הפקה מוזיקלית לאלבום/למה בחו"ל נשמעים יותר טוב

 

 

 

כשאנו כותבים שירים ורוצים להקליטם להפיקם לאלבום עלינו להתחשב במספר גורמים הקשורים ביצירה שלנו,הגורם הראשון הוא אנחנו עצמנו,הגורם השני הוא המסר שאנו רוצים להעביר במוזיקה ובשירים אם בלחנים ואם במילים, לפני ההחלטות ולפני ההקלטות ,האם יש חיבור בין השירים ?האם אנחנו שומרים על קו אחיד ביצירות שלנו ?האם אנחנו לא משנים סגנונות בכל שיר ושיר?

גורם נוסף כמובן ,את מי אנחנו משתפים ביצירה מבחינת נגינה או הלחנה ? לפעמים חיבור בין אנשים שמכירים שנים גורם ליצירה להישמע אחידה מבושלת ומגובשת מניסיוני בעבר בנגינה עם להקות ישראליות ,משינה, נקמת הטרקטור,רמי קלינשטיין,עפרה חזה,דני סנדרסון,שרון ליפשיץ, ירוסלב יעקובוביץ,רבקה זוהר,יצחק קלפטר,אלון אולארציק ,ורבים אחרים תמיד היה קשר מחבר בין האנשים אם באזור המגורים ילדות משותפת "קשר מקשר בקשר" כמו שאמר יצחק קלפטר באחד משיריו, משינה לדוגמא להקה שניגנתי איתה שנתיים עוד בתחילת דרכה, שיוצריה המרכזיים הם יובל ושלומי שלפי מיטב זיכרוני הקשר בניהם היה עוד מימי השירות הצבאי,מיקל בנסון, ואיגי דיין ,שגדלו באותה הסביבה  ולא בכדי השירים שלהם מוצלחים,אומנם כאן אתם יכולים לומר אז מה, אם אנחנו לא חברי ילדות לא נישמע טוב והיצירות שלנו לא יהיו מגובשות ?

אני אומר שזהו אחד התנאים אך לא רק, אפשר להגיע לבשלות  ולשירים מוצלחים גם אם לא היה קשר כזה ,במאמרים הבאים  אנסה לגעת בכמה נקודות הקשורות להפקה ושירה  הן מהצד האומנותי והן מהצד הפקתי מקווה שמאמרים אלו יאירו את תשומת ליבכם ויעזורו לכם ביצירה הקלטה והפקה שלכם גם בארץ וגם בשוק הבין לאומי.בקרוב אפרסם פתרונות להפקה מושלמת גישות לעבודה על אלבום והפקת השירים עד למסטר מוכן לשיווק וכמובן התשובה למה בחו"ל נשמעים הרבה יותר טוב נשתמע בקרוב דודי לוין אחד מהמפיקים הידועים בישראל

הוסף תגובה