האם את/ה מרגיש/ה תקוע/ה ?

אם כך דע שאת/ה לא לבד .

מחקרים מראים כי מליוני אנשים חיים בתחושת חרדה יומיומית , פחד וחוסר ביטחון מבלי לדעת ולקבל כלים איך להיחלץ מתחושת התקיעות בכל התחומים שמניתי עד כה.

הם מאמינים כי אין דרך לצאת מהסיטואציה אליה או ממערך מנסיבות חייהם אליהם נקלעו. הם רואים מספר מצומצם של אפשרויות מציאותיות, אם בכלל לשנות את אורח חייהם או את הכיוון בדרך חייהם או בקריירה.

החיים מציבים בפנינו משברים, בעיות ודילמות המלווים בתחושת מבוי סתום, דרך ללא מוצא.לא אחת מתאמנים פונים אליי בתחושת "תקיעות" בניהול קריירה, בעבודה, במיקום גיאוגרפי, במערכות יחסים , חשים שהם תקועים ב"דרמת החיים" ולא יודעים כיצד לצאת מהסבך .

כולנו יכולים לחוש לפתע תקועים ואומללים. תחושות אלה עשויות לצוץ ברגעים צפויים: לידה, שינוי מקום מגורים, סיום מערכת יחסים זוגית, ילד שעוזב את הקן , סיום לימודים ועוד… אך הן עשויות לצוץ ברגעים בלתי צפויים: פיטורים, מותו של אדם אהוב, כשעבודת חיינו מאבדת את משמעותה בעינינו, שאנו משתוקקים לאינטימיות אך לא מוצאים את בן הזוג הנכון או כשאנו כמהים לחדש את יצר ההרפתקנות בחיינו.

 

גם אני חשתי בעבר את תחושת השיתוק וחוסר האונים כשנקלעתי לאחת מהסיטואציות הללו. הכרתי את היאוש וחשתי את הכאב של אי הידיעה בבחירת הצעד הבא במטרה לצאת מהספירלה האינסופית של אי הוודאות. חשתי נעולה על נתיב אחד שגורם לי לעשות את אותו דבר שוב ושוב ושוב…

חשתי חסרת ביטחון , מלאה בתחושת דחיינות, נמנעתי מלבצע אילו שהם צעדים, כל צעד אפשרי כדי לנוע קדימה, לעזוב את מערכת היחסים השלילית, הסיטואציה הכואבת, העבודה, הנסיבות או את אי הוודאות מאחוריי.

לפעמים החוויות מכאיבות כל כך, שאנו בוחרים לסגת או להתחמק. לפעמים, אנו רק רוצים שהכל יחלוף , ועמידה במקום נראית לנו הדרך הטבעית, המאפשרת לנו להצמד אל המוכר והנוח, מה שנקרא "אזור הנוחות" .

כשאנו ניצבים מול משבר בעבודה או בחיינו האישיים, אנו מנסים לפלס את דרכנו קדימה באמצעות השקפות העולם והדפוסים הישנים שלנו. עד מהרה אנו מבינים שזה לא עובד ומגיעים למבוי סתום ולתקיעות. האנרגיה וכוח הרצון מתחילים להימוג. האמונה שלנו בעצמנו נראית פחות ודאית. אנחנו מתחילים שוב לשמוע את קולם המציק של ביקורת עצמית ושל ספקות ישנים בדבר היכולות שלנו והכיוון שבחרנו. נראה לנו שאנו שוקעים וצוללים מטה מטה. בתחילה עשויות תחושות אלה לעורר דאגה, אך עלינו לדעת לזהות אותן כסימנים לתחילתו של תהליך חשוב.

במהלך שנות עבודתי באימון אישי ובאימון קבוצתי , אני פוגשת עשרות אם לא מאות אנשים אשר חשים תחושות של חוסר נוחות או ייאוש בכל תחומי החיים . הרבה מהם וויתרו ונכנעו לנסיבות חייהם. הם אבדו את מה שנקרא "התשוקה לשנות'' את מה שגורם להם להיקלע לדרמת החיים. במילים אחרות, הם חשים את הצורך לשנות אך אין להם את הכוח ואת התשוקה לעשות כן.

הוסף תגובה