המגבית לנתניהו הינה הכרה ציבורית בקמצנותו – קמצנותו היא אומנותו

אדם שלא מוכן להשקיע מכספו הפרטי כדי לנסות ולהוכיח את חפותו, לא ראוי לשום תמיכה כספית מכל סוג שהוא ובודאי גם לא ציבורית. נתניהו נמצא בחברה טובה של קמצנים ידועים ששם קמצנותם הגדולה הייתה לתהילה כמו אפרים קישון ומשה דיין. קמצנותו החולנית של נתניהו ובני ביתו רק היא יכולה להיות סיבה ראויה כדי שהוא ינמק בכלא. מעניין אם ללא מימון כספי נתניהו היה מוכן להשקיע בשערו או ליתר דיוק בחוסר שיערו מבחינת "קול ממלכתי תמורת סוס", כמאמר פרפרזה על ריצ'ארד השלישי של שייקספיר שכן איבוד שיער לגבר הינה טראומטית לא פחות מאשר איבוד שלטון. מעניין לדעת אם בתקופה שאיננו ראש ממשלה הוא מממן מכספו הפרטי את שיער ראשו שחלקו הגדול הוא בעצם הדבקת שיער ובפועל הוא אדם מקריח לא פחות מנפתלי בנט. מעניין כמה מתומכיו הביביסטים, חסידיו השוטים היו נוהים אחריו אילו היו יודעים שלפניהם גבר קירח לחלוטין. בפוליטיקה המודרנית, הופעה חיצונית היא החלק העיקרי במרכיביו של פוליטיקאים ומועמד קירח לשלטון סיכוייו להיבחר אפסי.

על קמצנותו של נתניהו נאמרו הרבה דברים, ואצל הסינים "קמצנות הינה מחלה" כמו הטיפשות שמובילה את המגבית המקוממת למען נתניהו למימון צרכיו המשפטיים.

יש גם אימרה שאומרת שקמצנות הינה גם סוג של הכנסה. אז יכול להיות שחוץ משנוררויות של מולטי מיליונרים שהביאו את נתניהו לעושר כספי של כמאה מיליון שח, יש גם חלק שהם מרכיב של הקמצנות. הרי ידוע דבר שנתניהו אף פעם לא מסתובב עם ארנק או כרטיס אשראי, שכן כמו ילד קטן הוא טוען שהוא יאבד אותם. תמיד יש מישהו בסביבה שכבר יממן אותו ואת בני משפחתו.

האם זה לא דבר דוחה? תשאלו את רובי ריבלין שמימן ארוחה יוקרתית בבית מלון בעל חמישה כוכבים לנתניהו ובני משפחתו אשר עזבו את המקום והשאירו את ריבלין עם החשבון. מעניין מה היה קורה אילו ריבלין היה מסרב לשלם את החלק של נתניהו. הרי אי אפשר היה להכריח אותו לשלם את החשבון עבור הטרויקה המשפחתית.

עוד סיפור כזה המתועד בספרו הביוגרפי של בן כספית על נתניהו הוא האופן שבו נתניהו מקטלג את המיליונרים שלו לפי רמת עושרם, שזה סיפור דוחה בפני עצמו. כל החסידים השוטים של נתניהו שרוצים להחזירו לשלטון לא מבינים שהעניין העיקרי שלו זה לחזור לגרוף עוד כסף ועוד כסף כי הוא אף פעם לא יהיה שבע.

אז מה עם המגבית לנתניהו שיזם ינון מגל, גם טיפש מן התורה, לא מזכירים את זה שכן נתניהו חייב לקבל הכשר לקבלת הכסף כאיש ציבור. נתניהו כבר ימצא דרך להלבין את הכסף הזה, גם אם אסור לו לפי החוק לגעת בו. על זה נאמר "לטהר את השרץ בקן טעמים", אבל שרצים מבחינת נתניהו זה עניין מוכר שכן אוכל שרצים זה הוא גם מומחה בטיהור שרצים.

מה שבטוח הוא שאילו היו יוזמים מגבית לילדה שזקוקה להשתלת כלייה לא היה נאסף סכום של עשרה אחוז משבעה מיליוני השקלים שנאספו עבור נתניהו. כי מה חשיבותה של ילדה לעומת נהנתן שכל מה שנכנס אליו לא נודע כבא אל קרבו.

הוסף תגובה