החיפוש אחר המתכון

אתרי מתכונים ברשת

ברשת קיימים מספר אתרים אשר מציגים מתכונים לסוגיהם ונשאלתי לא פעם , האם יש לי המלצה לאתר אשר יהיה נוח לשימוש ידידותי למשתמש .
ישבתי וחשבתי לעצמי , מה חשוב לי באתר? 
העדיפות הראשונה שלי כמובן הייתה הרבה מתכונים , הרי מהו אתר מתכונים ללא המרכיב העיקרי,

בין השיקולים השני והשלישי הייתה לי התלבטות, ידעתי שחשוב לי שהאתר יהיה נוח לשימוש וגם שיהיו הוראות הכנה הכוללות זמנים . לאחר משחק עם מספר אתרים שבהם היה "ממשק משתמש לא נוח " או במילים אחרות, היה קשה להסתדר עם האתר ולהשיג את המידע הדרוש לי, הבנתי שהגורם השני הוא הממשק הידידותי

ומשם השלישי היה ההוראות הכנה המדויקות. 

העדיפות הרביעית שלי כמובן הייתה היכולת לדרג מתכון. לעיתים ישנים אתרים המזינים מתכונים במטרה למלא את מאגר המתכונים שלהם. בתור שף , לרוב ברור לי שמתכונים אלו אינם יעילים , אבל כמו שאומרים, אין חכם כבעל נסיון. מבחינתי , האופציה לדרג מתכון לרוב תמנע לאותם אנשים בבית אשר לא תמיד ידעו כי המתכון אינו אמיתי את הטעות ועוגמת הנפש הנילוות וכמובן תאפשר גישה נוחה לסריקה אחר מתכונים הנחשבים טובים.

 

שירותים כגון חיפושים מיוחדים הם כמובן אופציה מאוד נחמדה ולכן היא העדיפות החמישית.

קיימים מספר גורמים נוספים אשר לדעתי רצוי לציינם. חשיבותם היא שולית אבל ללא ספק יש להתייחס אליהם .

גורמים כגון מי העלה את המתכון : קיימים אתרים של שפים שמציגים מנות שף, אתרים אלו מומלצים למשתמש מאחר והמידע בהם לרוב אמין. ניתן למשל למצוא מתכון לרוסטביף

אוכלים בעיניים : קיימים אנשים רבים אשר מחליטים אם מתכון טוב על ידי מבט בתמונה של המתכון . התמונות יכולות לבלבל ולעיתים לספק נתונים אשר אינם בהכרח במנה וזאת במטר שיוצגו יפה. לא פעם קרא לי שראיתי מתכון שבתמונה היה נראה לי נהדר ולאחר בדיקת המרכיבים גיליתי שהמתכון בעצם לא משקף את המנה המוצגת .או שפשוט נראה טוב אבל לדעתי אינו מוצלח. מכאן , אני ממליץ לבדוק מרכיבים של מתכון ולא להסתמך על התמונה . כמו כן , לפני תחילת הבישול כדאי לעבור על המריכיבים וההוראות ולוודא שהכל ברור.

ולסיום כמובן ,בתאבון!

שלכם ולמענכם,

גיא.

הוסף תגובה