איזור הרכז עמוס בסושיות שבמרכזם עומדים טבחים במראה אסיאתי (עיניים מלוכסנות) הנותנים את ההשראה, האווריה והסקרנות למאכלים האסיאתיים. לרוב את המנות האסיאתיות מגישים בצירוף עם המקלות הסיניות שמאתגרות אותנו כל פעם מחדש. עם המאכלים הסיניים והרגל אוכל המשלוחים הסיני נכנסה אל ישראל מבלי להרגיש אפילו תרבות חדשה. האוכל האסיאתי הביא עימו את התפריטים הכתובים במילים סיניות ו/או יפניות, תאלינדיות, והאוהבים המושבעים של המאכלים האסיאתיים החלו להכיר את שמות המאכלים. בין הנגירי לסשימי, פוטומאקי והוסומאקי מצאנו את אהבתנו למאכלים האסיאתיים.  

 

לרוב המאכלים למטבחים באסיה הינם הנודלס, אורז, טופו, ירקות טריים, סויה, למון גראס, קארי, ג'נג'ר ועוד. המאכלים האסיאתיים שכלל לא מתנגשים עם הפיצות וההמבורגרים שאנחנו כל כך אוהבים הצליחו להפתיע אפילו אותנו. הישראלים שמראים את אהבתם הגדולה לאוכל האסיאתי באמצעות רכישה גדולה במסעדות ואף ביצוע אוכל משלוחים טלפונית או במקוון (כמו ספר האוכל) מצאו את השיוויון בין האוכל המהיר והשומני לבין המאכלים האסיאתיים הבריאותיים.

הצלחת הסושי

ניתן לומר כי התרבות הישראלית הכתירה מלך מבין כל המאכלים האסיאתיים והוא- הסושי. מבין האגרולים, נודלסים, מוקפצים, ירקות ואף עוגיות הפתק הסודי הסושי בהחלט הכריע את כולם. ניתן לומר כי הסושיות שנפתחו לאחר הכתרת הסושי היו כמו פטריות אחרי הגשם. כיום ניתן לראות מבחר עצום של סושיות ואף רשתות סושי הפזורות ברחבי הארץ. הסושיות הבינו את התרבות הישראלית והצליחו להכניס גם את הסושי לאוכל משלוחים ואף אל אתרי האינטרנט המאפשרים לבצע הזמנות אוכל כמו ספר האוכל המוכר. 

הוסף תגובה