הצגות נוער – כשתרבות והנאה נפגשים

גם בעידן הסמארטפונים והפייסבוק, הנוער הישראלי עדיין צמא ל"תרבות של פעם", ובעיקר להצגות מרתקות ומהנות. עולם האמנות הישראלי שמח להציג עשרות הצגות נוער נפלאות המיועדות לדור העתיד של ישראל. להלן רשימה ממצה של ההצגות החמות ביותר לעונת ההצגות 2015-16. הצגות עם ערך מוסף, רמת משחק ובימוי גבוהות, ביקורות מהללות והנאה מובטחת…

רשימת הצגות הנוער הבולטות לשנת 2015

  • "הבחירה": זה מתחיל בחופשה שגרתית של יפתח הצעיר בבית סבו שבקיבוץ, ונמשך במסע מפתיע אל העבר, אשר במרכזו – סוד אותו הסתיר הסב בתקופת המאבק בבריטים ואשר עתיד לחולל מהפכה בחייו של יפתח. זהו סיפור מופלא המשוחק בצורה מעוררת השתאות על קשר האמיץ שבין בני דורות רחוקים. שעה של שיעור חשוב לחיים לגילאי 12-17.
  • "אפקט הפרפר": רועי שגב, הבמאי המחונן, מוכיח יצירתיות מופלאה בהצגה שזוכה לשבחים בלבד. במרכז הסיפור – התובנה כיצד מעשה טוב אחד עשוי להתגלגל ל"כדור שלג" עצום של מעשים נפלאים ועולם טוב יותר. יורם יוספסברג, יואב דונט ואחרים מככבים בהצגה המופלאה לגיל 8-13, שמצליחה לעורר דיון על טוב ורע, מעשים והשלכות, תקווה וחשש ועוד. אם אתם בעניין של הצגות נוער עם ערך מוסף חשוב, הכוללות בתוכן גם סוף מרגש ואופטימי, אין ספק כי זוהי ההצגה המושלמת עבורכם.
  • "האבן האחרונה": הצגה עוצמתית ונדירה, מעוררת מחשבה ולעיתים לא קלה לעיכול (אבל שווה כל רגע). משחק מסוכן של נערים משועממים הופך לטרגדיה איומה ומוביל אותם ואת הצופים לשאלות קשות בנוגע ללקיחה אחריות, הבחנה בין טוב ורע ועוד. האם יעשו הצעירים שפשעו את הצעד הנכון? האם ייקחו אחריות לתוצאת המעשה שעשו? הצגה מעולה לגיל 12-17.
  • "הנחשול": מחזה המבוסס על סיפור אמיתי, אשר מגולל את קורות חייו של מורה להיסטוריה בתיכון אשר מחליט להעביר את תלמידיו שיעור אותו לא ישכחו בחיים. כך, באמצעות הניסוי שיערכו, ילמדו הצעירים כיצד ניתן בקלות לאבד חירות עצמית, להיסחף אחר הרוע ולדכא חשיבה עצמית. "חובה לראות", "חוויית תיאטרון עוצמתית", "הצגה מצוינת מכל בחינה" הן רק חלק מהביקורות.
  • "שתי פנים לאמת": בקטגורייה של הצגות נוער מרגשות המרטיטות את הלב, תמצאו את ההצגה המופלאה "שתי פנים לאמת". עין אחת לא תישאר יבשה מההצגה שלא תצליחו לשכוח. אילן ובועז פוגעים בשוגג בנערה בעת רכיבה ללא רישיון על אופנוע. כיצד ינהגו? האם יחיו בשלווה עם בחירותיהם? והאם משאלתו של בועז, אחד הנערים, "שהזמן יחזור לאחור", עתידה להתגשם? הצגה שגורמת לחשוב בבימויה המופלא של שלומית ארנון בר-לב.

כפי שנוכחתם לדעת, הצגות נוער הן כבר מזמן לא רק שירים, בדיחות וריקודים. כיום ניתן למצוא שפע של הצגות חכמות ומורכבות שמוכיחות פעם נוספת כמה הצעירים של היום הם לא הצעירים של פעם (וטוב שכך).

 

הוסף תגובה