הפער בין הצהרה למעשה

הפער בין הצהרה למעשה

מזה זמן רב, קיימת תופעה המצויה כמעט בכל תחומי החיים. לעיתים ישנו מרחק עצום בין מה שמצהירים עליו כעל ערך עליון לבין ההתנהגות היום יומית בחיינו.

תופעה זו קיימת בכמה מסגרות חיים שונות בחיינו, כגון מקומות עבודה, מערכת החינוך, בבית עם המשפחה ובמקומות נוספים. בחיבורי זה, אתאר תופעה זו, ואביא דוגמאות מחיי היום יום בחיינו.

הפערים שקיימים בין הצהרה לבין מה שנעשה, לרוב נעשים ממניעים אישים, לעיתים אדם בוחר לעשות דברים הנוגדים אפילו את דעותיו כשבא הדבר בסתירה עם קידום אישי, או רווח פיננסי.

אפשר למצוא מצב במקומות עבודה, מנהל המצהיר על דברים מסוימים כעל ערך חשוב מאד, אך, כשהדבר בא בסתירה עם הכנסות ריוחיות למקום העבודה, הגורם הפיננסי מנצח גם את שיקול הדעת ואת השכל הישר. 

כמו כן,תופעה זו קיימת גם במערכת החינוך. בבתי הספר מלמדים המורים ומסבירים לתלמידים את חשיבות איכות הסביבה ואת ערכו כערך עליון. בין היתר נלמד בבית הספר על הנזקים הנגרמים לאיכות הסביבהכתוצאה מזיהום הנוצר מכמה גורמים שרובם הם גורמים אנושיים. (מפעלים תעשייתיים).

מפעלים תעשיתיים העובדים בשיטת שריפה, תחנות כח, שפכים תעשיתיים וביתיים העושים דרכם לנהרות ולים וגורמים נזק קשה מאד למקורות המים ולבעלי חיים, כל תלמיד יודע וכל אדם מן השורה מבין שקיים פער גדול בין הצהרה למעשה.

כל אדם בר דעת מן השורה יודע ומבין שסדר העדיפויות בחיים הוא לא תמיד לפי מה שמצהירים עליו, נכון שזה לא נראה הכי אמיתי,כל ההצהרות, כי הם בהתאם למה שאנו פועלים במהלך חיינו. אפשר להבחין בתופעה הזאת ובעצם לומר שהכל לא אמיתי אם כך, צריכים להתעודד שיש אנשים שהם אולי כן, או שאתה תהיה כזה.

הוסף תגובה