עצירת דימום מהאף: איך זה נגרם ומהם הפתרונות

 

לפני שנדבר על עצירת דימום מהאף, כדאי להבין ממה תופעה זו נובעת.  דימום מהאף, יכול להיגרם ממספר סיבות.  לשם דוגמא, פגיעה באף, כתוצאה ממכה או אפילו חיטוט, עלולים לגרום לדימום מהאף.  רוב הדימומים מתרחשים בחלק הקדמי של האף ובדרך כלל רק נחיר אחד. דימום מהאף מסוג זה, בדרך כלל אינם רציניים, ובאופן כללי ניתן לטפל בהם בצורה עצמאית ע"י שימוש בחבישת קואלגן עליה יוסבר בהמשך.  סוג נפוץ פחות, אך חמור יותר מאופיין בדימום בחלק האחורי של האף ולעתים קרובות מופיע בשני הנחיריים.

  סוג זה של דימום, המלווה בזרמים די גדולים של דם, עלול להתרחש בתדירות גבוהה יותר אצל אנשים מבוגרים בגלל מצבים בריאותיים כאלו ואחרים. במקרים כאלה, כדאי להתייעץ עם רופא.

 מצב זה אינו נעים ודורש טיפול מיידי, אך לרוב הפעלת לחץ על מקור הדימום, תבצע את פעולת העצירה ותספיק.  אך לעתים דימום מהאף נובע באלרגיות או מחלות תורשתיות כדוגמת מחלת ה- HHT מחלת הHHT- hereditary hemorrhagic telagiectasia הינה מחלה תורשתית אשר מופיעה בעיקר בתקופת הילדות ובגילאים צעירים.  ישנם כמה וכמה תסמינים למחלה, כאשר הנפוץ ביותר הוא דימום מהאף. תופעה זו מופיעה בדרך כלל בילדות ויכולה להחמיר עם השנים אך  יש כאלה שסובלים מכך רק בגיל מאוחר יותר.  דימומים אלו לעיתים קשים מאוד ודרושים טיפול מיוחד ואף ערוייי דם. אבחנת המחלה נעשית דרך בדיקת דם רגילה, אך לעיתים קשה למצוא אבחנה גנטית גם למי שסובל מהמחלה. 

 כאשר מדובר בסוג כזה של דימום, הפעלת לחץ לבדה לא תספיק, ויש להשתמש בחבישות מיוחדות לעצירת דימום.  אנו באסיא טכנולוגיות, מציגים לכם את קואלגן- החבישה הצרפתית לעצירת דימום. חבישה זו עשויה מאצות ים, ובטוחה לשימוש בכל מטופל ובכל גיל. החבישה עוצרת במהירות את הדימום, ומקצרת את זמן קרישת הדם.  הסידן-אלגינט, מעורר את התאים האחראים על ההגלדה ומפעיל את מנגנוני ההגנה מפני חיידקים ומיקרואורגניזמים. כך מופחתים הסיכונים לסיבוכים דרמטולוגיים. חבישת קואלגן לעצירת דימום, מוכרת בקרב חולי HHT, מטופלים הסובלים מדימומים, רופאים בתי חולים וקליניקות בארץ ובעולם.  החבישה יעילה ביותר לכל מקור של דימום בכל מקום בגוף, ופעולת עצירת הדימום היא יעילה ומהירה. עצירת דימום מהאף

 לרוב, כאשר אין מדובר בדימום מאסיבי, ניתן לעצור את הדימום ע"י הפעלת לחץ על האף ועל מקור הדימום במשך מספר דקות, תוך הטיית הראש כלפי מטה. אך לעתים הדימום הוא מאסיבי ומתמשך, כזה שמוכר בעיקר אצל אלו הסובלים מ-HHT, ועל כן מומלץ להשתמש בחבישות עוצרות דימום כדוגמת קואלגן. חבישת קואלגן לעצירת דימום הנה חבישה מוכרת וותיקה תוצרת צרפת, המיועדת לעתירת דימום ומשמשת אלפי חולים ומטופלים ברחבי הארץ והעולם.

לפרטים נוספים על החבישה לעצירת דימום לחצו כאן

הוסף תגובה