האם טיווחו של בנט במלחמה באוקראינה ימצב אותו כמנהיג לאומי?

אין ספק שנסיעתו של בנט למפגש עם פוטין כדי לנסות ולתווך בין רוסיה לאוקראינה יוסיף לו נקודות זכות ולו מועטות למעמדו כמנהיג לאומי לגיטימי. אם לא יקרה כך יהיה הדבר תמוה ביותר ושוב יהיה צורך להסביר את אי נסיקתו של בנט בסקרים באפרוריות שנלוות לאישיותו והופעתו החיצונית.

מתמיהה הדבר שגם כשחלפה יותר ממחצית שנה מאז בנט נבחר לראש ממשלה הוא אינו נוסק בסקרים ומפלגתו בקושי עוברת את אחוז החסימה. בדרך כלל כל ראש ממשלה בישראל, עצם כהונתו ואחיזתו בשלטון כבר נתנה לו נקודות זכות שבאו לידי ביטוי בסקרים שקבעו כי לראש ממשלה מכהן יש כבר תמיכה בסיסית בקרב הציבור. אין ספק כי אחת הבעיות של בנט שהוא מצוי בצילו של נתניהו, שבהשוואה אליו הוא הופך להיות ראש ממשלה לעניים. ניתן גם לקבוע שלו היה נבחר גולם לראשות הממשלה ונפתלי בנט בודאי לא גולם, הוא היה נוסק בסקרים בעצם היותו אוחז בתפקיד ההנהגה. אך נראה שביבי בכל זאת גדול עליו וביבי מצליח כל הזמן לטפטף ארש לעברו ולהופכו לראש ממשלה לא לגיטימי העומד בראש "ממשלת ההונאה". יש להדגיש ולציין כי גם עם נסיעתו למוסקבה של בנט לא הפכה אותו לבורר בסכסוך באוקראינה ולא הניבה הפסקת אש, עצם זה שהוא נפגש במשך שלוש שעות עם הרודן פוטין בתקופת המלחמה אמורה למצב אותו כראש ממשלה לגיטימי.

בנימין נתניהו בודאי מתפוצץ מבפנים כשמעמדו כפוליטיקאי שנפגש עם ראשי עולם כמו פוטין ובהשפעתו המאגית על מנהיגים בעולם מתערער. הנה ניתן לומר כי גם בנט יכול, למרות שהוא לא מדבר בשפה אוקספורדית כמו ביבי ורחוק מהכריזמה שלו תופס בנט את מקומו כמנהיג עולמי לגיטימי. צריך לציין במאמר מוסגר כי חלק מהנתונים על נתניהו, האיש הציני, האגרסיבי, הנהנתן, הנרקסיסטי, מבוססים על ספרו הביוגרפי של בן כספית עליו. גם ההתייחסות אל נתניהו כמיעוט מול הדריקטוריון המשפחתי שלו הכולל את אשתו בעלת הסררה ובנו המשפריץ תכנים באמצעות האתרים החברתיים, גם זה מבוסס על ספרו של בן כספית.

יש רק לקוות שנתניהו, עם הכריזמה המחוררת שלו לא יחזור לשלטון ויש לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. לא טובת המדינה לעיניו, אלא השלטון, גישה מאקיווליסטית, שחלק גדול מהציבור מורה הסנוורים לא מודע לה.

בנט בצניעות ובהשקט, עושה את הדברים הנכונים כך בהקשר למלחמתו בקורונה, כשהוא הביא לידי כך שלא יהיה סגר שיהרוס אישית ציבור גדול של אנשים וכמו שהוא פעל כשר ביטחון על אף זאת שנתניהו ניסה להכשילו בתפקידו, וכמו שהוא פעל בכל תחומי העשייה האחרים שלו כשר וחבר כנסת.

אין ספק כי בנט יכול להוביל את המדינה בדרך הנכונה, הוא גם יוכל להשאיר אם הממשלה תשרוד לחליפי שלו לרוטציה יאיר לפיד, מדינה מיוצבת שיאיר לפיד בכישרון הטבעי שלו כמנהיג יוכל לשמור עליה. השילוב בין בנט ללפיד עוד יוכיח את עצמו, יותר אפילו מאשר השילוב בין פרס לשמיר בממשלת הרוטציה הראשונה. מן הראוי שנתניהו ייזרק לשולי ההיסטוריה כקוריוז חולף אבל כזה ששרד יותר מדי שנים בשלטון. תלמידים שילמדו בשיעורי הסטוריה את תקופתו של נתניהו אמורים לקבל תמונה של אדם נהנתן, זחוח דעת, מוכה רגשות מגלומנים, נרקיסיסט וניתן להוסיף עוד ועוד הגדרות שתואמות את דיוקנו ופועלו. כדאי להביא פה פרפרזה של המלט השייקספירי "to be or not to bibi".

ייתכן ואם מצבו בסקרים של בנט עד לבחירות הבאות לא השתפר והוא יתקשה לעבור את אחוז החסימה הדרקוני, כל הסיכויים שבצירוף מפלגות ימין כמו מפלגתו של סער הוא יהיה במספר אחד, כאשר האיחוד עימן יחזק אותו ואותן.

בל עלינו לשכוח שבנט לפני הגיעו לשלטון ניהל בצורה מבריקה חברה הייטקית והכניס לכיסו מאה מיליון שקלים חדשים ויותר. אדם כזה שיודע לנהל חברה פרטית בכישרון כזה, אין ספק שהוא ראוי גם לנהל מדינה ולקדם אותה כעסק מורכב. נתניהו הוא עם הון דומה, עשה אותו משנוררות של מולטי מליונרים, חבריו האינטרסנטים שהעניין שלהם היה להיבנות עליו כל עוד הוא החזיק בשלטון. ביבי עושה שמיניות באוויר כדי לחזור לשלטון, והאמת היא שיש לזה סיכוי, אך צריך לקוות ש"מלאך החבלה" הזה כפי שהגדירו יצחק שמיר לא יצליח במזימתו.

הוסף תגובה