הסוליסט / מהם המאפיינים של אדם סוליסט ומהן החולשות שלו?

הסוליסט מאמין בשלמות עצמית

 

ההשקפה הבסיסית של אדם סוליסט היא שלמות עצמית ועצמאות אישית. אדם סוליסט מאמין שהדרך הנכונה בחיים היא עצמאות אישית ויכולת לעשות הכל לבד בלי להיות תלוי באף אחד.

 

הסוליסט מוכן להשקיע ולהקריב את כל חייו בשביל מטרה עקרונית ומרכזית אחת: להגיע למצב של חוסר תלות מוחלטת באחרים ושל עצמאות מושלמת של עצמו.

 

 

 

הסוליסט מנסה להפוך את סביבתו לדומה לו

 

הסוליסט הוא אדם שאינו מוכן לקבל תלות או חולשה של אחרים. הוא רואה את החיים כך שאם הוא יכול להגיע לעצמאות ולחוסר תלות באחרים – גם אחרים יכולים וצריכים לעשות זאת כמותו.

 

הסוליסט הוא אדם שינסה בכל כוחו להפוך את האנשים שאיתו לעצמאיים כמותו, וכשהוא ייתקל בקשיים ובהתנגדויות, הוא לא יבין מדוע אנשים לא הולכים בדרך העצמאית שלו, למרות שבמציאות רוב האנשים הם תלותיים ולא עצמאיים בצורה שלמה ומוחלטת.

 

 

 

הסוליסט אינו רואה אנשים אלא משימות ותפקידים

 

הסוליסט אינו מוכן להשלים את חסרונות ופגמים אנושיים. הוא מאמין שככל אחד יכול להגיע למקסימום תפקוד ושלמות, ואדם שלא מגיע לכך הוא אדם שלא רוצה בכך ולא אדם שאינו מסוגל לכך.

 

הסוליסט הוא אדם משימתי, שמצפה מאחרים ומעצמו לבצע את המשימות שלהם, ללא פקפוקים וללא תירוצים. אדם שלא מבצע את תפקידו הוא אדם שמזניח את חובותיו ולכן יש לדעת הסוליסט להתחשבן איתו, לכעוס עליו, להאשים אותו להכריח אותו למלא את ההתחייבויות שלו.

 

 

 

הסוליסט הוא אדם שאינו מכיר במושג שיתופיות אלא חובה

 

הסוליסט אינו מכיר ואינן מבין את מושג השיתופיות. הוא אינו סומך על אף אחד זולת עצמו, הוא רוצה שהכל ייעשה בדרך שלו, מי שמתנגד לו אינו נשאר איתו ורק הוא יודע איך ומה צריך לעשות.

 

זו הסיבה שהסוליסט נשאר לבד בחיים, בעבודה ובזוגיות. הוא אינו מסוגל לשתף פעולה עם אחרים כי מהר מאוד הוא נתקל בקונפליקטים איתם. לכן, הוא מרחיק ממנו אנשים, הוא נאבק באנשים והוא מבודד את עצמו מהם כאשר הם אינם מבצעים את מה שהוא רוצה, כפי שהוא רוצה.

 

 

וטיפ לסיום: שיתופיות נמדדת ביכולת לקבל חולשות, להכיל אנשים, לחלק סמכויות ולהסתפק בתפקיד מוגדר ומוגבל. סוליסטיות היא בדיוק הפוכה משיתופיות – פירושה לבקר ולשפוט את החולשות של אחרים, לדרוש ולכפות על אחרים לעשות דברים שהם אינם רוצים או אינם מסוגלים, לרכז את כל הסמכויות בידי אדם אחד ולמעשה להתערב בכל דבר ובכל נושא במקום להסתפק בתפקיד מוגדר.

 

 

הוסף תגובה