הפרעת קשב וריכוז – גם אצל מנהלים

יש סוגים שונים של מנהלים, וכל מנהל מתמודד עם קשיים שונים. אך יחד עם זאת, ישנם מנהלים שמתמודדים עם בעיה נוספת – הפרעת קשב וריכוז.

זה לא סוד שאנשים עם הפרעת קשב וריכוז צריכים לעבוד קשה יותר מאנשים אחרים, כיוון שכל משימה מצריכה מהם מאמץ עילאי של ריכוז, זכרון והתמדה.

הפרעת קשב וריכוז , ADD, היא הפרעה שאובחנה אצל ילדים ובעשור האחרון, בשל המחקרים הרבים שנעשו בתחום, החלה לזלוג לאבחון מבוגרים.

הכרה במנהלים עם הפרעת קשב וריכוז

המנהלים המבוגרים  המתנהלים  היום בחברות מצליחות לא בהכרח היו מודעים לכך שהם בעלי הפרעת קשב וריכוז. נהפוך הוא, הם בוודאי ניסו להסתיר ולחפות על האיחורים הכרוניים, על פיזור הדעת, על השכחה וניהול רב המשימות במקביל מבלי יכולת לסיים אותן.

הכריזמה של מנהלים בעלי הפרעת קשב וריכוז הצילה רבים מהם, ומצילה אותם עד היום מטעויות שמנהלים אחרים לא יכולים להרשות לעצמם.

תארו לעצמכם מנהל, בעל הפרעת קשב וריכוז כמובן, ששוכח באופן קבוע להביא איתו את הדיסק און קי להרצאה, או ששוכח באופן קבוע את המפתחות המשרד בדיוק לפני שנועלים אותו, או מנהל כזה שנכנס לחדר ישיבות ובוהה בקיר ולא עונה כאשר פונים אליו, כיוון שהוא לא יכול להתנהל בחדר עם יותר מבנאדם אחד או שניים שמדברים.

פתרון למנהלים עם הפרעת קשב וריכוז

עד היום, נאלצו מנהלים עם הפרעת קשב וריכוז פשוט להתמודד עם הקשיים היומיומיים, להתנצל ולעבוד שעות נוספות על מנת לפצות על הזמן האבוד והמגבלה. כיום, ניתן לטפל בהפרעות קשב ואימון בצורה של אימון אישי ובהקניית מטודות פשוטות על מנת להקל על קשיי הקריאה, הריכוז והזכרון.

עצם זה שמנהלים בעידן המודרני לא צריכים להתבייש במגבלה שלהם, כבר נותנת להם פתח להכרה באיכויות שלהם ובכשרונות הייחודיים שלהם. ההבנה וההתחשבות במגבלות שיוצרת הפרעת קשב וריכוז בתפקוד הניהולי שלהם מאפשרת להם להיות מוכרים כמנהלים טובים לא פחות מאחרים.

הוסף תגובה