האם מיקום גיאוגרפי יכול להשפיע על מקרי גירושין?

האם מיקום גיאוגרפי יכול להשפיע על מקרי גירושין?

באופן עקרוני, דיני המשפחה אמורים להיות זהים בכל מקום בארץ ולכן מקרי גירושין לא צריכים להיות מושפעים ממיקום גיאוגרפי. אבל בפועל, כן ניתן לראות גישות שונות בין בתי המשפט ובתי הדין הרבניים ולכן חשוב לערב עורך דין מקצועי שמכיר את התחום בצורה רחבה

מקרי גירושין הם דוגמא מעולה לאופן שבו מערכת המשפט מתאימה את עצמה לתפיסת העולם והדעה הרווחת בכל אזור שבו היא נדרשת לתפקד. מטבע הדברים, השופטים הם חלק בלתי נפרד מהקהילה והם גם משפיעים וגם מושפעים ממנה. יתרה על כך, ניתן לראות את זה גם בבתי המשפט לדיני משפחה וגם בבתי הדין הרבניים הנדרשים לטפל במקרים דומים.

כך לדוגמא באופן עקרוני, מיקום גיאוגרפי בכלל לא אמור להשפיע על התוצאות של מקרי גירושין ועל ההחלטות של השופט או של בית הדין הרבני. לכאורה, דיני המשפחה אמורים להיות זהים בכל מקרה בארץ וגם ההלכה היהודית לא צריכה להשתנות לפי השאלה איפה בני הזוג גרו או התגוררו. אבל בפועל, כן ניתן לראות הטיות מסוימות שבאות לידי ביטוי בגישות שונות של בתי המשפט ובתי הדין הרבניים.

הגורם המקצועי החשוב ביותר: עורך דין גירושין מנוסה

הפתרון הוא להתייעץ עם עורך דין גירושין במרכז שיכול לספק את השירותים שלו גם במקומות אחרים בארץ. גם אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שמיקום גיאוגרפי יכול להשפיע על מקרי גירושין ועל ההחלטה של בית המשפט או בית הדין הרבני, סביר להניח שלעורך דין שעובד באזור המרכז יהיה מספיק ניסיון על מנת להכיר את התחום בצורה רחבה.

במילים אחרות, עורך דין גירושין במרכז נדרש ממילא לעבוד באזור צפוף, אינטנסיבי ומפותח. כפועל יוצא מכך, הוא פוגש כמעט על בסיס יום יומי מגוון רחב של אירועים שונים בתחום של דיני משפחה. על מנת ללוות את הלקוחות באירועים אלו, עורך דין גירושין במרכז צריך לגייס את כל שנות הניסיון וההסמכה שיש לו. כפועל יוצא מכך, ניתן להשתמש בסל השירותים שלו גם בשאר האזורים בארץ.

איך בוחרים עורך דין?

התנאי היחיד לניצול כל היתרונות השונים של עורך דין גירושין במרכז גם באזורים אחרים בישראל הוא לבחור אותו נכון. בשביל לוודא בחירה מוצלחת, מסתכלים על הפרמטרים הבאים:

  • באיזה תחום ספציפי בדיני משפחה מתמחה עורך הדין
  • איזה המלצות יש על עורך הדין מלקוחות קודמים
  • כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין בהשוואה לקולגות שלו באותו אזור
  • עד כמה הוא זמין לטפל בתיק ובמקרה
  • האם הכימיה האישית איתו היא ברמה גבוהה
  • מה שכר הטרחה שהוא גובה

אחרי שבודקים את הפרמטרים האלה, קל יותר לבחור עורך דין גירושין במרכז ולהשתמש בשירותיו גם בצפון ובדרום.

הוסף תגובה