הכנת סופגניות עם הילדים בחנוכה

חג החנוכה קרב ובא וזהו זמן מצוין לפעילות משותפת ובטוחה במטבח עם הילדים או הנכדים. סופגניות מאוד אהובות על הילדים אז למה לא להפוך את האהבה שלהם לפעילות משותפת וחוויתית בעזרת תבניות סיליקון.

בשביל הילדים חנוכה זה חנוכייה, סביבון והכי חשוב- סופגניות! סופגנייה טרייה וחמה מלאה באבקת סוכר וריבה היא מעדן אמיתי לכל ילד וילד. אז למה לא להפוך את האהבה הזו שלהם לזמן איכות מיוחד ומהנה לילדים ולכם -בפעילות הכנת סופגניות משותפת .

ביום יום אנו נוהגים להרחיק את ילדינו מאזור המטבח. משפטים כגון "אל תרוץ לי בין הרגליים" , "היזהר זה מסוכן" ו"צא מהמטבח" מוכרים לכולנו. מבלי לשים לב אנו יוצרים תחושת ריחוק של הילדים מבישול וכיוצא מכך מאוכל. פעילות עם הילדים בתוך המטבח תצור הזדמנות לילדים להכיר את המטבח,  גירוי החושים – ריח, צבע טעם. ויצירת חוויה חיובית ומגרה יותר וכך הדינאמיקה המשותפת של הכנת האוכל ביחד תוכל בהחלט להשפיע לטובה על יחסם לאוכל ותאבונם.

שיתוף הילדים או הנכדים בהכנת סופגניות לחג לא רק שתהיה חוויה נוסטלגית שתישמר איתם לאורך חייהם אלא גם תעזור לחזק אצלם ערכים נוספים כגון תחושת עצמאות, ביטחון, סבלנות, יצירתיות ושיתוף פעולה. מי לא זוכר את ליקוק הקרם מהבוחש לאחר שאמא הכינה עוגה?

 

הצלחה בשבירת הביצה, ערבוב ובחישה, תחושת האחריות והחיוניות אלו חוויות בעלת משמעות רבה לילד ויתכן כי ינצור את אותה תחושה כל חייו. אז למרות שתהליך ההכנה יהיה איטי וכנראה שמלוכלך יותר בשיתוף הילדים, התמורה שלכם ושלהם מהפעילות בעלת משמעות רבה ואין ספק ששווה את ההשקעה…

מהחוויה שלי עם הילדים- הילדים לא הפסיקו לספר לכל הקרובים שהם הכינו סופגניות בעצמם. תחושת הגאווה, השמחה והאושר על פניהם היו כמו נס החנוכה הקטן שלי בחג. יותר מאוחר כל חברותי הצטרפו למסורת של הכנה משותפת של סופגניות עם הילדים וסיפרו חוויות דומות.

הכנת סופגניות מטוגנות בשמן פחות מומלצת בפעילות עם הילדים. גם מהסיבה הבטיחותית שהטיגון בשמן עמוק פחות ידידותי כשהילדים בסביבה וגם מהסיבה הבריאותית. סופגנייה אפויה לחילופין מבצק שמרים אוורירי תהיה עם אותו ערך תזונתי בפחות קלוריות.

שימוש בתבניות סיליקון מיוחדות לסופגניות יהפוך את תהליך האפייה לקל ומהיר יותר ויצור אחידות בגרוחבן וגובהן של הסופגניות. ישנן מספר תבניות היכולות לשמש אתכם ואת ילדיכם בתהליך הכנת הסופגניות. תבניות סיליקון אינן יכולות להישבר או להתחמם כמו תבניות הזכוכית או האלומיניום ולכן הן פתרון בטיחותי ביותר לפעילות משותפת עם ילדכם במטבח.

ישנן תבניות סיליקון שקעים בעלות שמונה שקעים  FR038 וששה שקעים  FR001סופגניות בגדלים שונים. בנוסף, ישנן תבניות עם שקעים – FR053 .בשקעים ניתן לזלף תוספת מתוקה כגון ריבה או שוקולד או דובדבן לדקורציה מיוחדת.

כלל התבניות תהיינה לשימושכם בהמשך להכנת עוגיות גם לאחר החג.

תוכלו למצוא אותן ורבות אחרות  באתר שלנו ובחנות של נסבאד כמו גם שלל כלים לקינוחים אישיים לחג, כלי אירוח מהודרים מפלסטיק ועוד.

אז בין כל הפעילויות בחג- הצגות, משחקים וטיולים, קחו לכם את הזמן לפעילות חוויתית עם הילדים במטבח אצלכם בבית. זאת בעזרת אפייה קלה יותר עם תבניות סיליקון, חוויה שלא אתם ולא ילדכם תשכחו והזדמנות להשריש זיכרון חם מהבית ומהמסורת המשפחתית.

חג חנוכה שמח, משפחתי וטעים!

תמר

הוסף תגובה