הדעה הרווחת היא שככל שתנקה את הבית שלך מהר יותר, כך זה יהיה טוב יותר. עם זאת, זה לא תמיד נכון. לפעמים, כשאתם ממהרים לנקות את הבית שלכם, אתם עלולים לעשות דברים שאינם נחוצים. לדוגמה, אם אתה ממהר להיפטר מכל האבק על הרהיטים והרצפות שלך, אז אתה עלול בסופו של דבר להשתמש ביותר מדי נוזל ניקוי ומים שיגרמו לבית שלך להיראות רטוב ומלוכלך במקום נקי. לכן, עדיף להקדיש זמן ולעשות דברים לאט כדי שהם יתבצעו בצורה נכונה במקום למהר בהם במהירות.

חברת ניקיון

בכל אופן, התחלתי לנקות את הרצפה עם אקונומיקה וסמרטוט רצפה. הזזתי אתה רהיטים והעפתי את השטיח הצידה (אחרי ששאבתי אותו, כמובן; גם עליו היו כבר תלת ללכלוך מתפרצים ובלתי אפשריים). לנקות את הרצפה זה הדבר השנוא עלי ביותר; אפילו לפני הדחת הכלים בכיור. לנקות רצפה זה קשה, והייתי מעדיף לשלם לחברת ניקיון שיבוא פעם בשבועיים ויבריק לי את הבית. אבל כשאין מספיק כסף בבנק, עושים הכול לבד. מבאס, אבל אין ברירה. כשעוד גרתי אצל ההורים, עד אמצע שנות העשרים שלי, לא הייתי צריך לדאוג לניקיון הבית.

cropped shot of smiling young african american cleaner holding spray bottle

ניקיון בתים

אומנם הייתי עוזר עם הכלים בכיור (היה לנו מדיח, כמובן) ומוריד אתה זבל לחדר האשפה, אבל אימא הייתה זו שדואגת לניקוי הבית מאלף ועד תו. אני מניח שברוב הבתים זה ככה – אימא או אבא מנקים, והילדים לא דואגים לדברים כאלה (כי הם ילדים). ידעתי שמרגע שאני עוזב את בית ההורים, אצטרך לדאוג לניקיון הדירה שלי בעצמי. אומנם פעם גרתי עם חבר טוב, והיינו מחלקים בינינו את עבודות הניקיון והבית ,אבל עכשיו – כשאני גר לבד – אני רואה בדיוק מה אני. בטלן גמור ומוחלט. אולי אתחיל לשקול שוב את נושא עוזרת הבית. מתחיל להימאס לי להילחם בלכלוך כל שני וחמישי, ובמיוחד כיוון שהלכלוך הוא זה שמנצח. כשלמדתי פיזיקה באוניברסיטה הסבירו לנו על החוק השני של הטרמו דינאמיקה – כל מערכת עצמאית בהכרח מגיעה ממצב שלסדר למצב של אי סדר. אנחנו נלחמים בלכלוך כאילו שאנחנו יכולים נצח, אבל בעצם אין לנו ברירה. אחרת באמת נחיה בזוהמה.

הוסף תגובה