התכונות שיעזרו לבעלי הפרעות קשב וריכוז להצליח בחיים

מחקר שהתפרש על 20 שנה בדק ומצא שעל מנת שאנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז יצליחו בחייהם, דרושות 6 תכונות, שתאפשרנה למתמודד עם הפרעות קשב וריכוז להכתיר את ההתמודדות בהצלחה, ולא להשתייך לאותה קבוצה של בעלי הפרעות קשב וריכוז המתקשים להמשיך בלימודיהם, בשמירה על יציבות רגשית, חברתית או כלכלית:

תכונה #1 לבעלי הפרעות קשב וריכוז – מודעות עצמית

המודעות להפרעה מאפשרת לאדם לעשות בחירות שהוא יכול לעמוד בהן. במחקר נמצא כי אלה שהצליחו להגיע להישגים גבוהים ידעו לזהות את נקודות החוזק והתורפה שלהם והשלימו עמן במקום להילחם בהן.

תכונה #2 לבעלי הפרעות קשב וריכוז -נקיטת יוזמה

 

מבוגרים עם לקויות למידה שהגיעו להישגים גבוהים ולהצלחה בדרך כלל נחשבים לטיפוסים אקטיביים  – הם  פעילים חברתית, משפחתית ומניעים את עצמם למקומות בהם הם רוצים להיות.

תכונה #3 לבעלי הפרעות קשב וריכוז – התמדה

דרושה התמדה כדי לדעת מתי הרגע לוותר ולהמשיך הלאה כדי לשפר את סיכויי ההצלחה להשגת המטרה.

תכונה #4: לבעלי הפרעות קשב וריכוז –  קביעת מטרות

המחקר מצא כי אנשים שהגיעו להישגים גבוהים קבעו לעצמם מטרות ממוקדות וברורות –  הייתה להם אסטרטגיה ברורה והבנה עמוקה של התהליך שבעזרתו ניתן להשיג את המטרות.

תכונה #5 לבעלי הפרעות קשב וריכוז – שימוש במערכות תמיכה

במחקר נמצא כי אלה שהגיעו להישגים גבוהים היו גם אלה שידעו להפחית את התלות בתמיכה של הסביבה הקרובה (משפחה, חברים, טיפול פסיכולוגי)  ולנהל חיים עצמאיים גם בלעדיה. אף על פי כן, נמצא כי בעלי לקויות למידה שהצליחו להגיע להישגים, נוטים להביע בבירור את הזדקקותם לתמיכה.

תכונה #6 לבעלי הפרעות קשב וריכוז –   אסטרטגיות יעילות להתמודדות רגשית

סף המתח אצל בעלי לקויות למידה והפרעות קשב גבוה יותר מהממוצע. המחקר מראה שאנשים כאלה שהצליחו,  סיגלו לעצמם אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם מתח, תסכול וחוויות רגשיות שליליות הקשורות להפרעות קשב וריכוז.

הוסף תגובה