האם בטוח לבצע קניות לבית באינטרנט?

קנייה באינטרנט היא קנייה פשוטה ויעילה החוסכת זמן רב. חנויות מקוונות רבות מציעות את מרכולתן ושירותיהם למאות אלפי ישראלים הבוחרים לבצע קנייה ברשת מדי שנה. בשנים הראשונות בהן גילה הצרכן הישראלי את הקניות ברשת, היה נהוג לקנות סוגים מסוימים של מוצרים מהאינטרנט כמו מכשירים אלקטרוניים. אנשים חששו לקנות מוצרים מסוימים או פרטים יקרי ערך מבלי לראות אותם במו עיניהם. חשש זה היה גדול במיוחד ביחס לקניות לבית הכוללות מזון טרי כמו בשר וירקות. כיצד הקונה יכול לדעת כי המוצר שיגיע אליו יהיה טרי ואיכותי?

בנוסף לכך, רוב הקניות שאנו מבצעים ברשת דורשות מאיתנו הזנת פרטים אישיים, כמו תעודת זהות ומספר כרטיס אשראי. גולשים רבים מעוניינים לנצל את קלות הקנייה ברשת אך שואלים את עצמם – האם בטוח לקנות באינטרנט?

חנויות מקוונות מעוניינות למשוך אליהן כמה שיותר קונים ולצבור קהל לקוחות נאמן. מסיבה זאת הושקעו בשנים האחרונות משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיה המבטיחה קנייה ברשת בטוחה השומרת על פרטיות מקסימלית. בזכות טכנולוגיות מתקדמות, קנייה ברשת באתרים מאובטחים כיום נחשבת לבטוחה מאד ואף יותר בטוחה בהשוואה לקנייה בחנויות רגילות באמצעות כרטיס אשראי.

כיצד אתרי אינטרנט מבטיחים שהקנייה ברשת בטוחה?

חנויות מקוונות מציעות לצרכן מבחר מדהים של מוצרים המגיעים אלינו עד הבית. חנויות מקוונות מציעות הורדות תוכנות, הזמנת כרטיסים, חופשות ואף קניות לבית. בקנייה ברשת, לאחר שהגולש בוחר את המוצר המבוקש מגיע השלב בפעולת הרכישה הכולל מסירת פרטים אישיים: שם וכתובת, מספר תעודת זהות ופרטי כרטיס אשראי. תשלום בכרטיס אשראי הוא השיטה הנפוצה לתשלום בקנייה ברשת. חלק מהאתרים גם מציעים תחלופה לפיה ניתן למסור פרטים אלה דרך הטלפון להשלמת ההזמנה. האם באמת קיימת סיבה לחשוש מהקלדת פרטי כרטיס אשראי ופרטים אישיים באינטרנט?

כשאתם קונים באינטרנט בדקו כי אתם רוכשים דרך חנות אמינה ומוכרת. בהחלט אין סיבה לחשוש ממסירת פרטים אישיים באינטרנט באתרים מאובטחים של מותגים המוכרים לכם. אתר אינטרנט מאובטח הוא אתר שנוקט באמצעים טכנולוגיים מתקדמים להצפנת מידע המונעים ניצול לרעה של הפרטים האישים שנמסרו על ידי מבצע הקנייה ברשת.

כדי לוודא קנייה בטוחה ברשת, אתר אינטרנט מאובטח עושה שימוש בפרוטוקול בינלאומי הנקרא SSL. תוכנה זאת מבטיחה כי הפרטים שהקליד הגולש יוצפנו לקוד כך שלא ניתן לנצלם לרעה. בקנייה ברשת באמצעות כרטיס אשראי באתר מאובטח היא בטוחה בדיוק כמו קנייה בחנות רגילה. כמו כן, כדאי לדעת כי בקנייה ברשת הצרכן מוגן בתוקף החוק להגנת הצרכן.

האם בטוח לערוך קניות לבית באינטרנט?

כאמור, צרכנים רבים בוחרים לבצע קניות לבית ברשת מבלי לראות בפועל את מוצרי המזון ולבדוק את איכותם.  החיסרון בקנייה ברשת הוא שאינכם יכולים לבדוק את המוצר בעיניכם עד לאחר הרכישה. האם באמת ניתן לבצע קניות לבית הכוללות מזון טרי מבלי לחשוש? ראשית, חנויות המציעות קניות לבית כמו סופר באינטרנט דואגות לספק תמונות של המוצרים שהן מציעות ומידע מפורט לגבי המוצר שרכשתם. 

בנוסף לכך, אם אתם קונים ברשת גדולה בעלת שם ומוניטין, היו בטוחים כי יגיעו אליכם המוצרים המובחרים ביותר בסופר. לרשת שמפעילה סופר באינטרנט אינטרס ברור לוודא כי תחזרו לרכוש דרכן, אחרת הם יפסידו לקוח נאמן ופגיעה באמינותן.

הוסף תגובה