גישור גירושין – מה זה ולמה צריך את זה?

גישור גירושין – מה זה ולמה צריך את זה?
צילום: Image by Mediamodifier from Pixabay

אין באמת סיבה להתגרש בריב מכוער ולסחוב את העניין שנים על גבי שנים בבתי המשפט. אפשר להתגרש בצורה מאוד קלה ומהירה בתהליך של גישור גירושין. במקום להיגרר להליך משפטי אפשר פשוט להתחיל גישור עם עורך דין ולהגיע להסכמות משותפות שמתאימות לשני הצדדים. עדיף, לא?

מהו תהליך גישור גירושין?

תהליך גישור לפני גירושין הוא תהליך שמורכב מכמה יועצים בתחומים שונים ורלוונטיים כמו לדוגמא יועצים כלכליים, עורכי דין, מדריכי הורות שעוזרים לסוג ולמשפחה לשנות את צורתה ולא להתפרק. התהליך הוא מהיר יותר, נעים יותר ורגוע יותר ובסופו של דבר שני בני הזוג יוצאים מרוצים להבדיל מהליך משפטי עליו לרוב מערערים.

גם אם אתם כועסים עכשיו- למה לריב? למה להעמיק את הכאוס שנוצר? במקום להסלים את הסכסוך המשפחתי ולפרק את התא המשפחתי שעמלתם כל כך קשה בשביל לבנות כדאי ואפשר לעבור גישור גירושין, ולהמשיך הלאה רגועים יותר עם הסכמות משותפות שתחזקנה מעמד הרבה יותר זמן מהחלטה של בית משפט.

היתרונות בהליך של גישור גירושין:

  • התהליך פחות יקר בצורה משמעותית יחסית להליך בבית משפט שכן מי שמנהל את התהליך הוא רק המגשר (או מגשרת) בלי צורך של עוד עורכי דין שופט ועוד אנשי מקצוע שאינם רלוונטיים. תחשבו כמה תוציאו על דיונים בבית משפט על שכירת עורך דין לעל אחד מהצדדים ועוד הוצאות נלוות…
  • כל אחד מהצדדים רשאי להביע את דעתו בכל שלב של התהליך והוא ישמע במלואו. ההחלטה המתקבלת בסוף התהליך צריכה להיות מקובלת על שני הצדדים ואי אפשר לכפות על אף אחד מהצדדים החלטה שלא מקובלת עליו. במקרה של החלטת בית המשפט השופט יכול להחליט ולכפות את ההחלטה על אחד מהצדדים ואפילו על שני הצדדים מבלי שהם יסכימו לכך מה שלא מתאפשר בתהליך של גישור.
  • התהליך קצר יחסית ומאפשר להגיע להסכמות הדדיות תוך מספר חודשים מעטים בלי דיונים והתדיינויות וסחבת לא רלוונטית בבית המשפט לענייני משפחה. תחשבו שיש פגרות של בית המשפט או שיש עוד דיונים ולעיתים תיק אחד יכול להיסחב שנים. חודשים לעומת שנים- לא כדאי לסיים עם זה מהר?
  • סטטיסטיקות מראות שזוגות אשר הלכו לגישור ולא לבית המשפט הגיעו להסכם שמקובל על שניהם ולא פתחו אותו בכלל לעומת הסכמים שנחתמים בבית המשפט ומגישים עליהם ערעורים ופותחים אותם לשינויים כל כמה זמן.

עם כל היתרונות יש לקחת בחשבון שרק אם שני בני הזוג יגיעו לתהליך בצורה רגועה ובהחלטה שהם מוכנים להתפשר ולהגיע להסכמות הדדיות ומשותפות בצורה נעימה ומהירה יוכל להתבצע תהליך של גישור מהיר, כזה שיחזיק מעמד גם לאחר שנים ולא יהיה צורך להגיע לבית המשפט כלל וכלל.

הוסף תגובה